Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej ulica Wspólna 2 przez 4, 00-926 Warszawa Raport o stanie zapewniania dostępności podmiotu publicznego Stan w dniu pierwszym stycznia dwa tysiące dwudziestego piątego roku Termin przekazania: do trzydziestego pierwszego marca dwa tysiące dwudziestego piątego roku Numer identyfikacyjny regon: 27307302000000; Nazwa i adres podmiotu publicznego: komenda miejska państwowej straży pożarnej w dąbrowie górniczej; Obowiązek przekazania danych wynika z artykułu trzydziestego ustęp pierwszy punkt trzeci ustawy z dnia dwudziestego dziewiątego czerwca tysiąc dziewięćset dziewięćdziesiątego piątego roku o statystyce publicznej (Dziennik Ustaw z dwa tysiące dwudziestego trzeciego roku pozycja siedemset siedemdziesiąta trzecia) oraz z artykułu jedenastego ustęp pierwszy ustawy z dnia dziewiętnastego lipca dwa tysiące dziewiętnastego roku o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami (Dziennik Ustaw z dwa tysiące dwudziestego drugiego roku pozycja dwa tysiące dwieście czterdziesta, z późniejszymi zmianami). Dane kontaktowe E-mail sekretariatu podmiotu: mailto:komenda@kmpspdabrowag.pl E-mail kontaktowy osoby, która wypełniła formularz: mailto:m.cicha@kmpspdabrowag.pl Telefon kontaktowy: 322623262; Data: 28-03-2025; Miejscowość: Dąbrowa Górnicza (miasto); Lokalizacja siedziby podmiotu Województwo: śląskie; Powiat: Dąbrowa Górnicza; Gmina: Dąbrowa Górnicza (gmina miejska); Dział pierwszy: Dostępność architektoniczna Liczba budynków, w których podmiot prowadzi podstawową działalność i/lub obsługę interesantów: 1; Punkt pierwszy. Wolne od barier przestrzenie komunikacyjne w budynkach: Podpunkt a. Liczba budynków, w których podmiot zapewnia wolne od barier wszystkie przestrzenie komunikacyjne: 0; Podpunkt b. Liczba budynków, w których podmiot częściowo zapewnia wolne od barier przestrzenie komunikacyjne: 0; Podpunkt c. Liczba budynków, w których podmiot nie zapewnia wolnych od barier poziomych i pionowych przestrzeni komunikacyjnych: 1; Punkt drugi. Dostęp do wszystkich pomieszczeń w budynkach (z wyłączeniem pomieszczeń technicznych): Podpunkt a. Liczba budynków, w których podmiot umożliwia dostęp do wszystkich pomieszczeń: 1; Podpunkt b. Liczba budynków, w których podmiot nie umożliwia dostępu do wszystkich pomieszczeń: 0; Podpunkt c. Rodzaje rozwiązań, które podmiot zastosował, aby umożliwić dostęp do wszystkich pomieszczeń w budynkach: Rozwiązania architektoniczne (zaznaczona odpowiedź); Środki techniczne (niezaznaczona odpowiedź); Zainstalowane urządzenia (niezaznaczona odpowiedź); Punkt trzeci. Informacja na temat rozkładu pomieszczeń w budynkach: Podpunkt a. Liczba budynków, w których podmiot zapewnia informację na temat rozkładu pomieszczeń, co najmniej w sposób wizualny i dotykowy: 0; Podpunkt b. Liczba budynków, w których podmiot zapewnia informację na temat rozkładu pomieszczeń, co najmniej w sposób wizualny i głosowy: 0; Podpunkt c. Liczba budynków, w których podmiot zapewnia informację na temat rozkładu pomieszczeń, co najmniej w sposób wizualny, dotykowy i głosowy: 0; Punkt czwarty. Dostęp do budynków dla osób korzystających z psa asystującego: Podpunkt a. Liczba budynków, do których podmiot zapewnia wstęp osobie korzystającej z psa asystującego: 1; Podpunkt b. Liczba budynków, do których podmiot nie zapewnia wstępu osobie korzystającej z psa asystującego: 0; Punkt