W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Województwo kujawsko-pomorskie

Województwo kujawsko-pomorskie - 100 obwodnic

Obwodnica Brześcia Kujawskiego w ciągu drogi krajowej nr 62

  • Stan prac przygotowawczych:

Opracowywana jest aktualnie dokumentacja w postaci studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego wraz z materiałami do uzyskania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach z elementami Koncepcji programowej. We wrześniu 2021 r. odbyły się spotkania konsultacyjne.

  • Planowana data ogłoszenia przetargu: I kwartał 2025 r.
  • Cel realizacji inwestycji:

Podstawowym celem budowy obwodnicy Brześcia Kujawskiego jest wyprowadzenie ruchu tranzytowego, jaki koncentruje się w mieście na drodze krajowej nr 62. Jest to ruch prowadzący ze strony autostrady A1 i Włocławka. Inwestycja poprawi również warunki i bezpieczeństwo przejazdu dla ruchu dalekobieżnego i regionalnego, szczególnie związanego ze strefą ekonomiczną, która posiada liczne tereny w okolicy miejscowości.

Nastąpi poprawa bezpieczeństwa mieszkańców, odciążenie układu komunikacyjnego i zwiększenie przepustowości w Brześciu Kujawskim. Jednocześnie zachowane zostaną najwyższe wymogi ochrony środowiska, zdrowia i życia mieszkańców oraz zrównoważonego rozwoju.

Obwodnica Kowalewa Pomorskiego w ciągu drogi krajowej nr 15

  • Stan prac przygotowawczych:

Opracowywana jest aktualnie dokumentacja w postaci studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego wraz z materiałami do uzyskania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach z elementami Koncepcji programowej. W październiku 2021 r. odbyły się spotkania konsultacyjne.

  • Planowana data ogłoszenia przetargu: IV kwartał 2024 r.
  • Cel realizacji inwestycji:

Podstawowym celem budowy obwodnicy Kowalewa Pomorskiego jest wyprowadzenie ruchu tranzytowego, jaki koncentruje się w mieście na drodze krajowej nr 15. Jest to droga o znaczeniu międzyregionalnym, który wyprowadza ruch z Torunia i korytarza autostrady A1 w kierunku województwa warmińsko-mazurskiego i korytarza drogi ekspresowej S7 pomiędzy Warszawą a Gdańskiem.

Dzięki temu nastąpi poprawa bezpieczeństwa mieszkańców, odciążenie układu komunikacyjnego i zwiększenie przepustowości w Kowalewie Pomorskim. Inwestycja poprawi również warunki i bezpieczeństwa przejazdu dla ruchu dalekobieżnego i regionalnego. Inwestycja ta będzie kontynuacją wysiłków na rzecz usprawnienia ruchu na tym korytarzu drogi krajowej nr 15 – w 2016 r. oddano obejście centrum Brodnicy, obecnie w realizacji jest duże obejście Nowego Miasta Lubawskiego.

Jednocześnie zachowane zostaną najwyższe wymogi ochrony środowiska, zdrowia i życia mieszkańców oraz zrównoważonego rozwoju.

Obwodnica Kruszwicy w ciągu drogi krajowej nr 62

  • Stan prac przygotowawczych:

Opracowywana jest aktualnie dokumentacja w postaci studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego wraz z materiałami do uzyskania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach z elementami Koncepcji programowej. We wrześniu 2021 r. odbyły się spotkania konsultacyjne.

  • Planowana data ogłoszenia przetargu: I kwartał 2025 r.
  • Cel realizacji inwestycji:

Podstawowym celem budowy obwodnicy Kruszwicy jest wyprowadzenie ruchu tranzytowego, jaki koncentruje się w mieście na drodze krajowej nr 62. Droga ta jest istotna dla układu komunikacyjnego województwa kujawsko-pomorskiego, rozprowadzając ruch na osi wschód-zachód pomiędzy autostradą A1 i Włocławkiem a korytarzami dróg krajowych dk 15 i dk 25.

Dzięki temu nastąpi poprawa bezpieczeństwa mieszkańców, odciążenie układu komunikacyjnego i zwiększenie przepustowości w samej Kruszwicy. Inwestycja poprawi również warunki i bezpieczeństwa przejazdu dla ruchu dalekobieżnego i regionalnego.

Jednocześnie zachowane zostaną najwyższe wymogi ochrony środowiska, zdrowia i życia mieszkańców oraz zrównoważonego rozwoju.

