[KOSZTORYS ATHENASOFT] co=Copyright Athenasoft sp.z o.o. wf=4 pr=BIMES 5.8 nan=1. Stan istniejący obiektuTeren objęty projektem stanowi pas istniejącej drogi leśnej gruntowej o szerokości 3,00 do 3,60m z poboczami. Teren przylegający do drogi okalają lasy, których pojedyncze drzewa wrastają i koliduje ze skrajnia drogową.Nawierzchnia istniejącej drogi wykonana jest z materiału, który w skutek intensywnej eksploatacji został zniszczony i nie nadaje się do przenoszenia ruchu generowanego wywozem drewna.W ciągu drogi zlokalizowane są zjazdy na drogi boczne i działowe. W wyniku ustaleń nie wszystkie istniejące zjazdy zostały ujęte w docelowych rozwiązaniach.Stan nawierzchni zjazdów jest porównywalny z przedmiotową drogą na w/w odcinkach.Stan techniczny drogi istniejącej jest zły. W skutek intensywnej eksploatacji wyjeżdżone zostały koleiny pod śladami kół, które uniemożliwiają poruszanie się pojazdów gospodarki leśnej.Dodatkowo powstałe odkształcenia (KOLEINY) powodują zatrzymywanie wody w „korycie” drogi i podczas obfitych opadów powodują nieprzejezdność drogi.Przedmiotowa droga jest drogą leśną, wewnętrzną położoną wyłącznie na terenie kompleksu leśnego zarządzanego przez Nadleśnictwo Zawadzkie. San istniejących przepustów jest dostateczny i zły, co skutkuje objęcie ich remontem poprzez wymianę części przelotowych oraz remoncie wlotów i wylotów (ścianki czołowe). Rowy w większości są zamulone i niedrożna. W niektórych miejscach rowy są prawie w całości zatarte.2. Geometria drogiPrzyjęto podstawowe parametry drogi:? Długość konstrukcyjna projektowanego odcinka drogi 1+231,57 m? Długość rzeczywista (z odc. PKP) 1+231,57 m? Długość projektowanego odcinka drogi na terenie inwestora (LP) 1+231,57 m? Klasa techniczna drogi - D, ? Przekrój drogowy, szlakowy, (0,75m pobocze + 3,2m jezdnia + 0,75m pobocze)? Prędkość projektowa - 30km/h? Kategoria ruchu - KR-1? Obciążenie nawierzchni - 10t na oś? Szerokość korony drogi - min 4,7 m,? Pobocze drogi leśnej - 2 x 0,75 m? Nawierzchnia drogi leśnej - nawierzchnia z kruszywa? Nawierzchnia zjazdu z drogi gminnej - kruszywoZe względu na prędkość projektową i klasę drogi przyjęto na całości drogi przekrój daszkowy o wartości 3,5%.Szkice przekrojów poprzecznych w charakterystycznych miejscach budowanej drogi przedstawione zostały na rys. PRZEKROJE NORMALNE.Podstawowe dane:• Długość konstrukcyjna projektowanego odcinka drogi 1+231,57 m• Długość rzeczywista 1+231,57 m• Długość projektowanego odcinka drogi na terenie inwestora (LP) 1+231,57 m• Długość zjazdów 76,50 m• Szerokość jezdni podstawowa 3,20 m• Szerokość poboczy drogi leśnej 0,75 m• Szerokość mijanki 3,00 m• Długość mijanki 23 m• Skosy najazdowe 1: 7 21 m• Wyokrąglenia wjazdów i wyjazdów mijanki r=50,00m• Powierzchni jezdni drogi leśnej (droga, zjazdy, mijanki) 5079,00 m2• Powierzchnia zjazdów (ujęta w pow. Jezdni) 639 m2• Powierzchnia mijanek (ujęta w pow. Jezdni) 499 m2• Powierzchnia poboczy drogi leśnej 1887 m2• Powierzchnia robót 0,7436 haGeometria poziomaPoziome załamanie osi trasy zostało narzucone istniejącym przebiegiem drogi leśnej z nieznacznymi korektami w miejscach tego wymagających. Załamania osi trasy z uwagi na płynność ruchu wyokrąglono łukami poziomymi. Wielkość stosowanych promieni oraz ewentualnych poszerzeń na długości łuku jest zgodna z Poradnikiem technicznym „Drogi leśne” Warszawa - Bedoń 2006. Parametry łuków, poszerzenia oraz długości prostych przejściowych podano na sytuacji