W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

INFORMACJA 80/2022

12.12.2022

Przypominamy, że przedsiębiorca ma obowiązek zawiadomić Głównego Inspektora Transportu Drogowego o wygaśnięciu świadectwa kierowcy

Świadectwo kierowcy jest ważne jedynie, gdy spełnione są warunki, na których zostało wydane. Jeśli jakikolwiek warunek przestał być spełniony należy je niezwłocznie zwrócić (Blankiet A i B) do Głównego Inspektora Transportu Drogowego.

Świadectwo traci ważność w przypadku m.in.:

  • zrzeczenia się świadectwa;
  • śmierci posiadacza świadectwa (zarówno przedsiębiorcy jak i zatrudnionego kierowcy);
  • likwidacji albo postanowienia o ogłoszeniu upadłości obejmującej likwidację majątku przedsiębiorcy, któremu udzielono świadectwa;
  • ustania stosunku pracy z zatrudnionym kierowcą;
  • utraty ważności zezwolenia na pracę i braku jego kontynuacji;
  • utraty ważności badań lekarskich i psychologicznych;
  • wyrejestrowania z ZUS.

Informację o wygaśnięciu świadectwa kierowcy wraz z załącznikami należy przesyłać na adres:

Główny Inspektorat Transportu Drogowego
ul. Rzeszowska 42
37-400 Nisko.

{"register":{"columns":[]}}