Obwodnica Lipna w ciągu drogi krajowej nr 67

  • Stan prac przygotowawczych:

Opracowywana jest aktualnie dokumentacja w postaci studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego wraz z materiałami do uzyskania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach z elementami Koncepcji programowej. W październiku 2021 r. odbyły się spotkania konsultacyjne.

  • Planowana data ogłoszenia przetargu: IV kwartał 2024 r.
  • Cel realizacji inwestycji:

Podstawowym celem budowy obwodnicy Lipna jest wyprowadzenie ruchu tranzytowego, jaki koncentruje się w mieście na drodze krajowej nr 67.

Dzięki temu nastąpi poprawa bezpieczeństwa mieszkańców, odciążenie układu komunikacyjnego i zwiększenie przepustowości w samym Lipnie. Inwestycja poprawi również warunki i bezpieczeństwa przejazdu dla ruchu dalekobieżnego i regionalnego, poruszającego się obecną drogą krajową nr 10. W ten sposób kierowcy jadący w kierunku Włocławka i autostrady A1 nie będą wjeżdżać do centrum miejscowości.

Jednocześnie zachowane zostaną najwyższe wymogi ochrony środowiska, zdrowia i życia mieszkańców oraz zrównoważonego rozwoju.

Obwodnica Nowej Wsi Wielkiej w ciągu drogi krajowej nr 25

  • Stan prac przygotowawczych:

Opracowywana jest aktualnie dokumentacja w postaci studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego wraz z materiałami do uzyskania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach z elementami Koncepcji programowej. We wrześniu 2021 r. odbyły się spotkania konsultacyjne.

  • Planowana data ogłoszenia przetargu: I kwartał 2025 r.
  • Cel realizacji inwestycji:

Podstawowym celem budowy obwodnicy Nowej Wsi Wielkiej jest wyprowadzenie ruchu tranzytowego, jaki koncentruje się w miejscowości na drodze krajowej nr 25. Jest to ruch kierujący się na osi północ-południe, pomiędzy Bydgoszczą a Inowrocławiem i dalej w kierunku Kutna i Poznania. Jest jeden z ważniejszych korytarzy transportowych w województwie. Obecnie w realizacji jest całe kompleksowe obejście Bydgoszczy, niedawno otwarto do ruchu całość obwodnicy Inowrocławia. Budowa tej obwodnicy wpisuje się w kompleksową przebudowę całego ciągu drogi krajowej nr 25.

Dzięki temu nastąpi poprawa bezpieczeństwa mieszkańców, odciążenie układu komunikacyjnego i zwiększenie przepustowości w samej Nowej Wsi Wielkiej. Inwestycja poprawi również warunki i bezpieczeństwa przejazdu dla ruchu dalekobieżnego i regionalnego.

Jednocześnie zachowane zostaną najwyższe wymogi ochrony środowiska, zdrowia i życia mieszkańców oraz zrównoważonego rozwoju.

Obwodnica Strzelna w ciągu drogi krajowej nr 15/25

  • Stan prac przygotowawczych:

Opracowywana jest aktualnie dokumentacja w postaci studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego wraz z materiałami do uzyskania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach z elementami Koncepcji programowej. We wrześniu 2021 r. odbyły się spotkania konsultacyjne.

  • Planowana data ogłoszenia przetargu: I kwartał 2025 r.
  • Cel realizacji inwestycji:

Podstawowym celem budowy obwodnicy Strzelna jest wyprowadzenie ruchu tranzytowego, jaki koncentruje się w mieście. W Strzelnie krzyżują się drogi krajowe nr 15, 25 a także 62. Drogi krajowe nr 15 i 25 prowadzą od strony północnej z Torunia i Bydgoszczy i dalej na południe do korytarzy drogi ekspresowej S5 oraz autostrady A2. Ponadto, od strony wschodniej ruch do Strzelna doprowadza droga krajowa nr 62, idąca od Włocławka i autostrady A1. Obwodnica ma na celu wyprowadzenie ruchu z kierunków najbardziej zatłoczonych.

Dzięki temu nastąpi poprawa bezpieczeństwa mieszkańców, odciążenie układu komunikacyjnego i zwiększenie przepustowości w samym Strzelnie oraz okolicy. Niedawno zakończono budowę obwodnicy Inowrocławia, ponadto niedaleko planowana jest budowa obwodnicy Kruszwicy. Inwestycja poprawi również warunki i bezpieczeństwa przejazdu dla ruchu dalekobieżnego i regionalnego.

Jednocześnie zachowane zostaną najwyższe wymogi ochrony środowiska, zdrowia i życia mieszkańców oraz zrównoważonego rozwoju.

{"register":{"columns":[]}}