Obowiązek informacyjny w związku z postępowaniem administracyjnym
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 oraz art.14 ust. 1 i 2 ogólnego Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE, zwanego dalej Rozporządzeniem, informuję, że:
- Administratorem przetwarzającym Pani/Pana dane osobowe jest Komendant Powiatowy Państwowej Straży Pożarnej w Kłodzku, z siedzibą przy ul. Traugutta 7, 57-300 Kłodzko, e-mail: kpklodzko@kwpsp.wroc.pl zwany dalej Organem PSP.
- W celu zapewnienia bezpieczeństwa przetwarzania danych osobowych oraz ułatwienia kontaktu w zakresie realizacji praw osób, których dane dotyczą może Pani/Pan skontaktować się z wyznaczonym przez Administratora Inspektorem Ochrony Danych telefonicznie pod nr tel. 71 368221 lub listownie na adres: Komenda Wojewódzka PSP we Wrocławiu, ul. Borowska 138, 50-552 Wrocław.
- Celem zbierania i przetwarzania Pani/Pana danych osobowych będzie realizacja zadania ustawowego Organu PSP w związku z prowadzonym przez tutejszy organ postępowaniem administracyjnym, którego Pani/Pan jest stroną/uczestnikiem, mającym na celu wypełnienie obowiązku w zakresie sprawowania władzy publicznej, ciążącego na Administratorze, zgodnie z art. 6 ust 1 lit. c) i e) Rozporządzenia.
- Odbiorcą Pani/Pana danych osobowych są podmioty uprawnione na podstawie przepisów prawa oraz podmioty przetwarzające, realizujące usługi na rzecz Administratora, np. w zakresie fizycznego wybrakowania i zniszczenia dokumentacji. Administrator przetwarza dane osobowe także w ramach współadministrowania podczas przetwarzania danych osobowych. Zasadnicza treść uzgodnień współadministratorów publikowana jest na ich stronach internetowych i umieszczona w siedzibie Administratora.
- Pani/Pana dane osobowe pozyskiwane są bezpośrednio od osoby, której dane dotyczą, osoby, której dotyczy przedmiot działań Organu PSP, właściwych jednostek lub urzędów, stron postępowania administracyjnego lub źródeł publicznie dostępnych.
- Kategoriami przetwarzanych danych osobowych są dane teleadresowe, identyfikacyjne oraz takie, które wynikają lub są powiązane z prowadzonym postępowaniem administracyjnym.
- Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane przez okres czasu zgodny z przepisami wynikającymi z przepisów prawa dotyczących archiwizacji, przez okres niezbędny do realizacji celów przetwarzania wskazanych w pkt 3, lecz nie krócej niż okres wskazany w przepisach o archiwizacji. Oznacza to, że dane osobowe mogą zostać zniszczone po upływie od 1 roku do 50 lat, zależnie od kategorii archiwalnej. Wymagania dotyczące archiwizacji reguluje właściwe zarządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych w sprawie instrukcji kancelaryjnej i jednolitego rzeczowego wykazu akt dla Państwowej Straży Pożarnej.
- Posiada Pani/Pan prawo żądania dostępu do treści swoich danych, a także prawo ich sprostowania (poprawiania), żądania usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych, prawo wniesienia sprzeciwu, a także prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego - Prezesa UODO (ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa). Wymienione prawa mogą być ograniczone, kiedy Administrator jest zobowiązany prawnie o przetwarzania danych w celu realizacji obowiązku ustawowego lub występują inne nadrzędne prawne podstawy przetwarzania. W przypadku danych przetwarzanych na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a. i/lub art. 9 ust. 2 lit. a RODO mogą Państwo w każdej chwili wycofać zgodę.
- W przypadku danych osobowych pozyskiwanych bezpośrednio od osoby, której dane dotyczą, ich podanie przez Panią/Pana jest wymogiem ustawowym w celu realizacji zadań, o których mowa w pkt 3. Konsekwencją niepodania danych osobowych będzie zastosowanie sankcji, określonych w przepisach prawa.
- Przetwarzanie podanych przez Panią/Pana danych osobowych nie będzie podlegało zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, w tym profilowaniu, o którym mowa w art. 22 ust. 1 i 4 Rozporządzenia.
Informacje o publikacji dokumentu
- Pierwsza publikacja:
- 08.05.2023 14:46 Elżbieta Łazikowska
- Wytwarzający/ Odpowiadający:
- Specjalista Ochrony Danych
Tytuł | Wersja | Dane zmiany / publikacji |
---|---|---|
Obowiązek informacyjny w związku z postępowaniem administracyjnym | 3.0 | 01.08.2023 14:17 Elżbieta Łazikowska |
Obowiązek informacyjny w związku z postępowaniem administracyjnym | 2.0 | 01.08.2023 13:53 Elżbieta Łazikowska |
Obowiązek informacyjny w związku z postępowaniem administracyjnym | 1.0 | 08.05.2023 14:46 Elżbieta Łazikowska |
Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP