W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.

Kształcenie na odległość

Sztuczny satelita na tle Ziemi.

Zajęcia na uczelniach zostały zawieszone do 26 kwietnia, ale studenci uczą się dalej, kontynuując naukę online. Najważniejsze jest, aby zachować ciągłość nauki tak, aby studenci mogli zdobyć zaliczenia danych przedmiotów - a co za tym idzie, podejść do egzaminów.

Obrony prac dyplomowych i egzaminy będą się mogły odbyć online

Minister Nauki i Szkolnictwa Wyższego poinformował w mediach społecznościowych, że w przypadku przedłużenia okresu kwarantanny, egzaminy i obrony prac dyplomowych będą się odbywać online.

Takie rozwiązanie będę rekomendował rektorom. To bardzo ważne, abyście mogli zakończyć semestr i studia zgodnie z harmonogramem, i wszyscy musimy dołożyć starań, aby tak się stało – podkreślił minister.

Narzędzia do kształcenia na odległość

Prezentujemy wpływające do MNiSW propozycje wykorzystania dostępnych narzędzi do kształcenia na odległość.

Jednocześnie, jeżeli Państwa uczelnia potrzebuje wsparcia merytorycznego, organizacyjnego lub finansowego prosimy o kontakt: e-learning@opi.org.pl.

Asseco dla Uczelni – bezpłatna inicjatywa Asseco, OCHK i Google

Program Partnerstwo dla Uczelni

  • Bezpłatny 6-miesięczny program stworzony przez Asseco Data Systems, Operatora Chmury Krajowej oraz Google Polska;
  • Najbardziej popularna platforma edukacyjna wykorzystywana na polskich Uczelniach;
  • Obecnie w bezpłatnym programie uczestniczy już kilkanaście uczelni (stan na dzień 24.04.2020);
  • Krótki czas wdrożenia, średnio do 14 – 21 dni;
  • W ramach programu Asseco zapewnia bezpłatną pomoc w szybkim wdrożeniu/uruchomieniu platformy, szkolenia dla administratorów i wykładowców, wsparcie technologicznei gwarantowane bezpieczeństwo przetwarzanych danych;
  • Program posiada rekomendacje ze strony Konferencja Rektorów Akademickich Szkół Polskich (KRASP) oraz Konferencję Rektorów Publicznych Uczelni Zawodowych (KRePUZ).

Korzyści dla uczelni:

  • Platforma stworzona przez Asseco – największego producenta oprogramowania w Europie Środkowo-Wschodniej, który z sukcesem dostarczył swoje produkty dla kilkudziesięciu uczelni w kraju,
  • pełna integracja z wiodącymi rozwiązaniami na rynku: Google Hangouts oraz Microsoft Teams,
  • pełna ciągłość procesu edukacyjnego dzięki realizacji różnych form zdalnej edukacji (e-learning, wykłady/ćwiczenia online),
  • możliwość przeprowadzania procesu egzaminowania poprzez testy lub egzaminy ustne,
  • wsparcie w przeprowadzaniu obron prac dyplomowych online,
  • kompleksowe wsparcie dla wykładowców w implementacji materiałów dydaktycznych i wykorzystaniu platformy (webinaria, filmy instruktażowe, rekomendowane procedury egzaminowania itp.),
  • możliwość tworzenia i udostępniania materiałów edukacyjnych, również przy wykorzystaniu materiałów zewnętrznych zintegrowanych w największych portalach edukacyjnych i społecznościowych: (Google G Suite, Wikipedia, Office 365, Dropbox, YouTube),
  • kontakt wykładowców ze studentami (kalendarz pozwalający planować zajęcia dydaktyczne, udostępnianie materiałów edukacyjnych, prowadzenie korespondencji pozwalającej m.in. przesyłanie i sprawdzanie zadań domowych),
  • monitorowanie aktywności studentów i ich postępów w nauce (mechanizm statystyk, raportowania),
  • łatwy dostęp do systemu z poziomu przeglądarki www - możliwy za pośrednictwem wszystkich popularnych przeglądarek np. Chrome, Edge, Opera, Firefox, Safari na standardowych ustawieniach z dowolnej lokalizacji, w której jest możliwość połączenia z Internetem,
  • dostęp z dowolnego urządzenia komputera, tabletu czy smartfona,
  • intuicyjna prosta w użytkowaniu dla studentów, wykładowców oraz administratorów,
  • bezpieczeństwo zapewniają procedury oraz technologia Asseco, Google i OCHK,
  • polska i angielska wersja językowa.

Kontakt:

dlauczelni.assecods.pl


Katarzyna Skowrońska
dyrektor ds. Kluczowych Klientów
Asseco Data Systems S.A.
tel. +48 609 998 800

Blackboard Learn Ultra

Blackboard Learn Ultra: kompletne środowisko kształcenia na odległość zintegrowane z Microsoft Teams

Blackboard Learn Ultra to:

  • Najpopularniejsza platforma kształcenia na odległość na świecie, wykorzystywana przez miliony użytkowników w 90 krajach świata;
  • Realizacja wszystkich aspektów procesu dydaktycznego w formie elektronicznej:
    • Prowadzenie zajęć za pomocą wideokonferencji;
    • Zamieszczanie materiałów dydaktycznych w szybki i intuicyjny sposób;
    • Kalendarz pozwalający planować zajęcia dydaktyczne;
    • Obecność kontrolowana przez dydaktyków i administrację;
    • Ocenianie, egzaminy i klasyfikowanie studentów;
    • Zapobieganie plagiatom dzięki wbudowanemu narzędziu badającego oryginalność;
    • Repozytorium umożliwiające przechowywanie i katalogowanie materiałów dydaktycznych;
    • Raportowanie wszystkich aktywności związanych z realizacją zajęć;
    • Personalizacja zajęć dzięki zautomatyzowanemu różnicowaniu treści;
    • Ustandaryzowana komunikacja ze studentami poprzez wiadomości i przestrzenie kursowe.
  • Ścisła integracja z aplikacją Microsoft Teams, wykorzystywaną przez zdecydowaną większość uczelni w Polsce do prowadzenia zajęć w formie wideokonferencji;
  • Proste, przemyślane i intuicyjne interfejsy umożliwiające wygodne korzystanie z platformy nawet początkującym użytkownikom;
  • Natywne aplikacje mobilne, pozwalające na pracę i naukę z każdego miejsca;
  • Możliwość rozbudowy o narzędzie zwiększające dostępność treści, zaawansowaną analitykę, moduł kursów otwartych i inne funkcjonalności ciągle dodawane przez dedykowany zespół deweloperów;
  • Udostępnienie w chmurze, dzięki czemu uczelnia nie musi zapewniać własnej infrastruktury IT;
  • Ponad 20 wersji językowych, w tym polski, angielski, rosyjski, niemiecki, francuski, hiszpański, włoski i chiński;
  • Doświadczenie budowane we współpracy z najlepszymi uczelniami na świecie, w tym: Bocconi University, IESE Business School, HEC Paris, Imperial College London, Norwegian University of Science and Technology, University of Sevilla, Galileo Global Education;
  • Pełne bezpieczeństwo danych i zgodność z wytycznymi RODO.

Dostęp dla DYDAKTYKÓW:

  • Dydaktycy zainteresowani prowadzeniem zajęć przy pomocy Blackboard Learn Ultra mogą otrzymać bezpłatny, nieograniczony czasowo dostęp do platformy za pośrednictwem strony: www.CourseSites.com

Dostęp dla INSTYTUCJI:

  • Instytucje (uczelnie, wydziały, jednostki organizacyjne) mogą wziąć udział w płatnym, 6-miesięcznym pilotażu z limitem do 5000 studentów na bardzo atrakcyjnych warunkach cenowych. Więcej informacji o pilotażu pod tym linkiem.

Informacje kontaktowe:

Magda Sochacka
Dyrektor ds. Współpracy z Partnerami Biznesowymi
PCG Academia, wyłączny dystrybutor Blackboard dla szkolnictwa wyższego w Polsce
e-mail: magda.sochacka@pcgacademia.pl
tel: 502-044-265.

Branżowe Symulacje Biznesowe Revas

Branżowe Symulacje Biznesowe Revas to interaktywne narzędzie umożliwiające zarządzanie wirtualną firmą w wybranej branży. Skierowane jest ono przede wszystkim do studentów uczelni wyższych. Podczas rozgrywki uczestnicy wcielają się w rolę współwłaściela przedsiębiorstwa i podejmują realne decyzje biznesowe. Dotyczą one m.in: zatrudnienia pracowników, tworzenia stanowisk pracy, ustalania cen sprzedaży produktów/usług czy inwestowania w reklamę.

Symulacja podzielona jest na 12 rund (odwzorowanie 12 miesięcy roku), a poziom trudności podejmowanych decyzji rośnie wraz z przejściem do kolejnego etapu gry. Po każdej rundzie zarówno studenci jak i wykładowcy mogą zweryfikować podejmowane decyzje na panelu, który wyświetla wyniki wszystkich firm stworzonych na wirtualnym rynku. To świetna okazja do wyciągnięcia wniosków oraz praktycznego zrozumienia zasad biznesu!

Przydatne linki:

Profile Social Media:

Skontaktuj się z nami:

Wojciech Pitura
502 419 206
wpitura@revas.pl

Business Simulation – interaktywna platforma online dla uniwersytetów i szkół

Cambridge School of Business, marka należąca do Cambridge School of English, jednej z najstarszych szkół językowych w Warszawie wraz ze swoim międzynarodowym partnerem EDUardo, oferują bezpłatny dostęp do platformy symulacyjnej Online Business. Nasza oferta jest limitowana
i ograniczona czasowo – obowiązuje wyłącznie do 30 czerwca 2020.

EDUardo to internetowa symulacja biznesowa, która pozwala na zgłębienie tajników prowadzenia przedsiębiorstwa i podejmowania istotnych decyzji biznesowych. Użytkownik wciela się w rolę dyrektora zarządzającego firmą, dzięki czemu uczy się budowania strategii firmy, rozwiązywania problemów pojawiających się w codziennej pracy przedsiębiorcy oraz współpracy we wspólnym zarządzaniu wirtualnym przedsiębiorstwem. Z naszego narzędzia edukacyjnego korzystają nie tylko korporacje, ale również uniwersytety i szkoły, które uczą przedsiębiorczości i zasad prowadzenia biznesu w praktyce.

Moduły edukacyjne obejmują następujące aspekty biznesu:

  • przedsiębiorczość
  • planowanie biznesowe
  • zarządzanie finansami
  • zarządzanie strategiczne
  • przywództwo
  • zarządzanie projektami
  • zarządzanie zmianą
  • zarządzanie zasobami ludzkimi
  • zarządzanie łańcuchem dostaw
  • zarządzanie oparte na wartościach.

Interaktywne symulacje odwierciedlają realne warunki prowadznia własnego przedsiębiorstwa, dzięki czemu odpowiednio przygotowują do przyszłej kariery biznesowej.

