Niepodległa logotyp

Logo biuletynu informacji publicznej

Nowe Międzynarodowe Szlaki Transportowe

2018-05-15

Możliwości rozwoju alternatywnych tras transportu kolejowego i intermodalnego na trasach z Azji do Europy były tematem konferencji „Nowe Międzynarodowe Szlaki Transportowe”, zorganizowanej 14 maja 2018 r. przez Krajową Izbę Gospodarczą. W konferencji wziął udział podsekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury Andrzej Bittel, przedstawiciele PKP SA, PKP LHS, ambasad oraz zarządców kolei z państw, przez które prowadzą euroazjatyckie szlaki transportowe, eksperci oraz przedsiębiorcy.

Alternatywne szlaki transportowe to korytarz Południe – Zachód oraz Międzynarodowa Transkaspijska Trasa Transportowa (TMTM; Middle Corridor). Korytarz Południe - Zachód ma połączyć Indie i Iran z Europą przez Azerbejdżan, Gruzję i Ukrainę, natomiast Middle Corridor – prowadzi szlakiem kolejowym z Chin przez kraje Azji Centralnej. Nowe trasy wykorzystują  połączenia kolejowe i drogi morskie, a na odcinku polskim będą wiodły Linią Hutniczą Szerokotorową do Euroterminalu Sławków. Szlaki te będą mogły stanowić alternatywę dla kolejowego korytarza transsyberyjskiego.

Wiceminister A. Bittel na konferencji na temat nowych międzynarodowych szlaków transportowych

Wiceminister A. Bittel na konferencji na temat nowych międzynarodowych szlaków transportowych

- Należy wykorzystać szansę, jaką jest położenie geograficzne Polski na szlaku łączącym Europę i Azję. Popieramy wszystkie inicjatywy pozwalające na rozwój niezakłóconego i efektywnego transportu lądowego, który będzie odpowiedzią na wzrastającą wymianę handlową – powiedział wiceminister A. Bittel.

Andrzej Bittel podkreślił też aktywne uczestnictwo PKP SA i PKP LHS w tworzeniu nowego projektu logistycznego jakim jest korytarz Południe – Zachód, który otwiera dostęp do krajów Zatoki Perskiej i Azji Południowej. Długość tego korytarza wynosi 7,6 tys. km i jest to trasa krótsza o ponad 1 tys. km od korytarza biegnącego przez Białoruś i Rosję. Wiceminister dodał, że Polska przywiązuje dużą wagę również do rozwoju korytarza TMTM, który ma duży potencjał dla wzmocnienia przewozów kolejowych na linii Europa – Chiny.

Ikona RSSIkonka serwisu TwitterIkonka serwisu Facebook