Strumień e-Skrzynka i e-Doręczenie

Strumień e-Skrzynka i e-Doręczenie cyfryzuje i ułatwia wiążącą prawnie komunikację z administracją.

Główne cele:

  • Uruchomienie nowych e-Skrzynek do doręczeń elektronicznych,
  • Zmiany w przepisach prawa umocowujących rejestrowane doręczanie elektroniczne,
  • Przygotowanie standardu organizacyjno-technicznego usług doręczania.

Zakres prac:

  • Ustalenie ogólnych warunków organizacyjnych działania e-Skrzynek,
  • Analiza możliwości wykorzystania kont na ePUAP jako podstawy budowy docelowych e-Skrzynek lub potencjalnych nowych rozwiązań,
  • Dostosowanie istniejących lub uruchomienie nowych rozwiązań,
  • Umocowanie usług rejestrowanego doręczania elektronicznego w przepisach prawa,
  • Wskazanie podmiotów zobowiązanych do odbierania e-doręczeń,
  • Wprowadzenie zakazu papierowej korespondencji między podmiotami publicznymi,
  • Przegląd standardów e-doręczeń i wybór najlepszego rozwiązania (z uwzględnieniem możliwości ogłoszenia nowego standardu przez KE).

Korzyści:

 

Obywatel:

  • Możliwość odbierania wszelkiej korespondencji drogą elektroniczną (np. w trakcie wyjazdów zagranicznych, urlopów, pobytu w szpitalu itd.) i uniknięcie dzięki temu niechcianej fikcji doręczeń, pewność dat doręczania oraz jego integralności,
  • Realna możliwość załatwiania wszelkich spraw drogą elektroniczną bez wychodzenia z domu, w kontaktach z podmiotami publicznymi (w tym sądami), oraz z podmiotami niepublicznymi,
  • Jeden interfejs użytkownika do realizacji doręczeń bez potrzeby zakładania kont w systemach różnych dostawców,
  • Zgromadzenie dokumentacji z kontaktów z podmiotami publicznymi w jednym bezpiecznym miejscu umożliwiającym zarządzanie.

 

Przedsiębiorca:

  • Możliwość kontaktów z podmiotami publicznymi w pełni drogą elektroniczną (znaczące obniżenie kosztów),
  • Możliwość automatyzacji tych kontaktów dzięki ustalonych interfejsom sieciowym ESP i standardom doręczeń,
  • Możliwość szybkiego i skutecznego doręczenia skutecznych prawnie informacji do klientów (nie tylko monitów o zapłatę),
  • Możliwość oferowania innowacyjnych usług złożonych, integrujących e-usługi administracji (np. systemy księgowe z wysyłaniem sprawozdań, deklaracji, itp.).

 

Administracja:

  • Zapewnienie narzędzi prawnych i organizacyjnych eliminujących z obiegu papierową korespondencję i nieefektywne procesy,
  • Postęp cyfryzacji kraju dzięki jej wymuszeniu przez obywateli wyposażonych w prawo do korzystania z komunikacji elektronicznej,
  • Możliwość uniknięcia niechcianej fikcji doręczeń przesyłek awizowanych, skrócenie czasu i obniżenie kosztów obsługi korespondencji, pewność dat doręczania oraz jego integralności,
  • Łatwiejsze gromadzenie wiedzy na temat obszarów (rodzajów spraw) dla których są potrzebne usługi dedykowane.

Navigation Menu

Metrics

Informacje o publikacji dokumentu
Opublikowano: 18.12.2017 13:20
Osoba publikująca: Paweł Ratyński
Zmodyfikowano: 18.12.2017 13:20
Osoba modyfikująca: Paweł Ratyński