Biuro Ministra (BM)
Biuro Ministra (BM) odpowiada za koordynację spraw związanych z zapewnieniem obsługi członków Kierownictwa Ministerstwa oraz prowadzenie spraw z zakresu kształtowania polityki informacyjnej i promocyjnej, w tym medialnej Ministra i Ministerstwa.
Do zakresu działania BM należy w szczególności:
- koordynowanie przygotowywania planu działalności Ministra i sprawozdania z jego wykonania;
- koordynowanie opracowywania materiałów, informacji i zestawień zbiorczych dla Ministra i pozostałych członków Kierownictwa; z wyłączeniem spraw zastrzeżonych dla innych komórek organizacyjnych;
- koordynowanie spraw parlamentarnych, w tym współpracy z Sejmem i Senatem Rzeczypospolitej Polskiej, ich organami oraz posłami i senatorami, a także udzielania odpowiedzi na interpelacje, zapytania i interwencje poselskie oraz oświadczenia i interwencje senatorskie;
- prowadzenie wykazu prac legislacyjnych Ministra i sprawozdawczość w tym zakresie;
- koordynowanie zgłaszania projektów aktów prawnych i dokumentów programowych opracowanych w Ministerstwie do wykazów prac legislacyjnych i programowych Rady Ministrów oraz wykazu prac legislacyjnych Prezesa Rady Ministrów;
- koordynowanie prac nad projektami dokumentów rządowych opracowanymi w Ministerstwie na etapie Komitetu Społecznego Rady Ministrów, Stałego Komitetu Rady Ministrów oraz Rady Ministrów;
- koordynowania opiniowania projektów dokumentów rządowych opracowywanych przez naczelne i centralne organy administracji rządowej, przekazanych na etapie uzgodnień, Komitetu Społecznego Rady Ministrów, Stałego Komitetu Rady Ministrów i Rady Ministrów;
- koordynowanie realizacji spraw z zakresu zarządzania ryzykiem;
- obsługa udziału Ministra, lub sekretarzy stanu w posiedzeniach odpowiednio Rady Ministrów, Stałego Komitetu Rady Ministrów oraz Komitetu Społecznego Rady Ministrów;
- realizacja zadań wynikających z przepisów o ochronie informacji niejawnych w Ministerstwie i podejmowanie działań dotyczących współpracy Ministerstwa w tym zakresie z właściwymi organami lub podmiotami, w tym zapewnienie ochrony informacji niejawnych;
- prowadzenie spraw związanych z zarządzaniem kryzysowym, obronnością i bezpieczeństwem państwa w działach administracji rządowej – oświata i wychowanie oraz szkolnictwo wyższe i nauka;
- koordynowanie spraw dotyczących składania wniosków o nadanie orderów i odznaczeń państwowych pracownikom jednostek nadzorowanych przez Ministra – w zakresie szkolnictwa wyższego i nauki;
- obsługa funkcjonowania niektórych organów pomocniczych Ministra, w tym Rady Głównej Nauki i Szkolnictwa Wyższego oraz Komitetu Polityki Naukowej;
- delegowanie przedstawicieli Ministra do zespołów międzyresortowych oraz komisji, komitetów i rad powoływanych przez podmioty zewnętrzne, z wyłączeniem międzyresortowych zespołów;
- koordynowanie współpracy Ministerstwa z organizacjami pozarządowymi z wyłączeniem organizacji harcerskich (skautowych);
- prowadzenie spraw wynikających z nadzoru Ministra nad fundacjami, dla których Minister został wskazany jako organ nadzorujący
- koordynowania udzielania odpowiedzi na wystąpienia Rzecznika Praw Obywatelskich i Rzecznika Praw Dziecka;
- koordynowanie sposobu postępowania wobec podmiotów wykonujących działalność lobbingową w rozumieniu ustawy z dnia 7 lipca 2005 r. o działalności lobbingowej w procesie stanowienia prawa;
- wykonywanie zadań wynikających z ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o ograniczeniu prowadzenia działalności gospodarczej przez osoby pełniące funkcje publiczne;
- zapewnianie obsługi sekretariatów członków Kierownictwa Ministerstwa.
- koordynowania zadań wynikających z przepisów o dostępie do informacji publicznej;
- koordynowania spraw związanych z przyznawaniem patronatów Ministra lub z uczestnictwem Ministra w komitetach honorowych;
- komunikacji zewnętrznej i wewnętrznej;
- organizowania konferencji prasowych członków Kierownictwa Ministerstwa;
- obsługi prac rzecznika prasowego Ministra;
- współpracy z jednostkami podległymi Ministrowi lub przez niego nadzorowanymi w zakresie działań promocyjnych;
- opracowywania materiałów oraz wydawnictw informacyjnych i promocyjnych;
- monitorowania obecności problematyki szkolnictwa wyższego i nauki oraz innych tematów z zakresu działalności Ministerstwa w środkach masowego przekazu
- współpracy z Centrum Informacyjnym Rządu i komórkami informacyjnymi innych urzędów i instytucji;
- prowadzenia i redagowania stron internetowych Ministerstwa oraz Biuletynu Informacji Publicznej Ministerstwa
- obsługa Pełnomocnika Rządu ds. monitorowania wdrażania reformy szkolnictwa wyższego i nauki.
Realizację zadań BM w zakresie ochrony informacji niejawnych zapewnia pełnomocnik do spraw ochrony informacji niejawnych, który odpowiada za zapewnienie przestrzegania przepisów o ochronie informacji niejawnych. Pełnomocnik do spraw ochrony informacji niejawnych podlega bezpośrednio Ministrowi.
Dane kontaktowe
Dyrektor: Rafał Tomasik
tel. (22) 52 92 687
e-mail: sekretariat.bm@mnisw.gov.pl
Informacje o publikacji dokumentu
- Pierwsza publikacja:
- 22.12.2023 14:17 administrator gov.pl
- Wytwarzający/ Odpowiadający:
- administrator gov.pl
Tytuł | Wersja | Dane zmiany / publikacji |
---|---|---|
Biuro Ministra (BM) | 32.0 | 04.01.2024 11:40 Piotr Zieliński |
Biuro Ministra (BM) | 31.0 | 29.12.2023 15:11 Piotr Zieliński |
Biuro Ministra (BM) | 30.0 | 22.12.2023 14:17 administrator gov.pl |
Biuro Ministra (BM) | 29.0 | 22.12.2023 14:17 administrator gov.pl |
Biuro Ministra (BM) | 28.0 | 22.12.2023 14:17 administrator gov.pl |
Biuro Ministra (BM) | 27.0 | 22.12.2023 14:17 administrator gov.pl |
Biuro Ministra (BM) | 26.0 | 22.12.2023 14:17 administrator gov.pl |
Biuro Ministra (BM) | 25.0 | 22.12.2023 14:17 administrator gov.pl |
Biuro Ministra (BM) | 24.0 | 22.12.2023 14:17 administrator gov.pl |
Biuro Ministra (BM) | 23.0 | 22.12.2023 14:17 administrator gov.pl |
Biuro Ministra (BM) | 22.0 | 22.12.2023 14:17 administrator gov.pl |
Biuro Ministra (BM) | 21.0 | 22.12.2023 14:17 administrator gov.pl |
Biuro Ministra (BM) | 20.0 | 22.12.2023 14:17 administrator gov.pl |
Biuro Ministra (BM) | 19.0 | 22.12.2023 14:17 administrator gov.pl |
Biuro Ministra (BM) | 18.0 | 22.12.2023 14:17 administrator gov.pl |
Biuro Ministra (BM) | 17.0 | 22.12.2023 14:17 administrator gov.pl |
Biuro Ministra (BM) | 16.0 | 22.12.2023 14:17 administrator gov.pl |
Biuro Ministra (BM) | 15.0 | 22.12.2023 14:17 administrator gov.pl |
Biuro Ministra (BM) | 14.0 | 22.12.2023 14:17 administrator gov.pl |
Biuro Ministra (BM) | 13.0 | 22.12.2023 14:17 administrator gov.pl |
Biuro Ministra (BM) | 12.0 | 22.12.2023 14:17 administrator gov.pl |
Biuro Ministra (BM) | 11.0 | 22.12.2023 14:17 administrator gov.pl |
Biuro Ministra (BM) | 10.0 | 22.12.2023 14:17 administrator gov.pl |
Biuro Ministra (BM) | 9.0 | 22.12.2023 14:17 administrator gov.pl |
Biuro Ministra (BM) | 8.0 | 22.12.2023 14:17 administrator gov.pl |
Biuro Ministra (BM) | 7.0 | 22.12.2023 14:17 administrator gov.pl |
Biuro Ministra (BM) | 6.0 | 22.12.2023 14:17 administrator gov.pl |
Biuro Ministra (BM) | 5.0 | 22.12.2023 14:17 administrator gov.pl |
Biuro Ministra (BM) | 4.0 | 22.12.2023 14:17 administrator gov.pl |
Biuro Ministra (BM) | 3.0 | 22.12.2023 14:17 administrator gov.pl |
Biuro Ministra (BM) | 2.0 | 22.12.2023 14:17 administrator gov.pl |
Biuro Ministra (BM) | 1.0 | 22.12.2023 14:17 administrator gov.pl |
Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP