W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Ministerstwo Edukacji i Nauki, Centrum GovTech oraz Intel wzmocnią kompetencje cyfrowe nauczycieli

Centrum GovTech oraz Intel zacieśnią współpracę, której celem jest rozwijanie kompetencji cyfrowych nauczycieli oraz doradztwo technologiczne w projektach edukacyjnych wykorzystujących technologie informacyjne. 14 kwietnia br. przedstawiciele Ministerstwo Edukacji i Nauki, GovTech oraz firmy Intel podpisali porozumienie w tej sprawie.

Ministerstwo Edukacji i Nauki, Centrum GovTech oraz Intel wzmocnią kompetencje cyfrowe nauczycieli

W ramach porozumienia o współpracy firma Intel będzie dostarczać najwyższej jakości materiały szkoleniowe i programy. Będzie również kształcić i certyfikować nauczycieli oraz mentorów. Dwie nowe inicjatywy edukacyjne: Intel® Skills for Innovation oraz skupiająca się na rozwoju Sztucznej inteligencji Intel® Digital Readiness pozwolą nauczycielom z obszarów wiejskich i miejsko-wiejskich rozwinąć swoje kompetencje cyfrowe.

– Sektor prywatny odgrywa kluczową rolę w rozwoju kompetencji cyfrowych. Dzięki współpracy jesteśmy w stanie odpowiadać na wyzwania, które stawia przed nami dzisiejszy szybko rozwijający się świat. Bardzo się cieszę, że będziemy mogli wspólnymi siłami działać na rzecz kadry nauczycielskiej –  podkreśla Justyna Orłowska, Pełnomocnik Prezesa Rady Ministrów ds. GovTech oraz Pełnomocnik Ministra Edukacji i Nauki ds. Transformacji Cyfrowej.

Pierwszy etap współpracy będzie obejmował szkolenie Intel® Skills for Innovation, w którym weźmie udział grupa nauczycieli. Uczestnicy otrzymają komputery przenośne wyposażone w najnowsze technologie bezpieczeństwa firmy Intel.

Nowe inicjatywy edukacyjne firmy Intel umożliwiają decydentom i nauczycielom wdrożenie technologii, które zaangażują uczniów w środowiskach: wirtualnych, szkolnych lub mieszanych i pozwolą na tworzenie innowacyjnych doświadczeń edukacyjnych. Będą one prowadzić do maksymalizacji efektów uczenia się i przygotowania uczniów do wykorzystania swojej wiedzy i potencjału w zmieniającym się, zdominowanym przez technologię świecie.

{"register":{"columns":[]}}