W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Komentarz MEN do publikacji w dzienniku Rzeczpospolita pt. „Niepewny los dodatków w szkołach”, 19 lutego 2019 r.

19.02.2019

Nieprawdą jest informacja o tym, że Minister Edukacji Narodowej Anna Zalewska planuje włączenie do pensji zasadniczej nauczycieli dwóch dodatków (za wychowawstwo i motywacyjnego).

Minister edukacji w takcie swojej kadencji dwukrotnie proponowała samorządom, aby rozpocząć pracę nad zmianą systemu wynagrodzeń nauczycieli. Nie było na to zgody strony samorządowej. Cieszymy się, że jest już taka gotowość do rozmów. Wszystkie projekty rozwiązań MEN będą konsultowane.

System wynagradzania powinien być prosty, czytelny, motywacyjny. Minister zleciła Instytutowi Badań Edukacyjnych przeprowadzenie analizy funkcjonowania obecnego systemu i opracowanie propozycji kierunków jego zmian. Analizowane są kwestie dodatku za wychowawstwo i dodatku za warunki pracy w zakresie uprawnień do tych dodatków i ich minimalnych wysokości.

Środki na wzrost płac nauczycieli uwzględnione są m.in. w subwencji oświatowej.

Po ogłoszeniu ustawy budżetowej na 2019 r. oraz po podpisaniu przez Ministra Edukacji Narodowej rozporządzenia w sprawie wysokości minimalnych stawek wynagrodzenia zasadniczego nauczycieli (…) samorządy posiadają podstawę prawną do wypłaty podwyższonego o 5 proc. wynagrodzenia, z wyrównaniem od 1 stycznia br. Kolejna podwyżka płac nauczycieli planowana jest od 1 września 2019 r. 

Anna Ostrowska
Rzecznik Prasowy MEN

{"register":{"columns":[]}}