szczegółowej i profilu podłużnym drogi.Promień łuku [m] Poszerzenie [m]13 4,7014-15 3,8016-20 2,7021-25 2,1026-30 1,7031-35 1,5036-40 1,3041-45 1,1046-50 1,0051-75 0,7076-100 0,50101-150 0,30151-250 0,25>250 -Geometria pionowa Celem uzyskania płynności jazdy zastosowano wyokrąglenia, załamania niwelety łukami pionowymi. Starano się aby maksymalnie dopasować przebieg korygowanej niwelety do rzędnych istniejących drogi leśnej jak i również dochodzących zjazdów na drogi boczne i działowe. Elementy łuków pionowych oraz parametry prostych wraz z ich pochyleniami pokazano na profilu podłużnym drogi.Niweleta drogi Zaprojektowana niweleta drogi zapewnia:- płynne połączenie z odcinkami stykowymi,- widoczność pionową oraz poziomą a także wygodę jazdy przez zaprojektowanie łuków pionowych,- ekonomiczne roboty ziemne powiązane z wymaganą płynnością jazdy i widocznością.- wykorzystanie istniejącej trasy niwelety jezdni drogi leśnejSpadki podłużne przyjęto zgodnie z poradnikiem technicznym Dyrekcji Generalnej Lasów Państwowych „Drogi Leśne” – Warszawa –Bedoń 2006. .Przekrój normalny W części rysunkowej załączono szczegółowe przekroje normalne. Przekrój poprzeczny dwustronny ze spadkiem na jezdni 3,5% i spadkiem poboczy 6,0% oraz przekrój poprzeczny dwustronny ze spadkiem na jezdni 3,5% w miejscu mijanek (strona lewa i prawa) a także drogi. 3. Roboty przygotowawcze i nawierzchnioweRoboty przygotowawcze polegać będą na:a) Wytyczeniu podstawowych elementów drogi. b) Karczowaniu pozostałych korzeni i krzewów wraz z zagospodarowaniem.c) Zdjęciu warstwy humusu na poboczach i mijankach w zasięgu planowanych robót drogowych.Roboty drogowe polegać będą na:d) Wykonaniu robót ziemnych na całym odcinku drogi (wykopy, nasypy, dowóz gruntu G1 w miejscach gdzie to będzie konieczne, oraz z miejscach poszerzeń),e) Wykonaniu warstwy podbudowy z kruszywa naturalnego łamanego – jezdnia drogi głównej na poszerzeniach, mijanki, zjazdy, dodatkowe poszerzenia jezdni,f) Wykonaniu nawierzchni z mieszanki kruszywa łamanego – jezdnia drogi głównej, zjazdy, mijanki,g) Wykonaniu poboczy drogi leśnej z materiału dającego się zagęścić min. do Is>0,98,h) Oczyszczeniu skarp i poboczy z istniejących zarośli,i) Rozplantowaniu humusu poza krawędziami robót ziemnych – ewentualnie wywóz,j) Porządkowaniu terenu przyległego po prowadzonych robotach,W miejscach gdzie przebiegają sieci podziemne, pnie należy sfrezować za pomocą frezarki do pni na gł. min. 0,4m poniżej poziom planowanej nawierzchni drogi (poszerzenia, zjazdy mijanki) – w razie konieczności usunięcia korzeniu na istn. sieci.W pozostałych lokalizacjach pnie należy karczować tradycyjnie za pomocą koparki i innych dostępnych narzędzi.4. OdwodnienieDla zapewnienia właściwego odwodnienia drogi zaprojektowano spadek poprzeczny jezdni dwustronny wynoszący 3,5% od jezdni na zewnątrz i 6,0% dla poboczy. Pozwoli to na szybkie spływy wód powierzchniowych z nawierzchni i korpusu drogi poprzez pobocza na teren leśny. Korpus drogowy dostosowany do istniejącego terenu i zniwelowany tak, aby spadek podłużny nie wynosił więcej jak 6%. 