W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Zawiadom o zakończeniu prac geodezyjnych lub kartograficznych

Jesteś geodetą lub kartografem? Zakończyłeś prace geodezyjne lub kartograficzne? Zawiadom o tym urząd. Sprawdź, jak to zrobić.

Jeżeli nie przekażesz urzędowi materiałów powstałych w wyniku prac geodezyjnych lub kartograficznych, możesz zapłacić karę.

Informacje:

  • Wykonawca prac geodezyjnych lub kartograficznych, który wcześniej zgłosił te prace do urzędu i je wykonał.

    1. Przygotuj potrzebne dokumenty. Szczegóły znajdziesz w sekcji Co musisz przygotować.
    2. Złóż dokumenty w urzędzie. Szczegóły znajdziesz w sekcji Gdzie składasz zawiadomienie.
    3. Czekaj na odpowiedź urzędu – dostaniesz informację (protokół) z oceną dokumentów, które przekazałeś do urzędu. Szczegóły znajdziesz w sekcji Ile będziesz czekać.
  • Po zakończeniu prac geodezyjnych lub kartograficznych.

  • W urzędzie, w którym wcześniej zgłosiłeś prace geodezyjne lub kartograficzne.

    Masz dwie możliwości złożenia dokumentów:

    • wysyłasz pocztą,
    • zanosisz do urzędu.

  • Usługa jest bezpłatna.

  • Zapytaj w urzędzie, który zawiadamiasz o zakończeniu prac. Termin, w jakim urząd udzieli ci odpowiedzi, zależy od ilości dokumentów, które przekazałeś.

  • Jeśli otrzymasz z urzędu protokół, który stwierdza uchybienia i nieprawidłowości w twoich dokumentach, masz dwie możliwości:

    1. Jeśli zgadzasz się z protokołem, możesz poprawić dokumenty.
    2. Jeśli nie zgadzasz się z protokołem, wyjaśnij urzędowi dlaczego. Masz na to 14 dni od otrzymania protokołu. Urząd może nie zgodzić się z twoimi wyjaśnieniami. Wyda ci wtedy decyzję administracyjną, od której możesz:
    • odwołać się do wojewódzkiego inspektora nadzoru geodezyjnego i kartograficznego – jeśli zawiadomienie składasz do starosty (prezydenta miasta na prawach powiatu) albo marszałka województwa,
    • złożyć wniosek o ponowne rozpatrzenie sprawy do Głównego Geodety Kraju – jeśli zawiadomienie składasz do Głównego Geodety Kraju.

Jeśli chcesz zawiadomić o zakończeniu prac geodezyjnych lub kartograficznych przez ePUAP – potrzebujesz profilu zaufanego (eGo) lub certyfikatu kwalifikowanego. Pozwalają one potwierdzić twoją tożsamość. Chodzi o to, żeby nikt nie mógł się pod ciebie podszyć. Sprawdź, jak założyć profil zaufany.

  • Wykonawca prac geodezyjnych lub kartograficznych, który wcześniej zgłosił te prace do urzędu i je wykonał.

  • Operat techniczny w postaci elektronicznej, który zawiera wyniki twoich prac geodezyjnych lub kartograficznych.

    1. Przygotuj operat techniczny w formie elektronicznej. Szczegóły znajdziesz w sekcji Co przygotować.
    2. Wejdź na stronę usługi: Zawiadomienie o wykonaniu zgłoszonych prac geodezyjnych lub prac kartograficznych.
    3. Kliknij Załatw sprawę.
    4. System przeniesie cię na stronę profilu zaufanego. Zaloguj się na swoje konto.
    5. Po zalogowaniu system przeniesie cię z powrotem na platformę ePUAP.
    6. Zaadresuj zawiadomienie. Wybierz z listy (dostępnej w formularzu) urząd, który przyjął twoje zgłoszenie prac geodezyjnych lub kartograficznych.
    7. Wypełnij formularz i dodaj załączniki – operat techniczny w postaci elektronicznej.
    8. Kliknij Dalej, a potem Podpisz.
    9. Wyślij formularz. Wyświetli się komunikat, że twoje zgłoszenie zostało wysłane. Dostaniesz urzędowe poświadczenie przedłożenia (UPP).
    10. Czekaj na odpowiedź urzędu – dostaniesz informację (protokół) o wyniku weryfikacji dokumentów, które otrzymał od ciebie urząd. Szczegóły znajdziesz w sekcji Ile będziesz czekać.
  • Po zakończeniu prac geodezyjnych lub kartograficznych

  • Usługa jest bezpłatna.

  • Zapytaj w urzędzie, który zawiadamiasz o zakończeniu prac. Termin, w jakim urząd udzieli ci odpowiedzi, zależy od ilości dokumentów, które przekazałeś z zawiadomieniem o ich zakończeniu.

  • Jeśli otrzymasz z urzędu protokół, który stwierdza uchybienia i nieprawidłowości w twoich dokumentach, masz dwie możliwości:

    1. Jeśli zgadzasz się z protokołem, możesz poprawić dokumenty.
    2. Jeśli nie zgadzasz się z protokołem, wyjaśnij urzędowi dlaczego. Masz na to 14 dni od otrzymania protokołu. Urząd może nie zgodzić się z twoimi wyjaśnieniami. Wyda ci wtedy decyzję administracyjną, od której możesz:
    • odwołać się do wojewódzkiego inspektora nadzoru geodezyjnego i kartograficznego – jeśli zawiadomienie składasz do starosty (prezydenta miasta na prawach powiatu) albo marszałka województwa,
    • złożyć wniosek o ponowne rozpatrzenie sprawy do Głównego Geodety Kraju – jeśli zawiadomienie składasz do Głównego Geodety Kraju.

Ostatnia aktualizacja: 20.09.2019 15:20

Instytucja odpowiedzialna za usługę: Ministerstwo Infrastruktury