piąty. Ewakuacja lub ratowanie osób wewnątrz budynków: Podpunkt a. Aby umożliwić ewakuację lub ratowanie osób wewnątrz budynków, podmiot zapewnia: Procedury ewakuacji lub ratowania (niezaznaczona odpowiedź); Sprzęt lub miejsce do ewakuacji lub ratowania (niezaznaczona odpowiedź); Pracowników przeszkolonych z procedur ewakuacji lub ratowania (zaznaczona odpowiedź); Podpunkt b. Liczba budynków, w których podmiot zapewnia osobom ze szczególnymi potrzebami możliwość ewakuacji lub ratowania osób wewnątrz budynku: 0; Podpunkt c. Liczba budynków, w których podmiot częściowo zapewnia osobom ze szczególnymi potrzebami możliwość ewakuacji lub ratowania wewnątrz budynku: 1; Podpunkt d. Liczba budynków, w których podmiot nie zapewnia osobom ze szczególnymi potrzebami możliwości ewakuacji lub ratowania wewnątrz budynku: 0; Komentarze i uwagi dotyczące dostępności architektonicznej: niewypełnione pole; Dział drugi: Dostępność cyfrowa Dane w tym dziale odnoszą się do zgodności z ustawą z dnia czwartego kwietnia 2019 roku o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych (Dziennink Ustaw 2023, pozycja 1440), zwaną UDC, w związku z artykułem drugim oraz artykułem szóstym punkt drugi ustawy z dnia dziewiętnastego lipca 2019 roku o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami (w skrócie UZD). Liczba prowadzonych stron internetowych: 1; Liczba udostępnianych aplikacji mobilnych: 0; Tabela zgodności stron z wymogami UDC Adres strony internetowej Zgodność z UDC https://www.gov.pl/web/kmpsp-dabrowa-gornicza Zgodna (niezaznaczona odpowiedź); Częściowo zgodna (zaznaczona odpowiedź); Niezgodna (niezaznaczona odpowiedź); Tabela zgodności aplikacji z wymogami UDC Nazwa aplikacji mobilnej i adres do jej pobrania Zgodność z UDC niewypełnione pole; niewypełnione pole; Zgodna (niezaznaczona odpowiedź); Częściowo zgodna (niezaznaczona odpowiedź); Niezgodna (niezaznaczona odpowiedź); Komentarze i uwagi dotyczące dostępności cyfrowej: niewypełnione pole; Dział trzeci: Dostępność informacyjno-komunikacyjna Punkt pierwszy. Czy podmiot zapewnia osobom ze szczególnymi potrzebami obsługę z wykorzystaniem niżej wymienionych sposobów/środków wspierających komunikowanie się? Podpunkt a. Zastosowanie formularza kontaktowego: TAK (niezaznaczona odpowiedź); NIE (zaznaczona odpowiedź); Podpunkt b. Kontakt za pomocą poczty elektronicznej: TAK (zaznaczona odpowiedź); NIE (niezaznaczona odpowiedź); Podpunkt c. Przesyłanie wiadomości tekstowych, w tym z wykorzystaniem wiadomości SMS, MMS lub komunikatorów internetowych: TAK (zaznaczona odpowiedź); NIE (niezaznaczona odpowiedź); Podpunkt d. Komunikacja audiowizualna, w tym z wykorzystaniem komunikatorów internetowych: TAK (niezaznaczona odpowiedź); NIE (zaznaczona odpowiedź); Podpunkt e. Przesyłanie faksów: TAK (zaznaczona odpowiedź); NIE (niezaznaczona odpowiedź); Podpunkt f. Wykorzystanie tłumacza języka migowego przez strony internetowe i/lub aplikacje (tłumaczenie online): TAK (zaznaczona odpowiedź); NIE (niezaznaczona odpowiedź); Podpunkt g. Pomoc tłumacza języka migowego - kontakt osobisty: TAK (niezaznaczona odpowiedź); NIE (zaznaczona odpowiedź); W przypadku zaznaczenia odpowiedzi „TAK” - prosimy określić w jakim czasie od zgłoszenia potrzeby podmiot zapewnia kontakt osobisty z tłumaczem języka migowego: od razu (niezaznaczona odpowiedź); w ciągu 1 dnia roboczego (niezaznaczona odpowiedź); w