5. Roboty drogowea) Roboty ziemneRoboty ziemne dla robót drogowych zostały wyliczone na podstawie przekrojów poprzecznych. Obejmują one niwelację istniejącej konstrukcji pod konstrukcję drogi leśnej, zjazdów, mijanek oraz wykonanie profilowania gruntu rodzimego po doprowadzeniu do wymaganych rzędnych. Bilans robót uwzględnia roboty ziemne po ściągnięciu humusu na śr. gł. 20 cm.Grunt przeznaczony na nasyp powinien charakteryzować się grupą nośności G1.Nie wyklucza się występowanie elementów infrastruktury podziemnej która nie została zidentyfikowana na etapie wykonywania mapy.Plantowanie powierzchni skarp i korony nasypów należy wykonać po ostatecznym ukształtowaniu nasypów i nadaniu projektowanych spadków i pochyleń poprzecznych.Dopuszcza się zagospodarowanie urobku bezpośrednio przy drodze w sposób niezakłócający istniejącego ukształtowania terenu. Nadmiar ponad rozplantowanie należy wywieźć.Bilans robót (zjazdy, mijanki, poszerzenia):Bilans robót ziemnychWykop 702Nasyp 132Wywóz/Rozplantowanie (+)Dowóz 9-0 570W przypadku gdy grubość zalegającego materiału nienośnego np. humusu, będzie większa niż wskazania na kartach otworów to należy grunt ten wymienić lub ewentualnie doprowadzić do parametrów pozwalających na ułożenie konstrukcji poprzez wykonanie np. stabilizacji lub innego sposobu zaakceptowanego przez Inspektora nadzoru. Do wymiany należy użyć materiał pochodzący z nadmiaru wykopu jeśli jego parametry na to pozwolą (zakłada się że parametry gruntu rodzimego pozwolą na jego wbudowanie).Niektóre mijanki zlokalizowane są na istniejących zaniżeniach terenu co skutkować będzie koniecznością uzupełnienia tych zaniżeń materiałem zagęszczalnym pochodzącym z wykopu a w przypadku jego niedoboru z mat. dowiezionego. Koszt dowozu należy ująć w robotach ziemnych.b) Roboty nawierzchnioweNa całości drogi nawierzchni jezdni będzie wykonana z mieszanki kruszywa łamanego frakcji 0/31,5 mm gr. 10cm oraz z zamiałowaniem, frakcją 0-4 do 0-8 mm na gr. 0,5-1cm. Do miałowania należy użyć miału granitowego lub bazaltowego. Na całość nawierzchni należy użyć tylko jednego rodzaju kruszywa 0/4 do 0/8.Poniżej przedstawiono konstrukcje drogi, zjazdów i mijanek występujące na długości projektowanej drogi leśnej.Zaprojektowano następującą konstrukcje:Projektowane warstwy konstrukcyjne jezdni drogi leśnej – jezdnia główna, zjazdy, mijanki:? nawierzchnia z kruszywa frakcji 0/31,5 C90/3 gr. 10 cm ? podbudowa z kruszywa 31,5/63 C90/3 gr. po zagęszczeniu 25 cm? wyprofilowane i zagęszczone podłoże – grunt rodzimyProjektowana nawierzchnia poboczy drogi leśnej:? w-wa materiału dającego się zagęści do Is >0,98? materiał pozostały po profilowaniu.Uwaga Warstwę nawierzchni pobocza dobrano przy założeniu że pobocze na całej szerokości nie stanowi obszaru po którym dopuszcza się ruch pojazdów oraz nie dopuszcza się najechania kołami jakiegokolwiek pojazdu w celu wyminięcia się z pojazdem nadjeżdżającym z przeciwka.Podstawowe wielkości powierzchni i długości:• Długość konstrukcyjna projektowanego odcinka drogi 1+231,57 m• Długość rzeczywista 1+231,57 m• Długość projektowanego odcinka drogi na terenie inwestora (LP) 1+231,57 m• Długość zjazdów 76,50 m• Szerokość jezdni podstawowa 3,20 m• Szerokość poboczy drogi leśnej 0,75 m• Szerokość mijanki 3,00 m• Długość mijanki 23 m• Skosy najazdowe 1: 7 21 m• Wyokrąglenia wjazdów i wyjazdów mijanki r=50,00m• Powierzchni jezdni drogi leśnej (droga, zjazdy, mijanki) 5079,00 m2• Powierzchnia zjazdów (ujęta w pow. Jezdni) 639 m2• Powierzchnia mijanek (ujęta w pow. Jezdni) 499 m2• Powierzchnia poboczy drogi leśnej 1887 m2• Powierzchnia robót 0,7436 haZESTAWIENIE ZJAZDÓWZJAZDYNr zjazdu Kilometraż [km] Długość [m] Strona Powierzchnia [m2]Zjazd nr 1 0+213,90 16,35 Prawa 106,49Zjazd nr 2 0+213,90 16,12 Lewa 104,93Zjazd nr 3 0+588,30 16,34 Prawa 101,93Zjazd