Platforma Online Business Simulation jest obecna w 14 krajach za pośrednictwem międzynarodowej sieci partnerów. Moduły szkoleniowe mogą zostać dostosowane pod kątem indywidualnych potrzeb naszych  partnerów.

Skontaktuj się z nami i dowiedz się więcej

(w tytule wpisz — „EDUardo dla szkół”):

Zespół Cambridge

tel: 22 622 30 19

mail: office@cambridge.com.pl

lub cambridge.com.pl/kontakt/formularz-kontaktowy

Informacje na temat platformy: cambridgebusiness.online lub edu-simulation.com/youtube/intro

Informacje dla wykładowców i nauczycieli

Strona internetowa (z bezpłatną wersją próbną): cambridgebusiness.online/ lub edu-simulation.com

JĘZYKI OBCE

Skill Pill  — Bezpłatne lekcje online

Cambridge School of English oferuje na czas pandemii bezpłatne zajęcia, których celem jest poszerzenie wiedzy z zakresu języka ogólnego i biznesowego.

Zajęcia odbywają się na naszej platformie edukacyjnej w formie 25-minutowych bloków.  W każdą środę od 14.05 omawiamy nowe słownictwo, struktury gramatyczne oraz formy pisemne.  Lekcje dostępne są dla każdego, wystarczy skontaktować się z biurem Cambridge School of English lub skorzystać z linku dostępnego na Facebooku szkoły.

Strona do logowania

Facebook Cambridge School of English

Dodatkowo, już w maju zaczynamy zajęcia ukierunkowane na poszerzenie  znajomości języka biznesowego, m.in:

  • Nawiązywanie kontaktów i small talk;
  • Przedstawianie profesjonalnej prezentacji biznesowej;
  • Komunikacja zawodowa w środowisku angielskojęzycznym.

Zapraszamy do kontaktu:

Zespół Cambridge School of English

tel: 22-622 30 19

mail: office@cambridge.com.pl

Cloud Academy

System Cloud Academy

  • innowacyjny system informatyczny Wyższej Szkoły Biznesu National – Louis University w Nowym Sączu;
  • umożliwia prowadzenie interaktywnych zajęć online: wykładów, ćwiczeń  i laboratoriów;
  • dzięki modułowi obiegu dokumentów, możliwe jest  załatwianie w sposób zdalny wszelkich spraw studentów i doktorantów.

System Cloud Academy służy kompleksowemu, nowoczesnemu zarządzaniu wszelkiego typu jednostkami szkolnictwa wyższego oraz kształceniu na odległość. Jest spersonalizowany i w części dydaktycznej zapewnia (do każdego przedmiotu i formy przedmiotu osobno):

  • wielostrumieniową (prezentacja, obraz z kamery, tablica multimedialna, pulpit wykładowcy itp.) transmisję zajęć uwzględniającą interakcję ze studentami z możliwością archiwizacji zajęć i dostępu do nagrań w wersji offline;
  • wirtualny dziennik obecności i ocen;
  • wirtualny indeks (elektroniczne protokoły);
  • udostępnianie materiałów dydaktycznych dowolnego formatu;
  • moduł zadań, do zamieszczania projektów, kejsów, itp.;
  • tworzenie i ocena testów;
  • forum przedmiotu;
  • moduł projekty do pracy grupowej wewnątrz grupy studenckiej (wymiana plików i komentarzy); 
  • moduł komunikatów do studentów;
  • prowadzenie seminariów w trybie indywidualnym;
  • obsługę praktyk studenckich;
  • statystyki.

Dodatkowo możliwe jest wdrożenie modułu elektronicznego obiegu dokumentów, który umożliwi np.  składanie podań  i wniosków oraz wydawanie decyzji, bez konieczności spotkań osobistych.

Kontakt: Bartosz Stępień, tel. 502 169 578.

CloudLabs

Wirtualne laboratoria szkoleniowe dla studentów

CloudLabs to platforma do przydzielania studentom środowisk komputerowych. Studenci otrzymując maila z linkiem do środowiska mogą pracować na nim z każdego miejsca i o każdej porze dnia. Nie są przy tym limitowani parametrami technicznymi posiadanego komputera, gdyż  wszystkie operacje wykonywane są na serwerach centralnych, w chmurze uczelnianej lub publicznej.

Skontaktuj się z nami:

Tomasz Siemek
Prezes Zarządu
+48 501 176 994
tomasz.siemek@cloudteam.pl

CloudTeam Sp. z o.o.
ul. Grochowska 306/308 03-840 Warszawa
NIP: 525-238-82-65

Więcej informacji:
https://cloudla.bs
https://cloudteam.pl/uczelnie
Informacja o CloudLabs

Coursairs - Mobilna Platforma Edukacji dla Uczelni

Mobilna Platforma Edukacji dla Uczelni - Coursairs - stanowi kompleksowe rozwiązania do edukacji mobilnej studentów.

Główne cechy platformy

  • Darmowe aplikacje mobilne na smartfon i tablet dla systemów: iOS i Android,
  • przełomowo intuicyjny interfejs użytkownika. Umieszczanie materiałów edukacyjnych nigdy nie było tak przyjazne,
  • ekspresowe wdrożenie - nawet w 1 dzień wraz ze szkoleniami online dla administratorów i kadry naukowej Uczelni,
  • duża stabilność i niezawodność platformy nawet przy braku ograniczeń ilości i objętości wprowadzanych materiałów edukacyjnych: video, audio, pdf, egzaminów oraz quizów,
  • duża stabilność i niezawodność platformy nawet przy ilościach powyżej 50’000 kont studenckich,
  • weryfikacja postępów w przyswajaniu materiałów,
  • poza aplikacjami mobilnymi - dostępna jest responsywna wersja platformy dostępna przez przeglądarkę na każdym urządzeniu z przeglądarką (Chrome, Firefox, Edge, Safari...),
  • elastyczne zarządzanie treściami dla definiowanych grup użytkowników,
  • dodawanie i modyfikacja materiałów trwa kilka sekund i od razu jest widoczna dla studentów,
  • wsparcie techniczne i asysta przy wdrożeniu,
  • szkolenia z przyjaznego przygotowywania materiałów edukacyjnych,
  • pełne bezpieczeństwo danych i zgodność z wytycznymi RODO.

