W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Inwestycja we wzornictwo się opłaca

11.06.2019

Czym jest wzornictwo w biznesie i dlaczego warto w nie zainwestować? Jaką rolę pełni projektant w procesie wprowadzania zmian wzorniczych w firmie? Jak wprowadzić zmiany, aby odnieść rynkowy sukces? Na te i wiele innych pytań odpowiadali uczestnicy konferencji, w której uczestniczył dzisiaj wiceminister inwestycji i rozwoju Artur Soboń.

Podczas konferencji wiceminister Artur Soboń stoi na scenie w mównicy przed mikrofonem. Za nim ekran z wyświetlonym napisem „Opłacalność inwestycji we wzornictwo, Warszawa, 11.06.2019

- Firmy, które stawiają na nowoczesne wzornictwo, mają większą szansę na sukces rynkowy. Inwestycja we wzornictwo to zysk dla gospodarki i budowanie pozytywnego wizerunku kraju – mówił wiceminister Artur Soboń.

Wiceminister zwrócił też uwagę na rosnące zainteresowanie wzornictwem przemysłowym w Polsce.

- Polacy żywo interesują się designem, cenią jego wartość. Chcą otaczać się przedmiotami dobrze zaprojektowanymi – dodał Artur Soboń.

Sekretarz stanu zaznaczył, że aby wykorzystać w optymalny sposób potencjał wzornictwa dla podniesienia konkurencyjności polskiej gospodarki, dziedzina ta wymaga jeszcze większego wsparcia.

Soboń przypomniał, że w rozwoju wzornictwa pomagają fundusze europejskie. W programie Polska Wschodnia temu celowi służy działanie „Wzór na konkurencję”. Oferuje ono pomoc dla mikro, małych i średnich przedsiębiorstw, które chcą wprowadzić zmiany wzornicze, ale potrzebują fachowego wsparcia eksperckiego i finansowego.

Przedsiębiorcy z 5 wschodnich województw uzyskują środki na: przeprowadzenie audytu wzorniczego oraz stworzenie strategii wzorniczej, określającej potencjał firmy i kierunki działania, a także wskazującej problemy wzornicze i sposoby ich rozwiązania.

W drugim etapie – otrzymują dotację na wdrożenie tej strategii, czyli zakup niezbędnych usług i urządzeń. Efektem wsparcia finansowego  jest wdrożony projekt wzorniczy, czyli wprowadzony na rynek innowacyjny produkt lub usługa. Jest to wsparcie „szyte na miarę”, indywidualnie dostosowywane do danego przedsiębiorstwa.

- Do tej pory wsparliśmy prawie 300 przedsiębiorstw z Polski Wschodniej. Łącznie zainwestowaliśmy już ponad 200 mln zł, ale nabory trwają i nasze dotacje nadal są dostępne dla kolejnych przedsiębiorców –  podkreślał wiceminister.

Sekretarz stanu zachęcał do udziału w aktualnie trwającym konkursie „Wzór na konkurencję”. Nabór wniosków do I etapu trwa od 3 czerwca do 31 lipca br., natomiast nabór wniosków do II etapu rozpoczął się 31 maja i będzie trwał do końca lipca 2020 roku.

Konferencja „Opłacalność inwestycji we wzornictwo”, zorganizowana przez Ministerstwo Inwestycji i Rozwoju, była dobrą okazją do wymiany doświadczeń. Dzielili się nimi przedsiębiorcy, którzy skorzystali z dotacji programu Polska Wschodnia na wprowadzanie zmian wzorniczych w swoich produktach i usługach. W programie konferencji zaplanowane zostały także warsztaty, pokazujące możliwości uzyskania wsparcia ze środków unijnych. Partnerami spotkania są: Instytut Wzornictwa Przemysłowego oraz Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości.

Informacje o publikacji dokumentu
Ostatnia modyfikacja:
12.06.2019 15:33 Beata Pondo
Pierwsza publikacja:
12.06.2019 15:33 Beata Pondo