Strumień Cyfrowe Usługi Publiczne

Strumień Cyfrowe Usługi Publiczne wspiera prace nad cyfryzacją usług publicznych.

Główne cele:

  • Cyfryzacja usług publicznych.

Zakres prac:

  • Wsparcie MC w optymalizacji usług publicznych oraz przy projektowaniu cyfrowych usług publicznych realizujących zdarzenia życiowe na poziomie dojrzałości "end-2-end" (usługi w pełni scyfryzowane, a nie tylko "formularze" do wypełnienia w internecie bez nowoczesnych procesów je obsługujących),
  • Opracowanie standardów i wytycznych dla funkcjonowania cyfrowych usług publicznych oraz zasad budowy i modelu cyklu życia e-usług.
  • Audyt istniejących e-usług publicznych,
  • Wypracowanie koncepcji Bazy Wiedzy Administracji,
  • Opracowanie Wsparcie przygotowania koncepcji portalu usług publicznych.

Korzyści:

Obywatel:

  • Nieograniczony dostęp do usług publicznych 24/7 niezależnie od miejsca pobytu (także dla osób niepełnosprawnych),
  • Skrócenie czasu realizacji spraw urzędowych (potencjalne roczne oszczędności dla wnioskodawców - 11,3 mln godzin rocznie),
  • Możliwość załatwienia spraw urzędowych i monitorowania ich statusu bez potrzeby kontaktu z urzędem,
  • Jednolite wymogi stawiane obywatelom w całym kraju niezależnie od miejsca świadczenia usługi,
  • Dostosowanie treści do potrzeb i preferencji grup odbiorców,
  • Łatwiejsze wyszukiwanie usług poprzez konsolidację miejsc dostępu do usług.

Przedsiębiorca:

  • Użyteczne, zrozumiałe i intuicyjne usługi publiczne, czyli orientacja e-usług z punktu widzenia potrzeb użytkownika, a nie urzędu,
  • Jednolite wymogi stawiane przedsiębiorcom w całym kraju niezależnie od miejsca świadczenia usługi,
  • Nieograniczony dostęp do usług publicznych 24/7 niezależnie od miejsca pobytu,
  • Ograniczenie konieczności kontaktów z administracją,
  • Możliwość monitorowania statusu sprawy urzędowej bez potrzeby kontaktu z urzędem.

Administracja:

  • Ograniczenie kosztów wdrażania i utrzymania cyfrowych usług publicznych dzięki centralizacji wdrożeń (potencjalne oszczędności: 160 mln PLN jednorazowo, 24 mln PLN rocznie1), budowanie usług w sposób gwarantujący wysoki poziom użyteczności,
  • Skrócenie czasu obsługi klientów administracji dzięki eliminacji zbędnych czynności i automatyzacji procesów,
  • Zmniejszenie kosztów działania instytucji publicznych dzięki wyeliminowaniu zbędnych lub powielających się tych samych czynności wykonywanych przez wiele instytucji (potencjalne oszczędności: 39,6 mln PLN/rok),
  • Minimalizacja ryzyka wydania wadliwego rozstrzygnięcia dzięki dostępowi do aktualnych informacji o usługach publicznych.

Navigation Menu

Metrics

Informacje o publikacji dokumentu
Opublikowano: 18.12.2017 12:47
Osoba publikująca: Paweł Ratyński
Zmodyfikowano: 18.12.2017 12:47
Osoba modyfikująca: Paweł Ratyński