Krótki film dotyczący platformy Coursairs

Katalog z plikiem zawierającym opis podstawowych funkcji platformy

Użytkownicy platformy podkreślają, przyjazność rozwiązania w związku z intuicyjnym interfejsem użytkownika. Opnie biorą się z bardzo uważnego słuchania klientów oraz stawianiem wykładowcy i studenta na pierwszym miejscu - podczas każdego z etapów prac rozwojowych naszego rozwiązania.

Możliwy drugi etap wdrożenia:

  • Funkcjonalność: klasy wirtualnej oraz wykładów hybrydowych,
  • funkcjonalności pozyskiwania nowych studentów oraz generowania przychodów ze sprzedaży szkoleń online,
  • uzyskanie dostępu kanału dystrybucji szkoleń dla dużych przedsiębiorstw - klientów biznesowych Coursairs.

O stabilność platformy dba Amazon Web Services - dostawca numer 1 na świecie wśród zaawansowanych rozwiązań hostingu w infrastrukturze chmurowej.

Kontakt

Maciej Czerniawski [+48] 609 595 095
Strona www platformy: https://coursairs.pl/

Pageandshop Sp. z o.o.
ul. Walczaka 114, 66-400 Gorzów Wielkopolski,
NIP: 5993193945,
Regon:366342978,
KRS:0000658749.

CyberSkiller

Platforma CyberSkiller jest to platforma online do zdalnego nauczania przedmiotów informatycznych w ramach wirtualnych laboratoriów udostępnionych w chmurze.

Platforma składa się z:

  • setki gotowych, praktycznych zajęć w chmurze dostępnych w sposób online;
  • dostęp do platformy edukacyjnej podczas zajęć oraz w domu;
  • indywidualne laboratorium dla każdego studenta;
  • pomoce dydaktyczne w formie materiałów video oraz pdf;
  • mechanizm automatycznego sprawdzania wykonanych zadań;
  • praktyczne oraz automatyczne metody sprawdzenia realizacji efektów kształcenia;
  • stabilność infrastruktury dzięki przeniesieniu jej do chmury obliczeniowej;
  • indywidualizacja procesu nauczania dzięki materiałom video prezentującym sposób rozwiązania zadań.

Program pilotażowy

Wychodząc naprzeciw wyzwaniom związanym z epidemią COVID-19 w Polsce CyberSkiller przygotował Program pilotażowy dla polskich uczelni.

Pilotaż obejmuje:

  • Bezpłatny, 6-miesięczny dostęp do 16h laboratoriów specjalistycznych (około 50 zadań dostosowanych do programu studiów) dla dowolnej liczby studentów
  • Przeprowadzenie wdrożenia na Uczelni
  • Webinarium szkoleniowe dla studentów oraz pracowników akademickich.

Przydatne linki:

Przykładowy folder informacyjny dot. laboratoriów z cyberbezpieczeństwa

Przykładowy materiał video dla studenta przedstawiający sposób rozwiązania zadania

Kontakt

dr hab. Bogdan Księżopolski

Email: bogdan.ksiezopolski@cyberskiller.com

Tel: +48 693 342 050

EDU web360

EDU web360 Elektroniczna Platforma Usług Akademickich

EDU web360 to bezpieczne narzędzie wspierające komunikację zdalną - dostępne z przeglądarki internetowej.

EDU web360 to jedno miejsce do dystrybuowania materiałów dydaktycznych oraz komunikatów dla określonych grup studentów wraz z uruchomieniem i integracją z Microsoft Teams. W ramach narzędzia Uczelnia otrzymuje:

  • Cyfrowe repozytorium materiałów dydaktycznych;
  • E-learning;
  • Wirtualne laboratoria CL;
  • Witryny Pracowników Dydaktycznych;
  • Dostępność z Chmury Prywatnej dedykowanej EDU;
  • Dostępność dla zalogowanych;
  • Skalowalność do urządzeń mobilnych;
  • Możliwość Uruchomienie na infrastrukturze Uczelni;
  • Integracja z systemem dziekanatowym.

EDU web360 Elektroniczna Platforma Usług Akademickich to:

  • integracja i uruchomienie Microsoft Teams do pracy zdalnej w ramach dostarczonej platformy (darmowa licencja dla Uczelni);
  • zaawansowane usługi portalowe agregujące aplikacje i treści;
  • dostęp do wirtualnych laboratoriów dydaktycznych i szkoleniowych;
  • system e-learningowy;
  • dystrybucja materiałów dydaktycznych dla wskazanych grup;
  • aplikacje intranetowe oparte na rolach z funkcjonalnościami personalizacji, zabezpieczeń i elementami interfejsu Web 2.1;
  • narzędzia do zarządzania przepływem informacji usprawniające zarządzanie treścią w całym cyklu jej życia;
  • szablony funkcjonalne serwisów gotowe do wykorzystania w generowanych serwisach (stronach domowych wykładowców);
  • centralne repozytorium materiałów dydaktycznych umożliwiające użytkownikom współużytkowanie, wyświetlanie i organizowanie materiałów w ramach grup;
  • zaawansowane usługi wyszukiwania;
  • personalizowane udostępnianie danych;
  • jednorazowe logowanie – środowisko web360 daje dostępność do wielu aplikacji – integracja z centralnym system uwierzytelniania (SSO);
  • pewność zgodności aplikacji z obowiązującym prawem (zgodny ze standardami dostępności WCAG 2.1);
  • zarządzania dokumentami i multimediami  - możliwość zarządzania treścią przez uprawnionych użytkowników z podziałem na jasno określone role;
  • wysoki poziom bezpieczeństwa dostępu i ochrony informacji.

