W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Rejestr Dowodów Osobistych

Rejestr Dowodów Osobistych jest rejestrem centralnym, prowadzonym w systemie teleinformatycznym służącym do prowadzenia spraw związanych z wydawaniem i unieważnianiem dowodów osobistych.

Jakie dane zamieszczane są w dowodzie osobistym?

Dowód osobisty posiada warstwę graficzną i warstwę elektroniczną.

Warstwa graficzna dowodu osobistego zawiera:

  1. dane dotyczące osoby:
    1. nazwisko,
    2. imię (imiona),
    3. nazwisko rodowe,
    4. imiona rodziców,
    5. datę i miejsce urodzenia,
    6. płeć,
    7. wizerunek twarzy,
    8. numer PESEL,
    9. obywatelstwo
    10. odwzorowanie własnoręcznego podpisu osoby, która ukończyła 12. rok życia, z wyjątkiem osoby, która nie może złożyć podpisu;
  2. dane dotyczące dowodu osobistego:
    1. serię i numer dowodu osobistego,
    2. datę wydania,
    3. datę ważności,
    4. oznaczenie organu wydającego dowód osobisty
    5. numer CAN

Warstwa elektroniczna dowodu osobistego zawiera:

  1. dane dotyczące osoby oraz dane dotyczące dowodu osobistego wraz z danymi je uwierzytelniającymi:
    1. nazwisko,
    2. imię (imiona),
    3. nazwisko rodowe,
    4. imiona rodziców,
    5. datę i miejsce urodzenia,
    6. płeć,
    7. numer PESEL,
    8. obywatelstwo,
    9. dane biometryczne:

– wizerunek twarzy,

– odciski palców,

    1. serię i numer dowodu osobistego,
    2. datę wydania dowodu osobistego,
    3. datę ważności dowodu osobistego
    4. oznaczenie organu wydającego dowód osobisty

 

2. certyfikat identyfikacji i uwierzytelnienia wraz z danymi umożliwiającymi identyfikację elektroniczną i uwierzytelnienie,

3. certyfikat podpisu osobistego wraz z danymi do składania podpisu,

4. certyfikat potwierdzenia obecności wraz z danymi umożliwiającymi jego użycie;

5. przestrzeń umożliwiającą zamieszczenie kwalifikowanego certyfikatu podpisu elektronicznego zgodnego z art. 28 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 910/2014 z dnia 23 lipca 2014 r. w sprawie identyfikacji elektronicznej i usług zaufania w odniesieniu do transakcji elektronicznych na rynku wewnętrznym oraz uchylającego dyrektywę 1999/93/WE.

Jakie dane są gromadzone w Rejestrze Dowodów Osobistych

W Rejestrze Dowodów Osobistych gromadzone są następujące dane:

  1. numer PESEL;
  2. nazwisko i imię (imiona);
  3.  nazwisko rodowe;
  4. imię ojca;
  5. imię i nazwisko rodowe matki;
  6. data i miejsce urodzenia;
  7. płeć;
  8. obywatelstwo
  9. powód ubiegania się o wydanie dowodu osobistego
  10. informacja o wyrażeniu zgody na zamieszczenie w warstwie elektronicznej dowodu osobistego certyfikatu podpisu osobistego;
  11. informacja o pobraniu odcisków palców
  12. fotografia;
  13. odciski palców (wyłącznie do dnia odbioru dowodu osobistego, nie dłużej jednak niż do 90 dni od daty wydania dowodu osobistego, pozostawienia wniosku o wydanie dowodu osobistego bez rozpoznania albo odmowy wydania dowodu)
  14. odwzorowanie podpisu
  15. dane dotyczące wniosku o wydanie dowodu osobistego:
    1. numer wniosku,
    2. datę złożenia wniosku,
    3. oznaczenie organu wydającego dowód osobisty,
    4. status wniosku,
    5. dane o pozostawieniu wniosku bez rozpoznania: datę pozostawienia wniosku bez rozpoznania, oznaczenie organu pozostawiającego wniosek bez rozpoznania oraz przyczynę pozostawienia wniosku bez rozpoznania;
  16. dane dotyczące dowodu osobistego:
    1. seria i numer dowodu osobistego,
    2. data ważności,
    3. oznaczenie organu wydającego dowód osobisty,
    4. status dowodu osobistego:
      • data wydania,
      • data przekazania do organu gminy,
      • data przyjęcia w organie gminy,
      • data odbioru przez obywatela,
      • data unieważnienia,
      • przyczyna unieważnienia,
      • oznaczenie organu unieważniającego,
      • data przekazania danych o unieważnieniu do Systemu Informacyjnego Schengen,
      • data i czas zawieszenia,
      • oznaczenie organu zawieszającego,
      • data i czas cofnięcia zawieszenia,
      • oznaczenie organu cofającego zawieszenie,
      • data ważności w przypadku, o którym mowa w art. 12g ust. 3,
      • status warstwy elektronicznej
      • data zwrotu unieważnionego dowodu osobistego,
      • oznaczenie organu gminy, do którego zwrócono unieważniony dowód osobisty,
    5. przyczyna wydania dowodu osobistego,
    6. numer i datę wydania decyzji, o której mowa w art. 32 ustawy o dowodach osobistych, oraz oznaczenie organu wydającego decyzję,
    7. numer i datę wydania decyzji, o której mowa w art. 52 ustawy o dowodach osobistych, oraz oznaczenie organu wydającego decyzję;
  17. data przyjęcia w organie gminy dokumentu zawierającego kod umożliwiający odblokowanie certyfikatu identyfikacji i uwierzytelnienia oraz certyfikatu podpisu osobistego
  18. dane dotyczące utraconych i błędnie spersonalizowanych blankietów dowodów osobistych:
    1. seria i numer blankietu,
    2. przyczyna wybrakowania blankietu,
    3. data wybrakowania blankietu,
    4. przyczyna utraty blankietu,
    5. data utraty blankietu,
    6. data zgłoszenia do Systemu Informacyjnego Schengen;
  19. dane zawarte w ogólnokrajowej ewidencji wydanych i unieważnionych dowodów osobistych dotyczące dowodów osobistych wydanych na podstawie wniosków złożonych od dnia 1 stycznia 2001 r. do dnia 28 lutego 2015 r.
  20. dane o dowodach osobistych wydanych przed dniem 1 stycznia 2001 r., zawarte dotychczas w rejestrze PESEL.

Rejestracji danych w Rejestrze Dowodów Osobistych dokonują przede wszystkim organy gmin.

Co załatwisz przy pomocy Rejestru Dowodów Osobistych?

Nie wychodząc z domu, można załatwić m.in. następujące sprawy: 

  • Zajrzeć do własnych danych zgromadzonych w Rejestrze Dowodów Osobistych,
  • Złożyć wniosek do organu dowolnej gminy o wydanie dowodu osobistego dla dziecka lub podopiecznego do 12. roku życia za pośrednictwem ePUAP,
  • Zgłosić utratę lub uszkodzenie dowodu osobistego za pośrednictwem ePUAP do organu gminy, który wydał dowód osobisty,
  •  Zgłosić zawieszenie lub cofnięcie zawieszenia certyfikatów zamieszczonych w warstwie elektronicznej dowodu osobistego.
{"register":{"columns":[]}}