ciągu 2-3 dni roboczych (niezaznaczona odpowiedź); powyżej 3 dni roboczych (niezaznaczona odpowiedź); Podpunkt h. Kontakt z pomocą tłumacza-przewodnika (kontakt osobisty): TAK (niezaznaczona odpowiedź); NIE (zaznaczona odpowiedź); Punkt drugi. Czy podmiot posiada urządzenia lub środki techniczne do obsługi osób słabosłyszących? Podpunkt a. Pętle indukcyjne: TAK (zaznaczona odpowiedź), Liczba: 1; NIE (niezaznaczona odpowiedź); Podpunkt b. Systemy FM: TAK (niezaznaczona odpowiedź); NIE (zaznaczona odpowiedź); Podpunkt c. Systemy na podczerwień (IR): TAK (niezaznaczona odpowiedź); NIE (zaznaczona odpowiedź); Podpunkt d. Systemy Bluetooth: TAK (niezaznaczona odpowiedź); NIE (zaznaczona odpowiedź); Podpunkt e. Inne: niewypełnione pole; TAK (niezaznaczona odpowiedź); NIE (zaznaczona odpowiedź); Punkt trzeci. Czy podmiot zapewnia na swojej głównej stronie internetowej informację o zakresie swojej działalności (głównych zadaniach podmiotu) w postaci: Podpunkt a. tekstu odczytywalnego maszynowo? TAK (zaznaczona odpowiedź); NIE (niezaznaczona odpowiedź); Podpunkt b. nagrania treści w polskim języku migowym (PJM) w postaci pliku wideo? TAK (zaznaczona odpowiedź); NIE (niezaznaczona odpowiedź); Podpunkt c. informacji w tekście łatwym do czytania (ETR)? TAK (zaznaczona odpowiedź); NIE (niezaznaczona odpowiedź); Punkt czwarty. Czy w okresie sprawozdawczym, to jest od drugiego stycznia dwa tysiące dwudziestego pierwszego roku do pierwszego stycznia dwa tysiące dwudziestego piątego roku, podmiot otrzymał od osób ze szczególnymi potrzebami wniosek o zapewnienie szczególnej formy komunikacji? (na podstawie artykułu szóstego, punkt trzeci, litera D, UZD) TAK (niezaznaczona odpowiedź); NIE (zaznaczona odpowiedź); Liczba wniosków - ogółem: niewypełnione pole; Nazwy użytych form komunikacji określonych we wnioskach ze wskazaniem liczby użyć każdej z tych form: niewypełnione pole; Komentarze i uwagi dotyczące dostępności informacyjno-komunikacyjnej: niewypełnione pole; Dział czwarty: Informacja o dostępie alternatywnym Czy w okresie sprawozdawczym, to jest od drugiego stycznia dwa tysiące dwudziestego pierwszego roku do pierwszego stycznia dwa tysiące dwudziestego piątego roku podmiot zapewniał dostęp alternatywny? TAK (niezaznaczona odpowiedź); NIE (zaznaczona odpowiedź); Liczba przypadków zastosowania dostępu alternatywnego ogółem: niewypełnione pole; z tego w postaci wsparcia innej osoby: niewypełnione pole; z tego w postaci wsparcia technicznego: niewypełnione pole; z tego w postaci zmian w organizacji funkcjonowania podmiotu: niewypełnione pole; Brak jakiego rodzaju dostępności był powodem konieczności zastosowania dostępu alternatywnego? Architektoniczna (niezaznaczona odpowiedź); Cyfrowa (niezaznaczona odpowiedź); Informacyjno-komunikacyjna (niezaznaczona odpowiedź); Uzasadnienie zastosowania tego rodzaju dostępu alternatywnego: niewypełnione pole; Dział piąty: Informacje o otrzymanych wnioskach/żądaniach zapewnienia dostępności oraz postępowanie skargowe Punkt pierwszy. Czy w okresie sprawozdawczym, to jest od dwudziestego września dwa tysiące dwudziestego pierwszego roku do pierwszego stycznia dwa tysiące dwudziestego piątego roku podmiot otrzymał wniosek o zapewnienie dostępności architektonicznej i/lub informacyjno-komunikacyjnej? TAK (niezaznaczona odpowiedź); NIE (zaznaczona odpowiedź); Liczba otrzymanych wniosków o zapewnienie