W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Biuro Ministra (BM)

Biuro Ministra (BM) odpowiada za koordynację spraw związanych z zapewnieniem obsługi członków Kierownictwa Ministerstwa oraz prowadzenie spraw z zakresu kształtowania polityki informacyjnej i promocyjnej, w tym medialnej Ministra i Ministerstwa.

Do zakresu działania BM należy w szczególności:

  • koordynowanie przygotowywania planu działalności Ministra i sprawozdania z jego wykonania;
  • koordynowanie opracowywania materiałów, informacji i zestawień zbiorczych dla Ministra i pozostałych członków Kierownictwa; z wyłączeniem spraw zastrzeżonych dla innych komórek organizacyjnych;
  • koordynowanie spraw parlamentarnych, w tym współpracy z Sejmem i Senatem Rzeczypospolitej Polskiej, ich organami oraz posłami i senatorami, a także udzielania odpowiedzi na interpelacje, zapytania i interwencje poselskie oraz oświadczenia i interwencje senatorskie;
  • prowadzenie wykazu prac legislacyjnych Ministra i sprawozdawczość w tym zakresie;
  • koordynowanie zgłaszania projektów aktów prawnych i dokumentów programowych opracowanych w Ministerstwie do wykazów prac legislacyjnych i programowych Rady Ministrów oraz wykazu prac legislacyjnych Prezesa Rady Ministrów;
  • koordynowanie prac nad projektami dokumentów rządowych opracowanymi w Ministerstwie na etapie Komitetu Społecznego Rady Ministrów, Stałego Komitetu Rady Ministrów oraz Rady Ministrów;
  • koordynowania opiniowania projektów dokumentów rządowych opracowywanych przez naczelne i centralne organy administracji rządowej, przekazanych na etapie uzgodnień, Komitetu Społecznego Rady Ministrów, Stałego Komitetu Rady Ministrów i Rady Ministrów;
  • koordynowanie realizacji spraw z zakresu zarządzania ryzykiem;
  • obsługa udziału Ministra, lub sekretarzy stanu w posiedzeniach odpowiednio Rady Ministrów, Stałego Komitetu Rady Ministrów oraz Komitetu Społecznego Rady Ministrów;
  • realizacja zadań wynikających z przepisów o ochronie informacji niejawnych w Ministerstwie i podejmowanie działań dotyczących współpracy Ministerstwa w tym zakresie z właściwymi organami lub podmiotami, w tym zapewnienie ochrony informacji niejawnych;
  • prowadzenie spraw związanych z zarządzaniem kryzysowym, obronnością i bezpieczeństwem państwa w działach administracji rządowej – oświata i wychowanie oraz szkolnictwo wyższe i nauka;
  • koordynowanie spraw dotyczących składania wniosków o nadanie orderów i odznaczeń państwowych pracownikom jednostek nadzorowanych przez Ministra – w zakresie szkolnictwa wyższego i nauki;
  • obsługa funkcjonowania niektórych organów pomocniczych Ministra, w tym Rady Głównej Nauki i Szkolnictwa Wyższego oraz Komitetu Polityki Naukowej;
  • delegowanie przedstawicieli Ministra do zespołów międzyresortowych oraz komisji, komitetów i rad powoływanych przez podmioty zewnętrzne, z wyłączeniem międzyresortowych zespołów;
  • koordynowanie współpracy Ministerstwa z organizacjami pozarządowymi z wyłączeniem organizacji harcerskich (skautowych);
  • prowadzenie spraw wynikających z nadzoru Ministra nad fundacjami, dla których Minister został wskazany jako organ nadzorujący
  • koordynowania udzielania odpowiedzi na wystąpienia Rzecznika Praw Obywatelskich i Rzecznika Praw Dziecka;
  • koordynowanie sposobu postępowania wobec podmiotów wykonujących działalność lobbingową w rozumieniu ustawy  z dnia 7 lipca 2005 r. o działalności lobbingowej w procesie stanowienia prawa;
  • wykonywanie zadań wynikających z ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o ograniczeniu prowadzenia działalności gospodarczej przez osoby pełniące funkcje publiczne;
  • zapewnianie obsługi sekretariatów członków Kierownictwa Ministerstwa.
  • koordynowania zadań wynikających z przepisów o dostępie do informacji publicznej;
  • koordynowania spraw związanych z przyznawaniem patronatów Ministra lub z uczestnictwem Ministra w komitetach honorowych;
  • komunikacji zewnętrznej i wewnętrznej;
  • organizowania konferencji prasowych członków Kierownictwa Ministerstwa;
  • obsługi prac rzecznika prasowego Ministra;
  • współpracy z jednostkami podległymi Ministrowi lub przez niego nadzorowanymi w zakresie działań promocyjnych;
  • opracowywania materiałów oraz wydawnictw informacyjnych i promocyjnych;
  • monitorowania obecności problematyki szkolnictwa wyższego i nauki oraz innych tematów z zakresu działalności Ministerstwa w środkach masowego przekazu
  • współpracy z Centrum Informacyjnym Rządu i komórkami informacyjnymi innych urzędów i instytucji;
  • prowadzenia i redagowania stron internetowych Ministerstwa oraz Biuletynu Informacji Publicznej Ministerstwa
  • obsługa Pełnomocnika Rządu ds. monitorowania wdrażania reformy szkolnictwa wyższego i nauki.

