Informacje ogólne BPP
Branżowy program promocji polskich specjalności żywnościowych
„Promocja gospodarki w oparciu o polskie marki produktowe – Marka Polskiej Gospodarki – Brand”
Uprzejmie informujemy, że Agencja Rynku Rolnego podpisała umowę z Ministerstwem Rozwoju w ramach realizowanego przez MR projektu systemowego pn. „Promocja gospodarki w oparciu o polskie marki produktowe – Marka Polskiej Gospodarki – Brand” w ramach poddziałania 3.3.2 Programu Operacyjnego Inteligentny Rozwój 2014-2020.
Dla ARR jest to kontynuacja programu realizowanego w latach 2012-2015 w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka 2007-2013 (Branżowy program promocji branży polskich specjalności żywnościowych).
Celem projektu jest upowszechnianie przekazu o innowacyjności i wysokiej jakości polskich produktów oraz kontynuacja budowania pozytywnego wizerunku Polski i polskiej gospodarki na rynkach zagranicznych.
Działania promocyjne, w ramach których promowana będzie cała branża spożywcza oraz polska gospodarka.
W katalogu działań promocyjnych branży spożywczej, wspieranych przez MR, znajdują się imprezy targowo-wystawiennicze, wydawanie publikacji i katalogów dystrybuowanych podczas tych imprez, misje przyjazdowe dla dziennikarzy i kontrahentów, publikacje w zagranicznej prasie, warsztaty kulinarne dla zagranicznych dziennikarzy i blogerów. Wśród konkretnych działań należy wymienić wystąpienia na targach ANUGA 2017 w Kolonii oraz SIAL Paris 2018 w roli kraju partnerskiego oraz organizację wystawy polskiej żywności na giełdzie spożywczej Rungis pod Paryżem w maju 2017 i 2018 roku. Polscy przedsiębiorcy będą też obecni na stoiskach narodowych na szeregu imprez targowych w Chinach, Indiach, Wietnamie oraz Republice Południowej Afryki.
Nazwa targów |
Miejsce |
Termin |
SIAL China 2017 |
Szanghaj, Chiny |
maj 2017 |
SIAL China 2018 |
Szanghaj, Chiny |
maj 2018 |
Annapoorna World of Food India 2017 |
Mumbaj, Indie |
wrzesień 2017 |
Annapoorna World of Food India 2018 |
Mumbaj, Indie |
wrzesień 2018 |
Africa’s Big 7 2017 |
Johannesburg, RPA |
czerwiec 2017 |
Africa’s Big 7 2018 |
Johannesburg, RPA |
czerwiec 2018 |
VIETFOOD & BEVERGE 2017 |
Ho Chi Minh, Wietnam |
sierpień 2017 |
VIETFOOD & BEVERGE 2018 |
Ho Chi Minh, Wietnam |
sierpień 2018 |
Anufood 2017 |
Pekin, Chiny |
listopad 2017 |
Anufood 2018 |
Pekin, Chiny |
listopad 2018 |
SIAL Paris International Food Exhibition 2016 |
Paryż, Francja |
październik 2016 |
SIAL Paris International Food Exhibition 2018 |
Paryż, Francja |
październik 2018 |
ANUGA 2017 |
Kolonia, Niemcy |
październik 2017 |
W ramach organizowanych narodowych stoisk informacyjnych ARR będzie musiała zapewnić przedsiębiorcom:
- możliwość bezpłatnego korzystania z miejsca do odbywania spotkań z kontrahentami;
- możliwość korzystania z usług informacyjnych obsługi stoiska informacyjnego o produktach i lokalizacji firmy;
- możliwość zaprezentowania filmu reklamowego firmy na urządzeniach multimedialnych zainstalowanych na stoisku informacyjnym;
- możliwość zorganizowania pokazu/prezentacji oferty firmy na stoisku informacyjnym.
Miejscem, w którym docelowo ma skupić się koordynacja systemu promocji polskiej gospodarki jest portal www.trade.gov.pl
Opracowano na podstawie materiałów źródłowych Ministerstwa Rozwoju