W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Promocja parków narodowych jako marki

29.04.2021

„Promocja Parków Narodowych jako marki” to nazwa projektu, realizowanego od 2016 roku przez Ministerstwo Środowiska (obecnie Ministerstwo Klimatu i Środowiska), która ma na celu zbudowanie trwałego poparcia społecznego dla instytucji parków narodowych, a także aktywnie zaangażuje rzesze Polaków w realizowaną przez nie misję ochrony przyrody. Zadania w ramach projektu mają też zwiększyć siłę prowadzonych przez poszczególne parki narodowe działań edukacyjnych. Działania w jego ramach finansowane są ze środków Unii Europejskiej w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020.

Pod Diablakiem fot. T. Urbaniec

logo

Parki narodowe, choć obejmują 1% powierzchni kraju, od ponad 80 lat stanowią najważniejszy element systemu ochrony dziedzictwa przyrodniczego w Polsce. Zostały utworzone na obszarach wyróżniających się szczególnymi wartościami przyrodniczymi i kulturowymi. Jednocześnie obszary objęte najwyższą formą ochrony są, w znacznej części, udostępnione ludziom. Na terenie parków narodowych możliwe jest zwiedzanie i uprawianie turystyki. Dbają o to pracownicy parków – specjaliści wielu dziedzin, których zadaniem jest ochrona zasobów przyrodniczych, prowadzenie badań naukowych, a także edukacja oraz udostępnianie chronionego w parkach dziedzictwa.

„Promocja Parków Narodowych jako marki” to projekt o zasięgu ogólnopolskim, który jest realizowany we współpracy ze wszystkimi 23 parkami narodowymi w Polsce. Działania w jego ramach finansowane są z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020.

Dotychczas w ramach projektu powstała seria filmów "Przeżyj to! Polskie parki narodowe". Cykl obejmuje 23 filmy opowiadające o każdym z istniejących w Polsce parków narodowych oraz dodatkowy film prezentujący dorobek polskich parków narodowych jako całości. Filmy przedstawiają wyjątkową przyrodę parków, związaną z nimi kulturę i tradycję oraz znajdujące się w ich pobliżu atrakcje turystyczne.
 

Wideo

W serii  6 krótkich filmów animowanych Żubr wyjaśni jak i dlaczego należy zachowywać się w parku narodowym. Filmy dostępne są na kanale Youtube Ministerstwa Klimatu i Środowiska.

Wideo

Wydano również serię 24 folderów o PPN. Cykl publikacji obejmuje 23 foldery zawierając krótkie opisy poszczególnych parków, wybranych ścieżek edukacyjnych i szlaków turystycznych oraz folder opisujący parki jako instytucje chroniące dziedzictwo przyrodnicze naszego kraju.

Kliknij tutaj, aby pobrać folder o parkach narodowych.

Zrealizowano także cykl szkoleń dla pracowników parków narodowych (przeszkolono blisko 270 osób).

Do września 2022 r. w ramach projektu powstaną jeszcze:

  • 3 murale promujące polskie parki narodowe (do końca listopada 2021 r.);
  • edukacyjna gra multimedialna o parkach narodowych (do końca 2021 r.);
  • aplikacja mobilna – przewodnik po parkach narodowych (do końca czerwca 2022 r.);
  • kampania edukacyjno-promocyjna o parkach narodowych z udziałem influencera, czyli osoby prowadzącej kanał YouTube oraz profile na Facebooku i Instagramie o tematyce podróżniczej, krajoznawczej) (kolejne parki będą prezentowane od września 2021 do końca września 2022);
  • nowe strony internetowe parków narodowych oraz jedna strona główna stanowiąca swego rodzaju bramę do parków (do końca września 2022 r.);

O kolejnych zrealizowanych działaniach będziemy informowali Państwa na stronie internetowej Ministerstwa Klimatu i Środowiska oraz w mediach społecznościowych.

Zdjęcia (3)

{"register":{"columns":[]}}