W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Kampanie społeczne

Ministerstwo Klimatu i Środowiska prowadzi kampanie społeczne mające na celu podniesienie świadomości ekologicznej i edukację społeczeństwa m.in. w zakresie gospodarki odpadami, dbania o ochronę powietrza i klimatu. Przeprowadzane kampanie ukazują, jak ważne jest dbanie o środowisko oraz w jaki sposób możemy pozytywnie wpłynąć na jego stan.

Do tej pory przeprowadziliśmy kampanie dotyczące m.in. segregacji odpadów, oszczędzania energii w domach, oszczędzania wody, ochrony bioróżnorodności i powietrza tj.:

  • „Czyste Powietrze – zdrowy wybór. Twój wybór!” – kampania informacyjno-promocyjna, mająca na celu podniesienie świadomości ekologicznej w zakresie przyczyn zanieczyszczenia powietrza oraz jego konsekwencji dla zdrowia człowieka. Kampania miała także za zadanie zachęcić Polaków do podjęcia działań służących zmniejszeniu emisji szkodliwych zanieczyszczeń do powietrza i skorzystania z dofinansowania w ramach Programu Czyste Powietrze;
  • „Piątka za segregację” – kampania informacyjno-edukacyjna promująca postawy prośrodowiskowe na temat pozytywnych aspektów segregacji odpadów;
  • "TworzyMY Atmosferę" – kampania edukacyjna, której celem było zachęcenie mieszkańców Polski do działań ograniczających emisję szkodliwych dla zdrowia zanieczyszczeń powietrza;
  • "Dom, który dla mnie oszczędza” – kampania informacyjno-promocyjna, której celem była promocja budownictwa pasywnego, energooszczędnego i odnawialnych źródeł energii;
  • "Nasze Śmieci" – kampania społeczna, której celem była promocja i zachęcenie Polaków do właściwej segregacji odpadów;
  • "Polak tym bardziej oszczędza ciepło" – kampania społeczna o efektywności energetycznej;
  • "Ekodzieciaki" i kampania o różnorodności biologicznej - ogólnopolska kampania skierowana do dzieci. Celem kampanii było kształtowanie pozytywnych wzorców postępowania i zachowania w stosunku do przyrody, przekazanie młodym odbiorcom, że człowiek oraz wszystkie elementy przyrody zależą od siebie i wzajemnie się potrzebują.
  • "Wyłączamy prąd, włączamy oszczędzanie" – kampania społeczna, mająca na celu zachęcenie Polaków do oszczędzania energii;
  • "EkoSzyk" - kampania edukacyjna, mająca na celu pokazanie jednostkowych działań w kierunku ekologii, które każdy może podejmować;
  • "Nie zaśmiecaj swojego sumienia" – kampania społeczna zachęcająca do właściwego segregowania odpadów i ukazanie, że odpady to nie śmieci a cenne surowce.

Materiały z naszych kampanii są dostępne na kanale Ministerstwa Klimatu i Środowiska w serwisie YouTube.

Ministerstwo Klimatu i Środowiska bierze także udział w kampaniach międzynarodowych, takich jak np. akcja "Europejski Tydzień Zrównoważonego Transportu" i "Europejski Tydzień Redukcji Odpadów" .  

Informacje o publikacji dokumentu
Ostatnia modyfikacja:
30.12.2020 10:13 Adam Kiedrowski
Pierwsza publikacja:
26.07.2019 14:54 Jolanta Żuk
{"register":{"columns":[]}}