Kontakt

Maciej Stanisławczyk +48 602 339 836
Ewelina Tomczyk +48 606 809 432
Email: opticamp@opteam.pl.

eTutor

Platforma językowa #1 w Polsce

W związku z akcją #ZostanWDomu i przeniesieniem zajęć na uczelniach do internetu, firma LangMedia udostępnia najlepszą platformę językową eTutor, wszystkim polskim studentom bezpłatnie do końca sierpnia 2020 roku. Platforma umożliwia osiągnięcie samodzielnie poziomu B2 i w znacznym stopniu rozwiązuje problemy związane z nauczaniem angielskiego na uczelniach w czasie pandemii.

  • Platforma jest używana przez setki największych firm i instytucji w Polsce oraz wiodące uczelnie;
  • Wdrożenie platformy jest bardzo proste, szybkie i można je przeprowadzić zdalnie. Jedyne co należy zrobić to przekazać link aktywacyjny studentom, np. poprzez USoS lub bezpośrednio mailem do studentów;
  • Uczelniom zapewniona jest pomoc w szybkim wdrożeniu platformy, wsparcie technologiczne i gwarantowane bezpieczeństwo przetwarzanych danych.

eTutor to narzędzie do samodzielnej nauki języka angielskiego online. Główne funkcje platformy:

  • ponad 1000 multimedialnych lekcji na poziomach od A1 do C2;
  • wbudowany słownik multimedialny DIKI;
  • interaktywne dialogi;
  • sprawdzanie błędów gramatycznych;
  • inteligentny system powtórek;
  • trener wymowy ze sztuczną inteligencją;
  • gry językowe;
  • 410 tys haseł anglojęzycznych w tym słowniki specjalistyczne;
  • aplikacja mobilna (iOS, Android).

Platforma może być używana jako samodzielne narzędzie do nauki, z użyciem którego student wyćwiczy 5 z 6 umiejętności językowych - czytanie, słuchanie, pisanie, słownictwo i gramatykę. Jest także idealnym wsparciem dla zajęć z lektorem SJO w formule Blended Learning.

Korzyści dla uczelni

  • Poziom B2 dla każdego studenta
  • Radykalnie większa efektywność pracy własnej     
  • Monitoring aktywności i postępów w czasie rzeczywistym
  • Oszczędność czasu i większy komfort pracy lektorów

Oferujemy gotowe materiały dla studentów z informacjami jak korzystać z narzędzia i efektywnie się uczyć. Zachęcamy do kontaktu:

Aby bezpłatnie otrzymać stronę rejestracyjną utworzoną specjalnie dla danej uczelni, napisz na email: uczelnie@etutor.pl.

Bezpłatne wsparcie dla uczelni pod nr tel: 795 95 95 90 (w dni robocze w godzinach od 9:00 do 17:00)

Google dla uczelni

Bezpłatna oferta Google dla uczelni w zakresie prowadzenia zajęć zdalnie:

  • G Suite:
    G Suite dla szkół i uczelni umożliwia bezpłatny dostęp do narzędzi umożliwiających efektywną pracę zdalną pomiędzy wykładowcami i studentami.
  • YouTube:
    YouTube to bezpłatna platforma do przeprowadzenia transmisji lekcji lub wykładów w czasie rzeczywistym.
  • Dedykowane wsparcie:
    szkolenia na żywo odbywające się trzy razy w tygodniu oraz indywidualne konsultacje z ekspertami Google.

Wszystkie informacje na temat procesu dostępu do bezpłatnych narzędzi Google dla szkół i uczelni, a także dedykowanego wsparcia w postaci indywidualnych konsultacji i szkoleń na żywo dostępne są na stronie www.internetowerewolucjedlaedukacji.pl.

G Suite (dla Szkół) i Uczelni

G Suite dla szkół i uczelni umożliwia bezpłatny dostęp do narzędzi umożliwiających efektywną pracę zdalną pomiędzy wykładowcami i studentami. W ramach pakietu, nauczyciele akademiccy będą mieli możliwość prowadzenia interaktywnych zajęć online przy pomocy narzędzia Hangouts Meet, dzielenia się plikami oraz komunikowania się ze studentami. Obok uczelni, G Suite jest również dostępny dla szkół podstawowych i ponadpodstawowych. Aby usprawnić dostęp pakietu G Suite dla Szkół, przygotowaliśmy przyśpieszony proces rejestracji.
Jak uzyskać dostęp, pełne informacje o korzystaniu z usługi.

Dodatkowo, do 1 lipca 2020, aplikacja Hangouts Meet będzie umożliwiać również prowadzenie wideokonferencji do 250 uczestników, transmisję na żywo dla 100 000 widzów oraz możliwość zapisywania nagrań na dysku Google.

