W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Do 27 listopada można zgłaszać prace konkursowe w ramach HackJunior!

To ogólnopolski konkurs dla młodzieży ze szkół podstawowych organizowany w ramach Festivalu GovTech.

HackJunior new

W jaki sposób stworzyć najlepsze narzędzia pomocne w edukacji? To proste - wystarczy zapytać uczniów i nauczycieli, którzy korzystają z nich na co dzień!

Idea

HackJunior to konkurs skierowany do uczniów i nauczycieli ze szkół podstawowych, którego celem jest promowanie wykorzystywania nowoczesnych technologii w celu nauki aktywnego i kreatywnego procesu rozwiązywania problemów oraz kreowania rzeczywistości.

Zgłoszenia

Prace konkursowe w ramach HackJunior można przesyłać już teraz. Ostateczny termin na przesłanie prac to:  27 listopada 2020 r. do godz. 15:00.  Prace należy przesłać poprzez poniższy formularz.

Zgłoszenie pracy konkursowej

W tym dniu odbędzie się wydarzenie HackJunior w formie online, podczas którego uczniowie i nauczyciele wezmą udział w webinarze z udziałem Pełnomocnika Prezesa Rady Ministrów ds. GovTech Justyny Orłowskiej, Bartoszem Michalakiem z Robots Class oraz Sebastianem Pontusem z Mistrzowie Robotyki. Na koniec dnia odbędzie się uroczyste ogłoszenie wyników konkursu.

 

Wyzwanie i praca konkursowa

W ramach konkursu HackJunior uczniowie szkół podstawowych wraz z nauczycielami mają za zadanie stworzyć narzędzie edukacyjne (prezentację, makietę, program, matę edukacyjną lub inną pomoc dydaktyczną).

W ramach wyzwania wyróżnione będą dwie grupy wiekowe:

  1. Uczniowie i nauczyciele klas 1-3
  2. Uczniowie i nauczyciele klas 4-8. 

W ramach obydwu grup wiekowych przewidziane są następujące kategorie:

  1. Kategoria otwarta

Opracowanie uniwersalnego narzędzia edukacyjnego z elementami robotyki, programowania i/lub wykorzystania nowych technologii służące do realizowania podstawy programowej różnych przedmiotów/obszarów tematycznych.  

  1. Kategorie tematyczna

W ramach HackJunior można wykonać narzędzie edukacyjne w poniższych kategoriach tematycznych:

  • język polski,
  • matematyka,
  • geografia
  • przyroda.

Forma pracy konkursowej

W celu zgłoszenia pracy do Konkursu należy opracować narzędzie edukacyjne (prezentację, makietę, matę edukacyjną, aplikację lub inną pomoc dydaktyczną) a następnie opisać i zaprezentować wyniki pracy uczniów i nauczycieli.

Opis pracy konkursowej może być dokonany w dowolnej formie, przykładowo:

  • Nagranie w formie wideo (przesłane lub zamieszczone na platformie społecznościowej np. YouTube).
  • Dokument elektroniczny (akceptowalne formaty: DOC, PDF, JPG - opis pracy i zdjęcia). 

Zgłoszenia pracy konkursowej należy dokonać do 27 listopada 2020 r. do godz. 15:00 poprzez formularz wskazany w sekcji Zgłoszenia na niniejszej stronie.

W przypadku braku możliwości załączenia pracy konkursowej w formularzu, należy przesłać ją na adres e-mail: hackjunior@robotsclass.com

 

Przykładowe prace, inspiracje

Zakres klas 1-3: maty edukacyjne, klocki, roboty, programowanie (ScratchJr).

Zakres klas 4-6: Arduino, Micro:Bit, roboty, programowanie (Scratch, Python), aplikacje (np. animacje w Genial.ly).

Harmonogram dnia - 27 XI 2020

Gdzie: Facebook GovTech Polska

Plan:

10:00 

  1. Wystąpienie Pełnomocnika Prezesa Rady Ministrów ds. GovTech Justyny Orłowskiej.
  2. Prezentacja szkoleniowa pana Bartosza Michalaka (Robots Class) i pana Sebastiana Pontusa (Mistrzowie Robotyki).

15:00 Termin na przesłanie prac konkursowych: hackjunior.webankieta.pl/

19:00 Ogłoszenie wyników HackJunior na facebook’u GovTechPolska

Nagrody

Najlepsze rozwiązania zostaną nagrodzone w formie rzeczowej – wybrane szkoły otrzymają tablety! Prace konkursowe zostaną ocenione przez Kapitułę złożoną z  przedstawicieli Organizatora oraz Partnerów, jak również niezależnych ekspertów w dziedzinie edukacji, innowacji oraz nowych technologii.

Dla każdego ucznia biorącego udział w wyzwaniu będzie przewidziany certyfikat udziału w HackJunior oraz bezpłatny dostęp do najnowszego cyfrowego wydania magazynu „Programista Junior”.

Regulamin konkursu

Szczegółowy Regulamin Konkursu dostępny jest na dole strony.

Organizatorzy

Organizatorem wydarzenia jest Departament GovTech Polska Kancelarii Prezesa Rady Ministrów.

Partnerzy wydarzenia

  MEN

Mistrzowie Robotyki

Progrmista Junior

Play

Robots Class

Librus

Materiały

Regulamin​_Hackjunior
Regulamin​_HackJunior.pdf 0.17MB