Rozwój Systemu Rejestrów Państwowych – nowe funkcjonalności i udogodnienia

W ramach rozwoju Systemu Rejestrów Państwowych, od 1 lipca 2016 r. w rejestrze PESEL, Rejestrze Dowodów Osobistych oraz Rejestrze Stanu Cywilnego wprowadzamy szereg nowych funkcjonalności i udogodnień. Wynikają one z przepisów prawa oraz zgłoszeń użytkowników SRP.

Najważniejsze wdrożone elementy:

  1. Wdrożenie na potrzeby projektu mDokumenty usługi pobierania danych z Rejestru Dowodu Osobistych
  2. Wdrożenie 1 etapu Masowej Migracji aktów stanu cywilnego, która umożliwi masowe przeniesienie do RSC aktów stanu cywilnego zgromadzonych w lokalnych bazach danych za pomocą usług sieciowych. Aktualnie akty te są przenoszone pojedynczo, w ramach bieżącego zapotrzebowania. Trwa pilotaż, w którym docelowo weźmie udział ok. 50 urzędów stanu cywilnego
  3. Wdrożenie usługi przekazywania zdjęcia osoby z Rejestru Dowodów Osobistych do Rejestru Sprawców Przestępstw na Tle Seksualnym.

Najważniejsze planowane zmiany:

  1. Dostosowanie rejestru PESEL i udostępnienie e-usług w związku ze zmianą ustawy o ewidencji ludności. Termin wejścia w życie 1 stycznia 2018 r.:
  • odnotowywanie w rejestrze PESEL informacji o cudzoziemcach nie będących obywatelami państwa członkowskiego UE, ale będących członkami rodziny obywatela państwa członkowskiego UE
  • nadawanie nr PESEL przy ubieganiu się o dowód osobisty dla osób zamieszkujących w kraju;
  • zameldowanie drogą elektroniczną;
  • zmiany w formularzach dot. zameldowania;
  • gromadzenie na potrzeby GUS informacji o deklarowanej dacie pobytu poza granicami RP.
  1. Drugi etap Masowej Migracji - przygotowania rozwiązania umożliwiającego masowe sporządzanie aktów stanu cywilnego w BUSC i masową aktualizację rejestru PESEL
  2. Zmiany w Rejestrze Dowodów Osobistych wynikających z wdrożenia dowodu z warstwą elektroniczną
  3. A ponadto szereg udogodnień dla urzędników:
  • zmiany w zakresie zleceń, raportów, formularzy we wszystkich komponentach SRP
  • zmiany w zakresie raportów dla GUS
  • zmiany w obszarze usuwania niezgodności w danych obywatela i organów wykonujących zmiany
  • zmiany funkcjonalne w obszarze udostępniania danych z rejestru PESEL
  • stworzenie usługi do weryfikacji zgonu osoby
  • umożliwienie przenoszenia aktów pomiędzy księgami stanu cywilnego oraz umożliwienie edycji historycznych oznaczeń ksiąg i aktów
  • wprowadzenie funkcjonalności dla użytkownika umożliwiającej zablokowanie wydawania odpisów aktów stanu cywilnego w RSC np. w przypadku występowania w systemie duplikatów aktów zmigrowanych
  • umożliwienie urzędnikom korekty danych aktualnych bez konieczności uzupełniania brakujących danych historycznych w komponencie PESEL.
  • wprowadzenie w RDO „Maski biometrycznej”, według której urzędnik ocenia poprawność zdjęcia - stosowanej obecnie w Systemie paszportowym oraz pozycjonowania zdjęcia, czyli obracania go w celu wypoziomowania linii oczu.
  • zmiany ergonomiczne w obszarze zasilania formularzy w RSC danymi już znajdującymi się w rejestrze
  • zwiększenie ergonomii aplikacji ŹRÓDŁO
  • zmiana walidacji przy migracjach, transkrypcjach i odtworzeniach w RSC
  • zmiany w panelu użytkownika w obszarze blankietów do wydawania odpisów aktów stanu cywilnego i zaświadczeń z BUSC
  • rozszerzenie RSC o słowniki imion.
  • stworzenie usługi masowej weryfikacji osób, która umożliwi zweryfikowanie w jednym zapytaniu do 1000 osób jednocześnie.
  • umożliwienie usunięcia utworzonych, a nie zaakceptowanych protokołów zgłoszenia urodzenia, małżeństwa, zgonu.
  • dodanie wyszukiwarek w dodatkowych miejscach w RSC
  • przygotowanie dla Centrum Personalizacji Dokumentów MSWiA narzędzia do obsługi wnioskodawców prywatnych
     

Navigation Menu

Metrics

Informacje o publikacji dokumentu
Opublikowano: 27.02.2018 09:17
Osoba publikująca: administrator gov.pl
Zmodyfikowano: 27.02.2018 09:17
Osoba modyfikująca: administrator gov.pl