Dedykowane rozwiązanie dla wykładowców

W ramach pakietu G Suite dla szkół i uczelni dostarczamy usługę Google Classroom. Dzięki niej wykładowcy mogą tworzyć wirtualne zajęcia, zdalnie przydzielać zadania studentom, tworzyć testy, przesyłać komentarze, oceniać prace, zarządzać zajęciami i pracą studentów w jednym miejscu.
Osoby z osobistym kontem Google również mogą korzystać z Classroom za darmo.
Jak zalogować się w Classroom, pełne informacje o korzystaniu z usługi.

YouTube - transmisje na żywo

YouTube na żywo to łatwy sposób na przeprowadzenie transmisji lekcji lub wykładów w czasie rzeczywistym. Narzędzie umożliwia interakcję z uczniami za pośrednictwem czatu na żywo, jest dostępne praktycznie natychmiast i nie wymaga uzyskania specjalnego dostępu. Może być stosowane jako tymczasowe rozwiązanie do czasu uzyskania przez szkołę dostępu do pakietu G-Suite.
Tworzenie konta w youtube, prowadzenie transmisji na żywo.

Dedykowane wsparcie

W ramach wsparcia dla szkół i uczelni oferujemy szkolenia na żywo przybliżające proces rejestracji oraz pokazujące najbardziej przydatne funkcjonalności G Suite dla szkół i uczelni.
Szkolenia na żywo z możliwością zadawania pytań na czacie odbywają się na kanale Google Internetowe Rewolucje na platformie YouTube w:

  • poniedziałki o 10:00
  • środy o 12:00
  • piątki o 15:00

Wykładowcy mogą również umówić się na 45-minutową konsultację indywidualną, która odbędzie się w ciągu kilku dni od momentu rejestracji. Zapisy na stronie internetowerewolucjedlaedukacji.pl.

IMGW-PIB - Lekcje do nauki o zjawiskach pogodowych

Lekcje o chmurach, wodzie i satelitach do wykorzystania przez nauczycieli, fiszki do pobrania dla uczniów, film edukacyjny “Klimat, woda i pogoda” oraz komiks o bohaterze, który o pogodzie wie wszystko – można znaleźć na stronie IMGW, w zakładce poświęconej edukacji.

INSPERA

INSPERA: system do elektronicznego egzaminowania studentów

INSPERA jest aplikacją webową umożliwiająca bezpieczne, elektroniczne egzaminowanie studentów, stworzoną dla obsługi egzaminów o wysokiej randze i skali. Narzędzie może być z łatwością zaadaptowane do przeprowadzania egzaminów w formie zdalnej. INSPERA to:

  • Narzędzie pozwalające na zaplanowanie i realizację wszystkich aspektów egzaminowania studentów, w tym:
    • Tworzenie banków pytań, m.in. pytań wielokrotnego wyboru, obliczeń matematycznych, kompilacji kodu, z grafiką lub plikiem audio;
    • Układanie arkuszy egzaminacyjnych, z możliwością losowego doboru pytań;
    • Planowanie egzaminów za pośrednictwem kalendarza;
    • Nadzór nad realizacją egzaminu przy pomocy panelu kontrolnego egzaminatora;
    • Elektroniczne ocenianie prac i przekazywanie informacji zwrotnej;
    • Przechowywanie prac studentów w elektronicznym archiwum.
  • Możliwość przeprowadzania egzaminów z wykorzystaniem urządzeń uczelni lub na komputerach własnych studentów;
  • Dostęp dla użytkowników z poziomu przeglądarki internetowej;
  • Wbudowane zabezpieczenie Safe Exam Browser, uniemożliwiające studentowi wyjście z pulpitu egzaminu i skorzystanie z niedozwolonych źródeł informacji;
  • Tworzenie kopii zapasowych prac egzaminacyjnych w czasie rzeczywistym, opracowane scenariusze awaryjne;
  • System dostarczany jako usługa (SaaS), co zapewnia wysoką dostępność i skalowalność systemu;
  • Automatyczne ocenianie pytań zamkniętych, czytelny panel oceny pytań otwartych;
  • Możliwość współtworzenia pytań i arkuszy egzaminacyjnych przez wielu wykładowców;
  • Możliwość oceniania grupowego, a także przeprowadzanego w sposób anonimowy;
  • Narzędzie wykorzystywane przez 70 uczelni w Europie, w tym: University of Oxford, University of Oslo, University of Bergen, BPP University, University of Bath, Akademia Leona Koźmińskiego
    • Uczelnie te realizują nawet 87% wszystkich egzaminów na uczelni w sposób elektroniczny.
  • Narzędzie sprawdzone w realizacji egzaminów o dużej skali, w tym dla 500+ osób;
  • Możliwość przeprowadzania egzaminów typu open book i home exam, rekomendowanych przy egzaminowaniu na odległość.

Program pilotażowy

Wychodząc naprzeciw wyzwaniom związanym z epidemią koronawirusa w Polsce PCG Academia we współpracy ze z firmą INSPERA, przygotowała Program Pilotażowy dostosowany do potrzeb i możliwości polskich uczelni.

Pliotaż obejmuje:

  • 6-miesięczny dostęp do INSPERA w modelu Software as a Service na atrakcyjnych warunkach cenowych
  • Przeprowadzenie wdrożenia i konfiguracji dla uczelni
  • Szkolenia dla użytkowników

Więcej informacji o pilotażu pod tym linkiem.

Informacje kontaktowe

Magda Sochacka
Dyrektor ds. Współpracy z Partnerami Biznesowymi
PCG Academia, wyłączny dystrybutor Blackboard dla szkolnictwa wyższego w Polsce
e-mail: magda.sochacka@pcgacademia.pl
tel: 502-044-265

KROTON Q4U – program do zdalnego egzaminowania

KROTON Q4U to kompleksowy program służący do egzaminowania studentów. Umożliwia przeprowadzenie egzaminów z zachowaniem wszelkich zasad bezpieczeństwa, zarówno zdrowia, jak również zabezpieczenia danych osobowych oraz własności intelektualnej.

Program generuje znaczną oszczędność czasu wykładowców/egzaminatorów, szczególnie po stronie sprawdzenia wyników. Kreator testów umożliwia dodawanie zdjęć, filmów, zaawansowaną konfigurację formularzy testowych. Egzaminator może dowolnie przypisywać testy do studentów tworząc grupy.

Instalacja programu jest możliwa w 100% zdalnie.

Podstawowe właściwości oprogramowania:

  • Mechanizm, który decyduje, kiedy oraz w jakim czasie jest dostępny test dla danej grupy studentów;
  • Zabezpieczenie przed wypływem treści poprzez konieczność logowania się każdego użytkownika do bazy danych przy pomocy swojego unikalnego loginu;
  • Mechanizm miksujący pytania oraz odpowiedzi w ramach tego samego sprawdzianu/testu;
  • Możliwość generowania wydruków na potrzeby gromadzenia dokumentacji papierowej;
  • Automatyczne zliczanie wyników testów, sumowanie wyników testowych oraz ocenionych przez egzaminatora odpowiedzi na pytania otwarte;
  • Mechanizm przypisywania studentów do grup – jeden student może być w kilku grupach, testy przeprowadzane są w zadanej grupie;
  • Możliwość analizowania wyników w różnych ujęciach – zarówno od strony poszczególnych studentów, jak również od strony konkretnych testów.

Q4U aktualnie wspomaga przeprowadzanie testów w:

  • Zakład Histologii i Embriologii Zwierząt, Wydział Medycyny Weterynaryjnej i Nauk o Zwierzętach, Uniwersytet Przyrodniczy w Poznaniu.

W związku z akcją #ZostanWDomu i przeniesieniem zajęć na uczelniach do Internetu, firma KID udostępni program Kroton Q4U zainteresowanym uczelniom NIEODPŁATNIE do końca sierpnia 2020 roku.

Informacje kontaktowe:

Grzegorz Dziubdziński
Tel.: 501 644 638
grzegorz@kid.com.pl.

Lerni

Lerni - daje studentom możliwość nauki języka obcego w sposób nowoczesny, wymagający samodyscypliny i indywidualnego podejścia do rozwiązywania różnych zadań. Ta nowatorska forma nauczania rozwija umiejętności językowe i poznawcze studentów w wybranych dziedzinach nauki, a także motywuje i kształtuje nowe umiejętności związane z poruszaniem się i komunikacją zarówno w świecie wirtualnym jak i realnym.

Lerni może być wykorzystywane:

  1. na zajęciach językowych: lektor- studenci,
  2. w celach promocyjnych uczelni: rekrutacja,
  3. doskonalenie języka kadry i studentów podczas wakacji.

E-kurs Lerni to:

  • Moduł budowy słówek i możliwość publikacji na stronach internetowych;
  • 1000 gotowych lekcji z 5 języków obcych – każdy użytkownik ma dostęp do nauki wszystkich języków jednocześnie;
  • Panel nauczycielski;
  • Zadania domowe;
  • Statystyki uczniów;
  • Narzędzia do profesjonalnej promocji szkoły w internecie: blog, memy, gify, listy słówek;
  • 10 typów zadań i ćwiczeń multimedialnych;
  • Elementy Gamifkacji.

Zapraszamy do bezpłatnego udziału w projekcie i zgłoszenia swojego uczestnictwa przez uzupełnienie formularza.

Oddajemy do dyspozycji uczelni 100% zasobów narzędzia za darmo do 31 sierpnia 2020 r.

MERIDIAN PRIME - multimedialna platforma on-line

W związku z obecną sytuacją w szkołach i uczelniach wydawnictwo Meridian zdecydowało się wesprzeć edukację domową i zdalną w całej Polsce. W najbliższych tygodniach e-learning to najlepszy sposób na naukę. Udostępniamy nauczycielom akademickim i studentom wszystkie nasze zasoby multimedialne bezpłatnie do końca roku akademickiego. Informacja została już zamieszczona przez wojewódzkie centra edukacji nauczycieli, kuratoria, Związek Gmin Pomorskich. Z naszych zasobów korzysta wydział geografii Uniwersytetu Pedagogicznego w Krakowie, Uniwersytetu Gdańskiego, wydział historii Uniwersytetu Śląskiego.

MERIDIAN PRIME - multimedialna platforma on-line to innowacyjne narzędzie do wszystkich poziomów nauczania, zgodne z podstawą programową. Ponad 80 interaktywnych map do GEOGRAFII, HISTORII, nauk przyrodniczych i społecznych.

KUPON PROMOCYJNY: studiawdomu - aby aktywować bezpłatny dostęp należy użyć kuponu w trakcie rejestracji.

Meridian

Universality

Platforma Universality

  • innowacyjna platforma łącząca środowiska akademickie i biznesowe;
  • pomaga wykładowcom tworzyć praktyczne sylabusy, studentom IT rozwijać pożądane na rynku kompetencje, a firmom budować zaplecze kadrowe według indywidualnych potrzeb biznesowych;
  • dzięki korzystaniu z platformy wykładowcy mogą tworzyć syllabusy zajęć w oparciu o realne, rynkowe przykłady, a studenci wzbogacać praktyczne doświadczenie jeszcze przed podjęciem pracy;
  • firmy zyskują dostęp do bazy najzdolniejszych i najbardziej obiecujących studentów IT, co pozwala im docelowo obniżać koszty i optymalizować rekrutację.

