W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Wniosek o usunięcie błędu systemu ePUAP w postaci wadliwego wątkowania wiadomości nadsyłanych przez system ePUAP

27.11.2017

Na podstawie art. 241 kpa składam wniosek o usunięcie błędu systemu ePUAP w postaci wadliwego wątkowania wiadomości nadsyłanych przez system ePUAP przez niektóre organy podatkowe, co może prowadzić do ujemnych skutków dla budżetu Państwa w postaci uznania doręczeń z naruszeniem art. 152a § 3 Ordynacji podatkowej za bezskuteczne prawnie.

Poniżej załączam korespondencję w ww. sprawie, prowadzoną przez ponad rok czasu z administratorem systemu ePUAP, gdzie znajdują się szczegóły techniczne, związane z wnioskiem.

Problem występuje w niektórych organach podatkowych, szczególnie w tych, które wdrożyły system SZD, co potwierdziłem we własnym zakresie. Przykładem jest Izba Skarbowa w Warszawie, Izba Skarbowa w Łodzi, czy Urząd Skarbowy w Iławie.

Przypominam, że jest to problem tzw. wadliwego wątkowania UPD, polegający na tym, że odbiorca powiadomień UPD nie ma przypisanego kolejnego powiadomienia UPD, generowanego przez system po upływie 7 dni od dnia wysłania pierwszego UPD, do wiadomości, której dotyczą te powiadomienia UPD. Drugie w kolejności UPD jest wysyłane niezależnie od pierwszego i tworzy wrażenie, że odbiorca ma kolejne 14 dni na odbiór pisma. Przy dużej ilości korespondencji łatwo popełnić pomyłkę i przeoczyć odbiór pisma w terminie.

Podstawowym argumentem za koniecznością pracy nad usunięciem wskazanego błędu wątkowania jest treść przepisu art. 152a § 3 Ordynacji podatkowej, zgodnie z którym :

“W przypadku nieodebrania pisma w formie dokumentu elektronicznego w sposób określony w § 1 pkt 3, organ podatkowy po upływie 7 dni, licząc od dnia wysłania zawiadomienia, przesyła powtórne zawiadomienie o możliwości odebrania tego pisma”.

Powtórne zawiadomienie (UPD) musi więc dotyczyć “tego” samego pisma, a więc drugie UPD powinno być przyporządkowane (“zawątkowane”) razem z pierwszym zawiadomieniem UPD, do “tego” pisma.

Materiały

Odpowiedź na wniosek o usunięcie błędu systemu ePUAP w postaci wadliwego wątkowania wiadomości nadsyłanych przez system ePUAP
Odpowiedź na wniosek o usunięcie błędu systemu ePUAP w postaci wadliwego wątkowania wiadomości nadsyłanych przez system ePUAP.pdf 0.44MB
Informacje o publikacji dokumentu
Ostatnia modyfikacja:
17.01.2018 12:22 Olga Zawadzka
Pierwsza publikacja:
14.03.2018 16:20 Kinga Graczyk
{"register":{"columns":[]}}