W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Budowa obwodnicy Ostródy w ciągu dk 16

Nazwa Projektu: Budowa obwodnicy Ostródy

Nr projektu wg Umowy o Dofinansowanie: POIS.04.01.00-00-0001/15

Data podpisania UoD: 13.05.2016

Data podpisania Aneksu nr 1 UoD: 18.08.2017

Data podpisania Aneksu nr 2 UoD: 16.02.2022

Data zakończenia realizacji projektu wg UoD: 30.06.2023

Całkowita wartość projektu: 617 730 906,91 PLN

Maksymalna kwota dofinansowania z UE: 284 784 626,05 PLN

Opis inwestycji:

Przedmiotem projektu jest budowa obwodnicy Ostród w ciągu drogi krajowej nr 16 Przedmiotowe zadanie zostało podzielone na 2 odcinki realizacyjne:

  • obwodnica Ostródy w ciągu dk 16 od km km 9+800 do km 15+975,11;
  • odcinek przejściowy dk 16, od km 18+500,00 do km 18+932,00, stanowiący włączenie obwodnicy Ostródy w istniejącą dk16.

Główne cele projektu:

  • stworzenie bezpiecznego odcinka drogi krajowej stanowiącej fragment korytarza transeuropejskiego sieci TEN-T, zapewniającego wysoki komfort dalekobieżnego ruchu drogowego, poprawiającego dostępność komunikacyjną Polski i połączeń międzyregionalnych w ramach sieci TEN-T,
  • zwiększenie dostępności do transeuropejskiego korytarza sieci TEN-T oraz poprawa jakości wewnętrznych powiązań komunikacyjnych, poprzez odpowiednie skomunikowanie planowanej trasy z pozostałą siecią drogową,
  • poprawa efektywności transportu drogowego oraz zapewnienie swobodnego przepływu osób, towarów, kapitału, usług, wpływające na wzrost konkurencyjności zewnętrznej UE oraz wewnętrznej spójności gospodarczej, społecznej i terytorialnej,
  • dostosowanie parametrów techniczno-użytkowych drogi do prognozowanego poziomu ruchu, poprzez likwidację „wąskich gardeł” i uzupełnienie brakujących elementów infrastruktury drogowej, w sposób poprawiający przepustowość i warunki ruchu w korytarzu transportowym,
  • poprawa warunków życia mieszkańców terenów zabudowy sąsiadującej z istniejącymi rozwiązaniami komunikacyjnymi,
  • wzrost mobilności osób i towarów w ramach wymiany międzyregionalnej i międzynarodowej,
  • usprawnienie ruchu tranzytowego poruszającego się w istniejącym korytarzu transportowym i zwiększenie poziomu bezpieczeństwa użytkowników w celu zachowania interoperacyjności powstałej infrastruktury transportowej, poprzez dostosowanie drogi do obowiązujących przepisów prawnych dla dróg klasy „GP”,
  • wzrost mobilności osób i towarów w ramach wymiany międzyregionalnej oraz poza granice województwa warmińsko-mazurskiego jak również poza granice państwa
{"register":{"columns":[]}}