W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Krajowy Plan Wdrażania Technicznej Specyfikacji Interoperacyjności „Sterowanie”

Krajowy Plan Wdrażania Technicznej Specyfikacji Interoperacyjności „Sterowanie” wraz z uzupełnieniem (Suplementem) jest jednym z narzędzi wdrożenia interoperacyjności kolei wspólnotowych.

Podstawowym celem niniejszego planu jest przekazanie przewoźnikom kolejowym informacji w zakresie harmonogramu rozbudowy systemu ERTMS w Polsce, aby umożliwić im odpowiednie zaplanowanie swojej działalności biznesowej w kontekście stopniowego wyposażenia pojazdów trakcyjnych w urządzenia pokładowe systemu. Krajowy plan wdrażania TSI CCS został opracowany w taki sposób, aby wdrażanie Technicznych Specyfikacji Interoperacyjności w Polsce w zakresie podsystemów „Sterowania” nakierowane było na zwiększanie spójności całego systemu kolei Unii Europejskiej oraz pozytywnie wpływało na rentowność systemu kolei w Polsce.

Głównym powodem powstania Suplementu do Krajowego Planu Wdrażania Technicznej Specyfikacji Interoperacyjności „Sterowanie” jest utworzenie swoistej „mapy drogowej” dla uczestników rynku kolejowego w obliczu spodziewanej migracji z systemu radiołączności analogowej VHF 150 MHz do cyfrowej GSM-R.

Przyjęcie niniejszego dokumentu stanowi wypełnienie zobowiązań Polski wynikających z art. 6 ust. 4 rozporządzenia Komisji (UE) nr 2016/919 z dnia 27 maja 2016 r. w sprawie technicznej specyfikacji interoperacyjności w zakresie podsystemów „Sterowanie” systemu kolei w Unii Europejskiej (Dz. Urz. UE L 158 z 15.06.2016 r., str. 1).

Materiały

Krajowy Plan Wdrażania Technicznej Specyfikacji Interoperacyjności "Sterowanie"
Krajowy​_Plan​_Wdrażania​_TSI​_Sterowanie.pdf 1.06MB
Suplement Krajowego Planu Wdrażania ERTMS
Suplement​_KPW​_ERTMS.pdf 0.49MB

Suplement nr 2 został opracowany na podstawie przepisu zawartego w akapicie 2 pkt. 7.4.3. załącznika do ww. rozporządzenia Komisji (UE) 2016/919 i dotyczy udzielenia czasowego wyłączenia z obowiązku wyposażenia w urządzenia pokładowe systemu ERTMS/ETCS 10 pojazdów kolejowych należących do przewoźnika PKP Szybka Kolej Miejska w Trójmieście Sp. z o.o.”

Materiały

Suplement nr 2
Suplement​_nr​_2​_KPW​_ERTMS​_17122019.pdf 0.16MB
Informacje o publikacji dokumentu
Ostatnia modyfikacja:
21.10.2020 13:18 Dawid Krzyżewski
Pierwsza publikacja:
23.10.2018 12:46 Marcin Pyjek
{"register":{"columns":[]}}