W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.

Program pl.ID – informacje

Serwis OBYWATEL.GOV.PL powstał w ramach programu pl.ID – ważnego państwowego projektu informatycznego zrealizowanego wspólnie przez Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Centralny Ośrodek Informatyki. Celem programu była budowa rozwiązań, dzięki którym wiele spraw w urzędzie załatwimy szybko i sprawnie. Serwis OBYWATEL.GOV.PL realizuje ten cel

Informacje:

  • Program pl.ID to projekt informatyczny, którego celem była budowa rozwiązań, które poprawią jakość usług świadczonych przez państwo dla obywateli.

    Dzięki programowi pl.ID powstał m.in. System Rejestrów Państwowych, który zintegrował w całość najważniejsze dane, m.in.: PESEL, rejestr dowodów osobistych oraz aktów stanu cywilnego. Dzięki temu wiele procedur urzędowych uprościło się, nie musimy przynosić wielu zaświadczeń, a dowód osobisty czy odpis aktu możemy uzyskać w dowolnym urzędzie w Polsce.

    Jeśli szukasz więcej informacji na temat programu pl.ID wejdź na: plid.obywatel.gov.pl

  • Serwis OBYWATEL.GOV.PL powstał jako część programu pl.ID, który jest realizowany w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka (7. Oś priorytetowa – Społeczeństwo informacyjne – budowa elektronicznej administracji) i współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego.

    Całkowite nakłady inwestycyjne Programu pl.ID wynoszą 294 026 962 zł brutto i są rozłożone na lata 2009–2015. Środki niezbędne na zrealizowanie ww. przedsięwzięcia, finansowane są w 85% kosztów kwalifikowalnych ze źródeł unijnych, a pozostałe 15% stanowi wkład z budżetu państwa.

Ostatnia aktualizacja: 27.09.2019 12:46