nr 4 0+588,40 14,16 Lewa 105,78Zjazd nr 5 0+874,60 13,53 Prawa 220,32 Razem: 76,50 639,45ZESTAWIENIE MIJANEKMIJANKIL.p. km [m] Strona Powierzchnia [m2]Mijanka nr 1 0+309,10 Lewa 132,65Mijanka nr 2 0+609,00 Prawa 132,60Mijanka nr 3 0+900,30 Lewa 132,60Mijanka nr 4 1+189,00 Prawa 100,80Razem: 498,656. Obiekty inżynierskieNa trasie planowanej przebudowy nie występują obiekty inżynierskie. pe=0 op=1 opn=2 1 2 1 1 0 19 8 0 0 1 1 0 prn=2 2 2 6 6 1 6 2 1 own=3 1 1 1 1 1 1 1 1 0 0 1 pm=dział dział pd=działu działu mm=działy działy md=działów działów wan=zł wk=0.00 [STRONA TYT] na=PRZEBUDOWA DROGI LEŚNEJ NR 53 dt=24.07.2025 ni=PGL LASY PAŃSTWOWE 1310NADLEŚNICTWO ZAWADZKIE1310ul. Strzelecka 6, 47-120 Zawadzkie1310tel./fax. +48 77 404 96 55 +48 77 404 96 611310e-mail: zawadzkie@katowice.lasy.gov.pl1310 nw= nb=ROBOTY DROGOWE nfh=CURSUS PROJEKT Marcin Ludwig1310Ul. Spokojna 14, 44-171 PŁAWNIOWICE1310tel. +48 602 555 630 1310www.cursusprojekt.pl e-mail: biuro@cursusprojekt.pl1310 nk=Marcin Ludwig   Kosztorysant kln= cpv=45233120-6 Roboty w zakresie budowy dróg cpv=45111213-4 Roboty w zakresie oczyszczania terenu cpv=45111200-0 Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowę i roboty ziemne cpv=45233220-7 Roboty w zakresie nawierzchni dróg [STAŁE] [RMS ZEST 1] ty=S na=Samochód samowyładowczy pow. 5-10 t (1)' 0 jm=m-g ce=0.00 cw=0.00 il=47.1744 [RMS ZEST 2] ty=M na=Materiały inne (Materiały) 0 jm=% ce=0.00 cw=0.00 il=0 [RMS ZEST 3] ty=S na=Ciągnik kołowy 37 kW (50 KM) (1) 0 jm=m-g ce=0.00 cw=0.00 il=38.8139 [RMS ZEST 4] ty=S na=Spycharka gąsienicowa 74·kW (100·KM) (1) 0 jm=m-g ce=0.00 cw=0.00 il=22.6345 [RMS ZEST 5] ty=S na=Samochód samowyładowczy do 5·t (1) 0 jm=m-g ce=0.00 cw=0.00 il=56.4408 [RMS ZEST 6] ty=M na=Kruszywo łamane 0-63 mm (cena loco kopalnia) 0 jm=t ce=0.00 cw=0.00 il=2830.62 [RMS ZEST 7] ty=S na=Spycharka gąsienicowa 110kW (150·KM) (1) 0 jm=m-g ce=0.00 cw=0.00 il=6.90073 [RMS ZEST 8] ty=S na=Samochód dostawczy do 0.9·t (1) 0 jm=m-g ce=0.00 cw=0.00 il=1.965 [RMS ZEST 9] ty=M na=Piasek 0 jm=m3 ce=0.00 cw=0.00 il=28.305 [RMS ZEST 10] ty=S na=Walec statyczny samojezdny 15·t (1) 0 jm=m-g ce=0.00 cw=0.00 il=411.221 [RMS ZEST 11] ty=M na=Słupki drewniane iglaste Fi·7-11 cm długości 2.0 m 0 jm=m3 ce=0.00 cw=0.00 il=0.3799 [RMS ZEST 12] ty=S na=Równiarka samojezdna 74 kW (100·KM) (1) 0 jm=m-g ce=0.00 cw=0.00 il=53.6624 [RMS ZEST 13] ty=S na=Koparka jednonaczyniowa na podwoziu gąsienicowym 0,40 m3 (1) 0 jm=m-g ce=0.00 cw=0.00 il=39.7894 [RMS ZEST 14] ty=S na=Spycharka gąsienicowa 55kW (75KM) (1) 0 jm=m-g ce=0.00 cw=0.00 il=27.864 [RMS ZEST 15] ty=S na=Walec wibracyjny samojezdny 13 t (1) 0 jm=m-g ce=0.00 cw=0.00 il=28.5606 [RMS ZEST 16] ty=S na=Piaskarka samochodowa 5 t (1) 0 jm=m-g ce=0.00 cw=0.00 il=10.158 [RMS ZEST 17] ty=M na=Iwentaryzacja geodezyjna 0 jm=km ce=0.00 cw=0.00 il=1.31 [RMS ZEST 18] ty=S na=Koparka jednonaczyniowa na podwoziu gąsienicowym 0,60 m3 (1) 0 jm=m-g ce=0.00 cw=0.00 il=54.7 [RMS ZEST 19] ty=M na=Woda z rurociągów 0 jm=m3 ce=0.00 cw=0.00 il=235.224 [RMS ZEST 20] ty=M na=Kruszywo łamane 0-31,5 mm (cena loco kopalnia) 0 jm=t ce=0.00 cw=0.00 il=1203.72 [RMS ZEST 21] ty=R na=Robotnicy 0 jm=r-g ce=0.00 cw=0.00 il=1644.22 [RMS ZEST 22] ty=M na=Miał kamienny łamany (kruszyny) 0 jm=t ce=0.00 cw=0.00 il=206.715 [RMS ZEST 23] ty=S na=Przyczepa skrzyniowa 5 t 0 jm=m-g ce=0.00 cw=0.00 il=77.6278 [RMS ZEST 24] ty=S na=Układarka mechaniczna szyn - kpl. (2) 0 jm=m-g ce=0.00 cw=0.00 il=94.35 [RMS ZEST 25] ty=S na=Samochód samowyładowczy pow. 10-15 t (1) 0 jm=m-g ce=0.00 cw=0.00 il=22.464 [ELEMENT 1] na=ROBOTY PRZYGOTOWAWCZE - CPV 45111200-0 id=2 nu=1 nsn= [POZYCJA] id=3 pd= KNNR 01 0111-2 na=Roboty pomiarowe przy liniowych robotach ziemnych, trasa dróg w terenie pagórkowatym lub górskim, wraz z inwentaryzacją powykonawczą jm=km nu=1.1 nsn=D 01.01.01 op=0 ob=1.31 1.309 1 [PRZEDMIAR] wo=1.232000 1 1,232 droga główna wo=0.077000 1 0,077 [RMS 21] nz=105.000000 0 [RMS 11] nz=0.290000 0 [RMS 17] nz=1.000000 0 [RMS 8] nz=1.500000 0 [POZYCJA] id=4 pd= KNNR 01 0113-1 na=Usunięcie warstwy ziemi urodzajnej (humusu) za pomocą spycharek, grubość warstwy do 15·cm jm=m2 nu=1.2 nsn=D 01.02.02 op=0 ob=3740 3740 1 [PRZEDMIAR] ko=humus rozplantować w bezpośrednim sąsiedztwie drogi w sposób nie zakłócający ukształtowania terenu wo=7436.000000 1 7436 powierzchnia robót ziemnych wo=-3696.000000 1 -1232*3 istn. slad drogi - naw z kruszywa i piasku [RMS 21] nz=0.004900 0 [RMS 4] nz=0.002300 0 [POZYCJA] id=5 pd= KNNR 01 0113-2 na=Usunięcie warstwy ziemi urodzajnej (humusu) za pomocą spycharek, dodatek za każde dalsze 5·cm grubości - do 25cm - krotność 2 jm=m2 nu=1.3 nsn=D 01.02.02 op=0 ob=3740 3740 1 [PRZEDMIAR] ko=humus rozplantować w bezpośrednim sąsiedztwie drogi w sposób nie zakłócający ukształtowania terenu wo=7436.000000 1 7436 powierzchnia robót ziemnych wo=-3696.000000 1 -1232*3 istn. slad drogi - naw z kruszywa i piasku [RMS 21] nz=0.001500 0 [RMS 4] nz=0.000700 0 [POZYCJA] id=6 pd= KNNR 01 0104-12 na=Karczowanie pni koparką podsiębierną w gruntach o normalnej wilgotności, grunt kategorii III-IV, pnie średnicy 26-35·cm jm=szt nu=1.4 nsn=D 01.02.01 op=0 ob=25 25 1 [PRZEDMIAR] ko=UWAGA podano orientacyjną ilość drzew. Cena za wykonanie tego zakresu robót powinna zawierać wykarczowanie wszystkich pni drzew kolidujących z przebudową. ko=pnie odciągnięte w głąb lasu wo=25.000000 1 25 [RMS 21] nz=0.131000 0 [RMS 18] nz=0.196000 0 [POZYCJA] id=7 pd= KNNR 01 0104-13 na=Karczowanie pni koparką podsiębierną w gruntach o normalnej wilgotności, grunt kategorii III-IV, pnie średnicy 36-45·cm jm=szt nu=1.5 nsn=D 01.02.01 op=0 ob=25 25 1 [PRZEDMIAR] ko=UWAGA podano orientacyjną ilość drzew. Cena za wykonanie tego zakresu robót powinna zawierać wykarczowanie wszystkich pni drzew kolidujących z przebudową. ko=pnie odciągnięte w głąb lasu wo=25.000000 1 25 [RMS 21] nz=0.201000 0 [RMS 18] nz=0.303000 0 [POZYCJA] id=8 pd= KNNR 01 0104-14 na=Karczowanie pni koparką podsiębierną w gruntach o normalnej wilgotności, grunt kategorii III-IV, pnie średnicy 46-55·cm jm=szt nu=1.6 nsn=D 01.02.01 op=0 ob=25 25 1 [PRZEDMIAR] ko=UWAGA podano orientacyjną ilość drzew. Cena za wykonanie tego zakresu robót powinna zawierać wykarczowanie wszystkich pni drzew kolidujących z przebudową. ko=pnie odciągnięte w głąb lasu wo=25.000000 1 25 [RMS 21] nz=0.276000 0 [RMS 18] nz=0.417000 0 [POZYCJA] id=9 pd= KNNR 01 0104-15 na=Karczowanie pni koparką podsiębierną w gruntach o normalnej wilgotności, grunt kategorii III-IV, pnie średnicy 56-65·cm jm=szt nu=1.7 nsn=D 01.02.01 op=0 ob=25 25 1 [PRZEDMIAR] ko=UWAGA podano orientacyjną ilość drzew. Cena za wykonanie tego zakresu robót powinna zawierać wykarczowanie wszystkich pni drzew kolidujących z przebudową. ko=pnie odciągnięte w głąb lasu wo=25.000000 1 25 [RMS 21] nz=0.370000 0 [RMS 18] nz=0.552000 0 [POZYCJA] id=10 pd= KNNR 01 0104-16 na=Karczowanie pni koparką podsiębierną w gruntach o normalnej wilgotności, grunt kategorii III-IV, pnie średnicy 66-75·cm jm=szt nu=1.8 nsn=D 01.02.01 op=0 ob=25 25 1 [PRZEDMIAR] ko=UWAGA podano orientacyjną ilość drzew. Cena za wykonanie tego zakresu robót powinna zawierać wykarczowanie wszystkich pni drzew kolidujących z przebudową. ko=pnie odciągnięte w głąb lasu wo=25.000000 1 25 [RMS 21] nz=0.468000 0 [RMS 18] nz=0.720000 0 -[POZYCJA] id=11 pd= SEK 6-01 0401-4 na=Mechaniczne frezowanie pniaków, pniaki Fi·36-45·cm - analogia pniaki do 100cm jm=szt nu= nsn=D 01.02.01 op=0 ob=25 25 1 stn=-1 0 [PRZEDMIAR] wo=25.000000 1 25 [POZYCJA] id=12 pd= KNNR 01 0107-2 na=Wywożenie pni i karpiny - ANALOGIA odciągnięcie w głąb lasu na odl. 5-10m jm=mp nu=1.9 nsn=D 01.02.01 op=0 ob=140.63 140.625 1 [PRZEDMIAR] ko=koszty oraz lokalizacja związana z zagospodarowaniem (wywozem) po stronie Wykonawcy - podano szacunkową odległość wo=140.625000 1 125*1,5*0,5*1,5 [RMS 21] nz=0.496000 0 [RMS 3] nz=0.276000 0 [RMS 23] nz=0.552000 0 [ELEMENT 1] na=ROBOTY ZIEMNE - CPV 45111200-0 id=13 nu=2 nsn= [POZYCJA] id=14 pd= KNNR 01 0213-1 na=Wykopy wykonywane spycharkami, kategoria gruntu I-III, spycharka 110kW (150KM) jm=m3 nu=2.1 nsn=D 02.01.01 op=0 ob=421.2 421.2 1 [PRZEDMIAR] ko=W wycenie robót ziemnych należy uwzglnić rozplantowanie pozostałości urobku po robotach ziemnych w sąsiedztwie drogi w sposób nie zakł. zagospodarowania terenu. Nadmiar pozostały należy wywieźć. Koszt po stronie wykonawcy. ko=założono 60% całości robót ziemnych wo=421.200000 1 702*0,6 DROGA LEŚNA [RMS 21] nz=0.034000 0 [RMS 7] nz=0.006355 0 [POZYCJA] id=15 pd= KNNR 01 0205-3 na=Roboty ziemne wykonywane koparkami przedsiębiernymi z transportem urobku samochodami samowyładowczymi na odległość do 1·km, lecz w ziemi uprzednio zmagazynowanej w hałdach, koparka 0,40·m3, grunt kategorii I-III jm=m3 nu=2.2 nsn=D 02.01.01 op=0 ob=421.2 421.2 1 [PRZEDMIAR] ko=W wycenie robót ziemnych należy uwzglnić rozplantowanie pozostałości urobku po robotach ziemnych w sąsiedztwie drogi w sposób nie zakł. zagospodarowania terenu. Nadmiar pozostały należy wywieźć. Koszt po stronie wykonawcy. ko=założono 60% całości robót ziemnych wo=421.200000 1 702*0,6 DROGA LEŚNA [RMS 21] nz=0.038000 0 [RMS 13] nz=0.059600 0 [RMS 4] nz=0.027100 0 [RMS 1] nz=0.112000 0 [POZYCJA] id=16 pd= KNNR 01 0208-2 na=Nakłady uzupełniające do tablic za każdy dalszy rozpoczęty 1 km odległości transportu ponad 1 km samochodami samowyładowczymi, drogi o nawierzchni utwardzonej, kategoria gruntu I-IV, samochód 10-15·t - wywóz do 2km jm=m3 nu=2.3 nsn=D 02.01.01 op=0 ob=421.2 421.2 1 krn=2 [PRZEDMIAR] ko=W wycenie robót ziemnych należy uwzglnić rozplantowanie pozostałości urobku po robotach ziemnych w sąsiedztwie drogi w sposób nie zakł. zagospodarowania terenu. Nadmiar pozostały należy wywieźć. Koszt po stronie wykonawcy. ko=założono 60% całości robót ziemnych wo=421.200000 1 702*0,6 DROGA LEŚNA [RMS 25] nz=0.016000 0 [POZYCJA] id=17 pd= KNNR 01 0202-5 na=Roboty ziemne wykonywane koparkami podsiębiernymi, z transportem urobku samochodami samowyładowczymi na odległość do 1·km, koparka 0,40·m3, kategoria gruntu I-II jm=m3 nu=2.4 nsn=D 02.01.01 op=0 ob=280.8 280.8 1 [PRZEDMIAR] ko=W wycenie robót ziemnych należy uwzglnić rozplantowanie pozostałości urobku po robotach ziemnych w sąsiedztwie drogi w sposób nie zakł. zagospodarowania terenu. Nadmiar pozostały należy wywieźć. Koszt po stronie wykonawcy. ko=założono 40% całości robót ziemnych wo=280.800000 1 702*0,4 DROGA LEŚNA [RMS 21] nz=0.146000 0 [RMS 13] nz=0.052300 0 [RMS 5] nz=0.201000 0 [POZYCJA] id=18 pd= KNNR 01 0208-2 na=Nakłady uzupełniające do tablic za każdy dalszy rozpoczęty 1 km odległości transportu ponad 1 km samochodami samowyładowczymi, drogi o nawierzchni utwardzonej, kategoria gruntu I-IV, samochód 10-15·t - wywóz do 2km jm=m3 nu=2.5 nsn=D 02.01.01 op=0 ob=280.8 280.8 1 krn=2 [PRZEDMIAR] ko=W wycenie robót ziemnych należy uwzglnić rozplantowanie pozostałości urobku po robotach ziemnych w sąsiedztwie drogi w sposób nie zakł. zagospodarowania terenu. Nadmiar pozostały należy wywieźć. Koszt po stronie wykonawcy. ko=założono 40% całości robót ziemnych wo=280.800000 1 702*0,4 DROGA LEŚNA [RMS 25] nz=0.016000 0 [POZYCJA] id=19 pd= KNNR 01 0407-1 na=Formowanie i zagęszczanie nasypów spycharkami gąsienicowymi, wysokość do 3,0·m, grunt kategorii I-II, moc 150KM jm=m3 nu=2.6 nsn=D 02.03.01 op=0 ob=132 132 1 [PRZEDMIAR] ko=Grunt pochodzący z wykopu należy wykorzystać w przypadku gdy na trasie drogi odsłonięte będą grunty nienośne ze względu na dużą zawartość wody i cz. organicznych ko=W przypadku niedoboru grunt pod nasyp należy dowieźć-koszt po stronie Wykonawcy wo=132.000000 1 132 DROGA LEŚNA [RMS 21] nz=0.070000 0 [RMS 7] nz=0.032000 0 [ELEMENT 1] na=NAWIERZCHNIA - CPV 45233220-7 id=20 nu=3 nsn= [POZYCJA] id=21 pd= KNNR 06 0103-3 na=Profilowanie (wraz z częściowym korytowaniem)i zagęszczanie podłoża pod warstwy konstrukcyjne nawierzchni, wykonywane mechanicznie, kategoria gruntu II-VI, walec wibracyjny jm=m2 nu=3.1 nsn=D 04.01.01B op=0 ob=6966 6966 1 [PRZEDMIAR] wo=5079.000000 1 5079 nawierzchnia jezdni zjazdów mijanek wo=1887.000000 1 1887 pobocza [RMS 21] nz=0.002200 0 [RMS 19] nz=0.004600 0 [RMS 2] nz=0.200000 0 op=M [RMS 12] nz=0.004100 0 [RMS 14] nz=0.004000 0 [RMS 15] nz=0.004100 0 -[POZYCJA] id=22 pd= KNR 9-11 0101-4 na=Wzmacnianie podłoża gruntowego geosiatkami i geowłókninami, na gruntach o niskiej nośności, sposobem ręcznym, georuszt o wytrzymałości 25x25kN/m dwukierunkowy jm=m2 nu= nsn=D 04.02.02a op=0 ob=4928 4928 1 stn=-1 0 [PRZEDMIAR] ko=wzmocnienie zostało przewidziane jedynie pod jezdnią główną ze względu na grunty zalegające w podłożu. W wycenie należy Uwzględnić dodatek na zakład na połączeniach poprzecznych i podłużnych wo=4928.000000 1 1232*4 odcinek 0+000 do 2+576 [MNOŻNIKI RMS] wr=0.5 0.5 ws=0 0 [POZYCJA] id=23 pd= KNNR 06 0113-3 na=Podbudowy z kruszyw łamanych, warstwa dolna, po zagęszczeniu 25·cm kruszywo 31,5/63,0 jm=m2 nu=3.2 nsn=D 04.04.02 op=0 ob=5340.8 5340.8 1 [PRZEDMIAR] ko=Należy zastosować kruszywo 31,5/63 wo=5079.000000 1 5079 nawierzchnia jezdni zjazdów mijanek wo=261.800000 1 (1232+77)*0,1*2 dodatek na długości drogi [RMS 21] nz=0.035400 0 [RMS 6] nz=0.530000 0 [RMS 19] nz=0.025000 0 [RMS 2] nz=0.200000 0 op=M [RMS 12] nz=0.004700 0 [RMS 10] nz=0.051700 0 [POZYCJA] id=24 pd= KNNR 06 0204-5 na=Nawierzchnie z kruszywa łamanego, po uwałowaniu 10·cm kruszywo 0/31,5 jm=m2 nu=3.3 nsn=D 05.02.01 op=0 ob=5079 5079 1 [PRZEDMIAR] wo=5079.000000 1 5079 nawierzchnia jezdni zjazdów mijanek [RMS 21] nz=0.170000 0 [RMS 20] nz=0.237000 0 [RMS 22] nz=0.020700 0 [RMS 19] nz=0.010000 0 [RMS 2] nz=0.200000 0 op=M [RMS 10] nz=0.026600 0 [POZYCJA] id=25 pd= KNNR 06 1303-3 na=Żwirowanie i miałowanie nawierzchni, miał kamienny - warstwa zamykającą z miału kamiennego frakcji 0/4 do 0/8 gr. od 0,5 do 1,0 cm jm=m2 nu=3.4 nsn=D 05.02.01a op=0 ob=5079 5079 1 [PRZEDMIAR] wo=5079.000000 1 5079 nawierzchnia jezdni zjazdów mijanek [RMS 21] nz=0.003000 0 [RMS 22] nz=0.020000 0 [RMS 2] nz=0.200000 0 op=M [RMS 16] nz=0.002000 0 [ELEMENT 1] na=PRACE WYKOŃCZENIOWE - CPV 45400000-1 id=26 nu=4 nsn= [POZYCJA] id=27 pd= KNNR 01 0501-1 na=Ręczne plantowanie powierzchni gruntu rodzimego, kategoria gruntu I-III jm=m2 nu=4.1 nsn=D 06.03.01a op=0 ob=2464 2464 1 [PRZEDMIAR] ko=plantowanie pozostałości urobku robót związanych z korytowaniem lub robotach ziemnych na szerokosci min. 1,0m obustronnie na dł, drogi wo=2464.000000 1 2*1,0*1232 droga [RMS 21] nz=0.085000 0 [POZYCJA] id=28 pd= KNNR 06 1301-3 na=Naprawy dróg gruntowych oraz plantowanie poboczy, wyrównywanie z zagęszczeniem - ANALOGIA pobocza materiału dowiezionego jm=m3 nu=4.2 nsn=D 06.03.01 op=0 ob=188.7 188.7 1 [PRZEDMIAR] ko=materiał nasypowy np mieszanka kruszyw i piasku, zagęszczenie min Is-0,98 wo=188.700000 1 (1887)*0,10 średnio na gł. ok 10cm - pobocza 0,75 [RMS 21] nz=0.020000 0 [RMS 19] nz=0.100000 0 [RMS 9] nz=0.150000 0 [RMS 2] nz=0.200000 0 op=M [RMS 24] nz=0.500000 0 -[ELEMENT 1] na=ZJAZD Z Drogi Gminnej id=29 nu= nsn= stn=-1 0 -[POZYCJA] id=30 pd= KNNR 01 0113-1 na=Usunięcie warstwy ziemi urodzajnej (humusu) za pomocą spycharek, grubość warstwy do 15·cm jm=m2 nu= nsn=D 01.02.02 op=0 ob=26 26 1 stn=-1 0 [PRZEDMIAR] ko=humus rozplantować w bezpośrednim sąsiedztwie drogi w sposób nie zakłócający ukształtowania terenu wo=26.000000 1 26 zjazd DG -[POZYCJA] id=31 pd= KNNR 01 0113-2 na=Usunięcie warstwy ziemi urodzajnej (humusu) za pomocą spycharek, dodatek za każde dalsze 5·cm grubości - do 20cm jm=m2 nu= nsn=D 01.02.02 op=0 ob=26 26 1 stn=-1 0 [PRZEDMIAR] ko=humus rozplantować w bezpośrednim sąsiedztwie drogi w sposób nie zakłócający ukształtowania terenu wo=26.000000 1 26 zjazd DG -[POZYCJA] id=32 pd= KNNR 01 0202-5 na=Roboty ziemne wykonywane koparkami podsiębiernymi, z transportem urobku samochodami samowyładowczymi na odległość do 2·km, koparka 0,40·m3, kategoria gruntu I-II - analogia jm=m3 nu= nsn=D 02.01.01 op=0 ob=13.4 13.4 1 stn=-1 0 [PRZEDMIAR] ko=grunt pochodzący z wykopu należy wykorzystać w przypadku gdy na trasie drogi odsłonięte będą grunty nienośne ze względu na dużą zawartość wody i cz. organicznych wo=13.400000 1 (108+26)*0,1 zjazd DG -[POZYCJA] id=33 pd= KNNR 06 0103-3 na=Profilowanie i zagęszczanie podłoża pod warstwy konstrukcyjne nawierzchni, wykonywane mechanicznie, kategoria gruntu II-VI, walec wibracyjny jm=m2 nu= nsn=D 04.01.01B op=0 ob=134 134 1 stn=-1 0 [PRZEDMIAR] wo=134.000000 1 108+26 zjazd DG -[POZYCJA] id=34 pd= KNNR 06 0113-3 na=Podbudowy z kruszyw łamanych, warstwa dolna, po zagęszczeniu 25·cm - analogia kruszywo 0/63 jm=m2 nu= nsn=D 04.04.02 op=0 ob=112.6 112.6 1 stn=-1 0 [PRZEDMIAR] wo=112.600000 1 108+2*0,1*23 zjazd DG -[POZYCJA] id=35 pd= KNNR 06 0204-5 na=Nawierzchnie z kruszywa łamanego, po uwałowaniu 10·cm kruszywo 0/31,5 wraz z warstwą zamykającą z kruszywa (miału granitowego frakcji 0-4 do 0-8) jm=m2 nu= nsn=D 05.02.01 op=0 ob=108 108 1 stn=-1 0 [PRZEDMIAR] wo=108.000000 1 108 zjazd DG -[POZYCJA] id=36 pd= KNNR 06 1301-3 na=Naprawy dróg gruntowych oraz plantowanie poboczy, wyrównywanie z zagęszczeniem - ANALOGIA pobocza z gruntu rodzimego jm=m3 nu= nsn=D 06.03.01 op=0 ob=2.6 2.6 1 stn=-1 0 [PRZEDMIAR] ko=materiał nasypowy np mieszanka kruszyw i piasku, zagęszczenie min Is-0,98 wo=2.600000 1 26*0,10 zjazd DG. średnio na gł. ok 10cm - pobocza 0,75