Złóż skargę lub wniosek

Masz pomysł na ulepszenie działania naszego urzędu? Każdą taką propozycję możesz złożyć w formie wniosku. Natrafiasz w kontakcie z urzędem, np. podczas załatwiania spraw na trudności? Możesz złożyć skargę. Sprawdź, jak to zrobić.

Czego może dotyczyć wniosek lub skarga?

Wniosek może zawierać na przykład propozycje:
  • ulepszenia organizacji ministerstwa, jednostek organizacyjnych podległych lub nadzorowanych przez ministra
  • wzmocnienia praworządności
  • usprawnienia pracy i zapobiegania nadużyciom
  • ochrony własności
  • lepszego zaspokajania potrzeb ludności

Skarga może dotyczyć między innymi:

  • zaniedbania lub nienależytego wykonywania zadań
  • naruszenia praworządności lub interesów skarżących
  • przewlekłego lub biurokratycznego załatwiania spraw

O tym, czy twoje pismo jest wnioskiem czy skargą decyduje jego treść, a nie forma zewnętrzna (np. tytuł).

Jakie informacje musisz zawrzeć we wniosku lub skardze?

  • imię i nazwisko (nazwę), adres
  • wyraźną informację co do tego, czego dotyczy wniosek lub skarga. Najlepiej będzie, jeśli zawrzesz ją w tytule lub w pierwszym zdaniu swojego wniosku lub skargi
  • jak najwięcej szczegółów sprawy, której dotyczy wniosek lub skarga. Jeżeli przedmiot wniosku lub skargi, nie jest związany się z zadaniami ministerstwa, przekażemy go do organu właściwego do jego rozpatrzenia

Jeśli składając wniosek lub skargę nie podasz imienia i nazwiska oraz adresu pozostawimy je bez rozpatrzenia.

W przypadku, gdy z treści skargi lub wniosku nie będzie można ustalić ich przedmiotu wezwiemy cię do złożenia, w terminie nie dłuższym niż 7 dni od dnia otrzymania wezwania, uzupełnienia lub wyjaśnienia z pouczeniem, że nieusunięcie tych braków spowoduje pozostawienia skargi lub wniosku bez rozpatrzenia.

Jak złożyć wniosek lub skargę?

Wniosek lub skargę możesz:

Ministerstwo Cyfryzacji
ul. Królewska 27
00-060 Warszawa,

  • doręczyć osobiście:

do Punktu Obsługi Klienta Ministerstwa Cyfryzacji, który znajduje się na parterze budynku w Warszawie przy ul. Królewskiej 27 i jest czynne codziennie w godzinach od 08:15 do 16:15

  • złożyć ustnie do protokołu - w Punkcie Obsługi Klienta Ministerstwa Cyfryzacji, przy ul. Królewskiej 27, 
    w poniedziałki, wtorki, czwartki i piątki w godzinach 8:30 – 15:00
    w każdą środę - w godzinach od 8:30 - 17:00.

  • wniosku ani skargi nie można złożyć telefonicznie. Złożenie wniosku lub skargi nie podlega  opłacie skarbowej. 

Co nastąpi po złożeniu wniosku lub skargi

Twój wniosek lub skargę rozpatrzymy niezwłocznie, nie później jednak niż w ciągu miesiąca.  W przypadku braku możliwości rozpatrzenia wniosku lub skargi w w/w terminie zawiadomimy cię:

  • w przypadku wniosku – o tym, co zrobiliśmy w celu rozpatrzenia wniosku i wskażemy przewidywany termin jego załatwienia, 
  • w przypadku skargi – o przyczynach zwłoki, wskażemy nowy termin załatwienia sprawy oraz pouczymy o prawie do wniesienia ponaglenia.

Poinformujemy cię o sposobie załatwienia skargi lub wniosku.

W przypadku, gdy twoja skarga, w wyniku jej rozpatrzenia, została uznana za bezzasadną i jej bezzasadność została wykazana w odpowiedzi na skargę, a ponowisz skargę i nie wskażesz żadnych nowych okoliczności sprawy, możemy podtrzymać swoje poprzednie stanowisko, co odnotujemy w aktach sprawy bez zawiadomienia ciebie o tym. 

Jeśli nie rozpatrzymy skargi w terminie miesiąca lub w terminie wskazanym w zawiadomieniu możesz wnieść ponaglenie. Ponaglenie musisz uzasadnić. Skieruj je do nas, rozpatrzymy je w ciągu siedmiu dni od dnia jego otrzymania.

W przypadku, gdy sposób załatwienia wniosku nie będzie dla ciebie zadowalający albo w przypadku, gdy nie rozpatrzymy wniosku w terminie miesiąca lub w terminie wskazanym w zawiadomieniu przysługuje ci prawo wniesienia do nas skargi w trybie postępowania skargowego z art. 227 - 240 Kodeksu postępowania administracyjnego.

Jak złożyć wniosek lub skargę osobiście

Jeśli zdecydujesz się złożyć wniosek lub skargę ustnie, pracownik naszego ministerstwa sporządzi protokół, który wymagać będzie twojego podpisu i pracownika przyjmującego skargę lub wniosek. W protokole zamieszcza się datę przyjęcia skargi lub wniosku, twoje imię, nazwisko (nazwę) i adres oraz zwięzły opis treści sprawy. Możesz zażądać potwierdzenia złożenia skargi lub wniosku. 
Dyżury, podczas których można składać skargi lub wnioski odbywają się w Punkcie Obsługi Klienta Ministerstwa Cyfryzacji, przy ul. Królewskiej 27:

  • w poniedziałki, wtorki, czwartki i piątki w godzinach 8:30 – 15:00
  • w każdą środę - w godzinach od 8:30 - 17:00

Jeżeli chcesz porozmawiać z członkiem kierownictwa naszego ministerstwa prześlij nam pisemne zgłoszenie tematu rozmowy. Możesz je przesłać przez platformę ePUAP, listownie lub złożyć osobiście w Ministerstwie Cyfryzacji. Możesz podać w zgłoszeniu numer telefonu.

Chcesz złożyć wniosek lub skargę przy pomocy tłumacza języka migowego?

Przeczytaj, jak zgłosić, że chcesz skorzystać z pomocy tłumacza.(link do opisu usługi, który jest w sekcji Kontakt).

Formularz kontaktowy.doc Pobierz plik: doc Formularz kontaktowy.doc

Rozmiar : 0.02MB

Podstawa prawna

Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. 2017 poz. 1257 )
rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002 r. w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków (Dz.U. nr 5, poz. 46 )

Article List

Metrics

Informacja do wersji pilotażowej.
Opublikowano: 28.06.2017
Zaktualizowano: 17.10.2017 12:40
Informację udostępnił: Joanna Marczak-Redecka