Patronat Honorowy
REGULAMIN PRZYZNAWANIA HONOROWEGO PATRONATU AMBASADORA RP W AUSTRALII LUB CZŁONKOSTWA AMBASADORA RP W AUSTRALII W KOMITECIE HONOROWYM
- Honorowy patronat Ambasadora RP lub członkostwo w komitecie honorowym jest wyróżnieniem podkreślającym szczególny charakter przedsięwzięć bezpośrednio związanych z umacnianiem relacji dwustronnych pomiędzy Polską a Australią lub między Polską a krajami dodatkowej akredytacji (Papua-Nowa Gwinea, Fidżi, Wyspy Salomona, Vanuatu, Nauru).
- Wyróżnienia, o których mowa w ust. 1, mogą być przyznane przede wszystkim dla przedsięwzięć organizowanych na terenie Australii lub ww. krajów dodatkowej akredytacji, których realizacja w istotny sposób służy promocji lub kreowaniu pozytywnego wizerunku Polski w Australii.
- W przypadku przedsięwzięć cyklicznych o honorowy patronat Ambasadora RP lub członkowstwo Ambasadora RP w komitecie honorowym należy występować każdorazowo.
- Przyjęcie honorowego patronatu Ambasadora RP lub członkostwo Ambasadora RP w komitecie honorowym nie oznacza deklaracji osobistego udziału Ambasadora RP, wsparcia finansowego lub organizacyjnego.
- Honorowy patronat Ambasadora RP lub członkostwo Ambasadora RP w komitecie honorowym nie może być udzielone przedsięwzięciu o charakterze komercyjnym, lobbystycznym lub reklamowym.
- Honorowy patronat Ambasadora RP lub jego udział w komitecie honorowym nie uprawnia organizatorów przedsięwzięcia do uprzywilejowanego traktowania, ani do żądania uprzywilejowanego traktowania, w ich relacjach z Ambasadą RP, placówkami zagranicznymi ani polską administracją publiczną, w szczególności w sprawach z zakresu zamówień publicznych, prywatyzacji czy wydawania wiz i decyzji administracyjnych. Niestosowanie się do tych ograniczeń będzie skutkować odebraniem honorowego patronatu Ambasadora RP lub wycofaniem Ambasadora z komitetu honorowego z winy organizatorów.
- W celu uzyskania honorowego patronatu Ambasadora RP w komitecie honorowym organizator obowiązany jest do przesłania:
- wniosku o honorowy patronat Ambasadora RP lub członkostwo Ambasadora RP w komitecie honorowym wypełnionego zgodnie ze wzorem określonym w załączniku do regulaminu;
- innych dokumentów, jeżeli Ambasador RP uzna je za konieczne.
- Wzór wniosku znajduje się na stronie internetowej Ambasady RP w Canberze www.gov.pl/australia
- Wniosek należy nadesłać, na co najmniej 30 dni przed planowanym terminem przedsięwzięcia na adres Ambasady RP w Canberze lub przesłać do Ambasady w wersji elektronicznej.
- O decyzji Ambasadora RP organizator zostaje powiadomiony w formie pisemnej.
- Decyzja o odmowie udzielenia honorowego patronatu Ambasadora RP lub członkostwa Ambasadora RP w komitecie honorowym jest ostateczna i nie przysługuje od niej odwołanie.
- Organizator przedsięwzięcia, które Ambasador RP objął patronatem honorowym lub w którym Ambasador RP uczestniczy w komitecie honorowym informuje współorganizatorów oraz uczestników o przyznanym wyróżnieniu poprzez umieszczenie informacji we wszystkich materiałach promocyjnych i informacyjnych związanych z realizacją przedsięwzięcia.
- W szczególnych przypadkach Ambasador RP może unieważnić decyzję o przyznanym wyróżnieniu. O fakcie odebrania wyróżnienia organizator informowany jest niezwłocznie w formie pisemnej.
Wniosek o Patronat Honorowy Ambasadora RP do pobrania poniżej.
Materiały
Wniosek o Patronat Honorowy Ambasadora RPWniosek_o_Patronat_Honorowy_Ambasadora_RP.pdf 0.21MB