Realizację zadań BM w zakresie ochrony informacji niejawnych zapewnia pełnomocnik do spraw ochrony informacji niejawnych, który odpowiada za zapewnienie przestrzegania przepisów o ochronie informacji niejawnych. Pełnomocnik do spraw ochrony informacji niejawnych podlega bezpośrednio Ministrowi.

Dane kontaktowe

Dyrektor: Rafał Tomasik

tel. (22) 52 92 687
e-mail: sekretariat.bm@mnisw.gov.pl

Logo Biuletynu Informacji Publicznej
Informacje o publikacji dokumentu
Pierwsza publikacja:
22.12.2023 14:17 administrator gov.pl
Wytwarzający/ Odpowiadający:
administrator gov.pl
Tytuł Wersja Dane zmiany / publikacji
Biuro Ministra (BM) 32.0 04.01.2024 11:40 Piotr Zieliński
Biuro Ministra (BM) 31.0 29.12.2023 15:11 Piotr Zieliński
Biuro Ministra (BM) 30.0 22.12.2023 14:17 administrator gov.pl
Biuro Ministra (BM) 29.0 22.12.2023 14:17 administrator gov.pl
Biuro Ministra (BM) 28.0 22.12.2023 14:17 administrator gov.pl
Biuro Ministra (BM) 27.0 22.12.2023 14:17 administrator gov.pl
Biuro Ministra (BM) 26.0 22.12.2023 14:17 administrator gov.pl
Biuro Ministra (BM) 25.0 22.12.2023 14:17 administrator gov.pl
Biuro Ministra (BM) 24.0 22.12.2023 14:17 administrator gov.pl
Biuro Ministra (BM) 23.0 22.12.2023 14:17 administrator gov.pl
Biuro Ministra (BM) 22.0 22.12.2023 14:17 administrator gov.pl
Biuro Ministra (BM) 21.0 22.12.2023 14:17 administrator gov.pl
Biuro Ministra (BM) 20.0 22.12.2023 14:17 administrator gov.pl
Biuro Ministra (BM) 19.0 22.12.2023 14:17 administrator gov.pl
Biuro Ministra (BM) 18.0 22.12.2023 14:17 administrator gov.pl
Biuro Ministra (BM) 17.0 22.12.2023 14:17 administrator gov.pl
Biuro Ministra (BM) 16.0 22.12.2023 14:17 administrator gov.pl
Biuro Ministra (BM) 15.0 22.12.2023 14:17 administrator gov.pl
Biuro Ministra (BM) 14.0 22.12.2023 14:17 administrator gov.pl
Biuro Ministra (BM) 13.0 22.12.2023 14:17 administrator gov.pl
Biuro Ministra (BM) 12.0 22.12.2023 14:17 administrator gov.pl
Biuro Ministra (BM) 11.0 22.12.2023 14:17 administrator gov.pl
Biuro Ministra (BM) 10.0 22.12.2023 14:17 administrator gov.pl
Biuro Ministra (BM) 9.0 22.12.2023 14:17 administrator gov.pl
Biuro Ministra (BM) 8.0 22.12.2023 14:17 administrator gov.pl
Biuro Ministra (BM) 7.0 22.12.2023 14:17 administrator gov.pl
Biuro Ministra (BM) 6.0 22.12.2023 14:17 administrator gov.pl
Biuro Ministra (BM) 5.0 22.12.2023 14:17 administrator gov.pl
Biuro Ministra (BM) 4.0 22.12.2023 14:17 administrator gov.pl
Biuro Ministra (BM) 3.0 22.12.2023 14:17 administrator gov.pl
Biuro Ministra (BM) 2.0 22.12.2023 14:17 administrator gov.pl
Biuro Ministra (BM) 1.0 22.12.2023 14:17 administrator gov.pl

Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP

{"register":{"columns":[]}}