Jak poprawić błąd we wniosku "Rodzina 500 plus"?

„Rodzina 500 plus” jest programem, który po raz pierwszy na tak dużą skalę umożliwia składanie wniosków drogą elektroniczną. W pierwszych trzech dniach obowiązywania programu rodziny złożyły ich drogą elektroniczną ponad 185 tysięcy.

Wielu rodziców i opiekunów składa wniosek elektroniczny po raz pierwszy. Zdarza się, że podczas wypełniania wniosku popełniają oni błędy lub nie wypełniają wszystkich pól. Z taką sytuacją mamy również do czynienia w przypadku wypełniania wniosków papierowych.

Najczęściej popełniane błędy to m.in. brak wskazania współmałżonka w składzie rodziny, brak numeru PESEL członków rodziny, czy niekompletne dane teleadresowe wnioskodawcy.

Jak można poprawić wniosek?

Jeśli we wniosku pojawiły się błędy urząd poprosi o ich skorygowanie. Informację o tym rodzic otrzyma w pierwszej kolejności drogą mailową. Można także, nie czekając na maila z gminy, samemu złożyć raz jeszcze poprawny wniosek online, jeśli osoba ubiegająca się o świadczenie zorientowała się, że popełniła błędy.

Ministerstwo Rodziny przygotowało dokładne wytyczne dla gmin, jak rozpatrywać różne sytuacje, w których popełniono błędy we wniosku. 

Navigation Menu

Metrics

Informacje o publikacji dokumentu
Opublikowano: 22.11.2017 13:18
Osoba publikująca: Joanna Marczak-Radecka
Zmodyfikowano: 31.08.2017 09:58
Osoba modyfikująca: Joanna Marczak-Radecka