dostępności ogółem: niewypełnione pole; z tego dotyczących wyłącznie dostępności architektonicznej: niewypełnione pole; z tego dotyczących wyłącznie dostępności informacyjno-komunikacyjnej: niewypełnione pole; z tego dotyczących wniosków o charakterze łączonym, tj. obejmujących równocześnie dostępność architektoniczną i informacyjno-komunikacyjną: niewypełnione pole; z tego rozpatrzonych w terminie do 14 dni: niewypełnione pole; z tego rozpatrzonych w terminie dłuższym niż 14 dni: niewypełnione pole; Liczba negatywnie rozpatrzonych wniosków o zapewnienie dostępności: niewypełnione pole; z tego dotyczących wyłącznie dostępności architektonicznej: niewypełnione pole; z tego dotyczących wyłącznie dostępności informacyjno-komunikacyjnej: niewypełnione pole; z tego dotyczących wniosków o charakterze łączonym, tj. obejmujących równocześnie dostępność architektoniczną i informacyjno-komunikacyjną: niewypełnione pole; Główna przyczyna odmowy zapewnienia dostępności: Bariery prawne (niezaznaczona odpowiedź); Bariery techniczne (niezaznaczona odpowiedź); Bariery finansowe (niezaznaczona odpowiedź); Braki kadrowe (niezaznaczona odpowiedź); Brak czasu (niezaznaczona odpowiedź); Inne (niezaznaczona odpowiedź); Punkt drugi. Czy w okresie sprawozdawczym, to jest od drugiego stycznia dwa tysiące dwudziestego pierwszego roku do pierwszego stycznia dwa tysiące dwudziestego piątego roku (strony internetowe) lub od dwudziestego trzeciego czerwca dwa tysiące dwudziestego pierwszego roku do pierwszego stycznia dwa tysiące dwudziestego piątego roku (aplikacje mobilne) podmiot otrzymał żądanie zapewnienia dostępności cyfrowej? (na podstawie artykułu osiemnastego UDC) TAK (niezaznaczona odpowiedź); NIE (zaznaczona odpowiedź); Liczba otrzymanych żądań zapewnienia dostępności cyfrowej ogółem: niewypełnione pole; Liczba żądań rozpatrzonych w terminie do 7 dni: niewypełnione pole; Liczba żądań rozpatrzonych w terminie dłuższym niż 7 dni: niewypełnione pole; Liczba negatywnie rozpatrzonych żądań zapewnienia dostępności cyfrowej: niewypełnione pole; Główna przyczyna odmowy zapewnienia dostępności cyfrowej: Bariery prawne (niezaznaczona odpowiedź); Bariery techniczne (niezaznaczona odpowiedź); Bariery finansowe (niezaznaczona odpowiedź); Braki kadrowe (niezaznaczona odpowiedź); Brak czasu (niezaznaczona odpowiedź); Inne (niezaznaczona odpowiedź); Punkt trzeci. Czy w okresie sprawozdawczym, to jest od drugiego stycznia dwa tysiące dwudziestego pierwszego roku do pierwszego stycznia dwa tysiące dwudziestego piątego roku (strony internetowe) lub od dwudziestego trzeciego czerwca dwa tysiące dwudziestego pierwszego roku do pierwszego stycznia dwa tysiące dwudziestego piątego roku (aplikacje mobilne) podmiot otrzymał skargę na brak dostępności cyfrowej? (na podstawie artykułu osiemnastego UDC) TAK (niezaznaczona odpowiedź); NIE (zaznaczona odpowiedź); Liczba otrzymanych skarg na brak dostępności cyfrowej ogółem: niewypełnione pole; z tego pozytywnie rozpatrzonych: niewypełnione pole; z tego negatywnie rozpatrzonych: niewypełnione pole; Główna przyczyna odmowy zapewnienia dostępności, do której odnoszą się złożone skargi: Bariery prawne (niezaznaczona odpowiedź); Bariery techniczne (niezaznaczona odpowiedź); Bariery finansowe (niezaznaczona odpowiedź); Braki kadrowe (niezaznaczona odpowiedź); Brak czasu (niezaznaczona odpowiedź); Inne (niezaznaczona odpowiedź);