W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Interpelacja w sprawie działalności Telekomunikacji Cyfrowej sp. z o.o.

22.12.2017

Interpelacja nr 17786; Jolanta Hibner

Szanowna Pani Minister,

Jako Poseł na Sejm Rzeczpospolitej Polskiej pracuje na rzecz moich wyborców. Szczególnie ważne są dla mnie osoby starsze, które z racji wieku nie są w pełni samodzielne.

Pod koniec sierpnia b.r. do mojego biura poselskiego zwróciła się o pomoc starsza kobieta powyżej 80 roku życia. Pani Teresa Wyrzykowska, zamieszkała przy ulicy Szkolnej 2 w Osięcinach, województwo kujawsko-pomorskie (kod 88-220) prosi o pomoc w wyjaśnieniu sprawy związanej z oszustwem konsumenckim.

Firma Telekomunikacja Cyfrowa sp. z o.o. w Warszawie w dniu 24 lutego 2017 roku wysłała do pani Teresy Wyrzykowskiej jednostronnie podpisaną umowę o świadczeniu usług telekomunikacyjnych. Do przesłanej umowy nie został dołączony regulamin ani formularz odstąpienie od umowy. Pokrzywdzona jest przekonana, że nie zawarła umowy z w/w firmą. Od lat zadowolona była z usług firmy Orange Polska S.A. płacąc regularnie przesyłane jej faktury. Po nieświadomym zawarciu umowy z konkurencją została obciążona przez firmę Orange Polska S.A. karą umowną w wysokości 570 zł za rozwiązanie umowy.

W ramach swoich kompetencji wystosowałam pismo skierowane do Telekomunikacji Cyfrowej Sp. z o.o. w Warszawie z prośbą o wyjaśnienie w jaki sposób została podpisana umowa z abonentką. Poprosiłam również o kopię umowy abonenckiej. Po porównaniu obu kopii dokumentów dostarczonych z w/w firmy można zauważyć nieprawidłowości. Na kopii umowy należącej do Pani Teresy Wyrzykowskiej nie są zamieszczone jej dane osobowe ani nie ma podpisu klientki umieszczony jest jedynie skrócony podpis (parafka) przedstawiciela firmy. Natomiast kopia umowy, która jest w posiadaniu Telekomunikacji Cyfrowej Sp. z o.o. w Warszawie zawiera pełne dane klientki oraz jej podpis. Brakuje jednak na niej podpisu przedstawiciela Telekomunikacji Cyfrowej (parafki). Obie umowy są wypełnione przez przedstawiciela firmy i są identyczne pod względem graficznym. Co może oznaczać, że umowa została sfałszowana.

Do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów wpłynęło ponad 300 skarg oraz innych sygnałów kwestionujących działania Telekomunikacji Cyfrowej Sp. z o.o. w Warszawie. UOKiK analizując zawiadomienia potwierdził, że w/w firma wprowadza konsumentów w błąd co do swojej tożsamości, przedmiotu oferowanej konsumentom umowy oraz jej warunków finansowych. Za fałszywą działalność i naruszanie zbiorowych interesów konsumentów została nałożona kara dla firmy Telekomunikacja Cyfrowa. Jednakże Telekomunikacja Cyfrowa nadal prowadzi swoja działalność na rynku. Zawarte przez oszustwo umowy jak w przypadku Pani Teresy Wyrzykowskiej mimo interwencji UOKiK nie są rozwiązywane.

Mając na uwadze powyższe fakty zwracam się do Pani Minister z prośbą o odpowiedź na następujące pytania:

  1.       Czy po wydaniu oświadczenia ze strony Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów Ministerstwo podjęło działania zmierzające do sprawdzenia działalności firmy Telekomunikacja Cyfrowa Sp. z o.o.?
  2.       Czy osoby, które otrzymały umowę z Telekomunikacją Cyfrową Sp. z o.o. w Warszawie mogą liczyć na pomoc ze strony Ministerstwa?
  3.       W jaki sposób Ministerstwo sprawuje nadzór nad firmami telekomunikacyjnymi, które obecnie znajdują się na polskim rynku?

Materiały

Odpowiedź na interpelację w sprawie działalności Telekomunikacji Cyfrowej sp. z o.o.
Odpowiedź na interpelację w sprawie działalności Telekomunikacji Cyfrowej sp. z o.o..pdf 0.11MB
Informacje o publikacji dokumentu
Ostatnia modyfikacja:
04.01.2018 11:07 Olga Zawadzka
Pierwsza publikacja:
10.01.2018 09:55 Kinga Graczyk
{"register":{"columns":[]}}