W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Jak uczyć o energii jądrowej – III edycja szkoleń dla nauczycieli

30.09.2019

Otwierając trzecią edycję ogólnopolskich szkoleń dla nauczycieli, Dyrektor Departamentu Energii Jądrowej ME Tomasz Nowacki podkreślił, że edukacja społeczeństwa jest kluczowa dla wprowadzenia w Polsce energetyki jądrowej, która jest czystym i bezemisyjnym źródłem energii. Przypomniał słowa Marii Skłodowskiej-Curie, że „Niczego w życiu nie należy się bać, należy to tylko zrozumieć”.

DEJ Szkolenie nauczycieli 2019

Szkolenia „Jak uczyć o energii jądrowej” organizowane są przez Departament Energii Jądrowej Ministerstwa Energii we współpracy z Wydziałem Biologii i Chemii Uniwersytetu Warszawskiego. Ich celem jest poszerzenie wiedzy oraz udoskonalenie warsztatu metodycznego, aby zajęcia z uczniami były prowadzone w nowy i atrakcyjny sposób.

„Poznawanie zagadnień związanych z energią jądrową już od najmłodszych lat, może wzbudzić wśród uczniów pasję i zaowocować w przyszłości rozwojem kariery zawodowej w sektorze jądrowym, który jest jednym z najbardziej innowacyjnych na świecie” – powiedział Dyrektor Tomasz Nowacki.

W szkoleniach odbywających się w dniach 30 września i 1, 3-4 października 2019 r. weźmie w sumie udział 160 nauczycieli i doradców metodycznych ze szkół podstawowych i ponadpodstawowych ze wszystkich województw. Szkolenie jest skierowane do nauczycieli biologii, chemii, fizyki, geografii, przyrody i edukacji dla bezpieczeństwa.

Każdy uczestnik otrzyma urządzenie do samodzielnego badania poziomu promieniowania jonizującego wraz z aplikacją na smartfona, a także pakiety edukacyjne (tzw. edu-boxy), które zawierają m.in.: gry planszowe, puzzle, memo, przykładowe scenariusze lekcji, instrukcje zadań, karty pracy i kalendarz na rok szkolny 2019/2020. Dzięki tym pomocom nauczyciele będą mogli przeprowadzać eksperymenty oraz ćwiczenia modelujące i symulacyjne w klasie, a tym samym przybliżać uczniom zagadnienia związane z energetyką jądrową.

{"register":{"columns":[]}}