Universality to narzędzie umożliwiające m.in.:

  • zarządzanie grupami uczniów,
  • wymianę materiałów edukacyjnych między nauczycielem i uczniami,
  • zlecanie zadań do rozwiązania uczniom,
  • możliwość oceniania oraz komentowania odesłanych przez uczniów odpowiedzi,

czyli przeprowadzanie zajęć z dowolnego przedmiotu.

W każdy wtorek o 20:00, oraz dodatkowo kilka razy w tygodniu, organizowany jest webinar, podczas którego można dowiedzieć się szczegółów dotyczących korzystania z platformy oraz uzyskać pomoc w skonfigurowaniu swojej pierwszej lekcji online.

Kontakt: Jakub Folczak, tel. +48 883 088 308.

WEBINARIA PŁ - Platforma prowadzenia wykładów

Platforma WEBINARIA

  • stworzona przez Politechnikę Łódzką;
  • oferuje możliwość tworzenia wirtualnych sal wykładowych i seminaryjnych;
  • umożliwia uczestnikom zalogowanie się̨ z dowolnego miejsca na świecie i sprawne zorganizowanie szkoleń, wykładów oraz prezentacji online;
  • platforma webinariów zintegrowana jest z platformą edukacyjną;
  • każdy z przeszkolonych nauczycieli platformy WIKAMP ma dostęp do kalendarza, w którym samodzielne rezerwuje wirtualne sale wykładowe w wybranych przez siebie godzinach;
  • to kompleksowe rozwiązanie dla każdej uczelni, chcącej przeprowadzać́ efektywne zajęcia on-line dla studentów.

Warunki przystąpienia:

Politechnika Łódzka proponuje udostępnienie na zasadzie porozumienia:

  • pakietu 10 pokojów wirtualnych o pojemności 50 studentów każdy,
  • jednej wirtualnej auli o pojemności 500 studentów,
  • udostępnieniu kalendarza do rezerwacji sal w formie planu zajęć podzielonego na godziny,
  • szkolenie dla nauczycieli partnera oraz wsparcie techniczne przez specjalistów Politechniki Łódzkiej.

Kontakt: dr inż. Rafał Grzybowski, dyrektor Uczelnianego Centrum Informatycznego PŁ.

WIKAMP PŁ - Platforma zdalnego nauczania

Platforma WIKAMP PŁ

  • stworzona przez Politechnikę Łódzką do zdalnego prowadzenia zajęć dydaktycznych;
  • umożliwia codzienną wymianę informacji pomiędzy studentami i nauczycielami;
  • rdzeniem platformy jest znany na większości uczelni system Moodle.

Z platformy Politechniki Łódzkiej, na zasadzie porozumienia, mogą skorzystać uczelnie z następującymi zasobami i możliwościami:

  • możliwość utworzenia kont na platformie dla wszystkich nauczycieli akademickich i studentów,
  • możliwość utworzenia na platformie przedmiotów i kursów w liczbie wskazanej przez nauczycieli,
  • możliwość korzystania ze wszystkich funkcjonalności edukacyjnych platformy WIKAMP w węźle oddelegowanym dla uczelni,
  • organizacja i zarządzanie przedmiotami uczelni przez administratorów Politechniki Łódzkiej,
  • wsparcie merytoryczne, szkolenia, konsultacje dla nauczycieli partnera prowadzone przez szkoleniowców, trenerów i nauczycieli akademickich Politechniki Łódzkiej,
  • dostęp do materiałów szkoleniowych przygotowanych przez Politechnikę Łódzką,
  • możliwość uczestniczenia w szkoleniach Centrum E-Learningu PŁ.

Kontakt: dr inż. Rafał Grzybowski, dyrektor Uczelnianego Centrum Informatycznego PŁ.

WIRTUALNA EDUKACJA

„WIRTUALNA EDUKACJA” - wdrożenie w szkołach i uczelniach nowoczesnych form nauki z wykorzystaniem VIRTUAL REALITY (VR) - rzeczywistości wirtualnej oraz AVGMENTED REALITY (AR) - rzeczywistości rozszerzonej, z uzupełnieniem o elementy sztucznej inteligencji. Edukacja stacjonarna i zdalna.

Wirtualna edukacja to projekt badawczy Europejskiej Wyższej Szkoły Prawa i Administracji z siedzibą w Warszawie polegający na wdrożeniu w szkołach (podstawowych / ponadpodstawowych) i na uczelniach wyższych, nowoczesnych form nauki. Uczelnia już w roku 2012 rozpoczęła prace nad wykorzystaniem hologramu w edukacji zarówno w asynchronicznym jak i synchronicznym zdalnym nauczaniu.

Zaproponowane przez Europejską Wyższą Szkołę Prawa i Administracji wdrożenie „Wirtualnej edukacji” składa się z 4 podstawowych form nauki na wszystkich poziomach edukacji, włączając w to samodokształcanie się w formie kursów i szkoleń.

  • I forma to VR I AR learning (synchroniczna) metoda zdalnego nauczania. Metoda pozwala na udział ucznia/studenta/słuchacza w zajęciach w czasie rzeczywistym, w sali wykładowej/szkoleniowej/lekcyjnej. Wykład dodatkowo może być wzbogacony o schematy lub elementy np. samochód, serce w skali 1: 1, o których wykładowca/nauczyciel mówi na zajęciach. Wykład jest ciekawszy i nie ma konieczności spędzania długich godzin przed monitorem. Uczeń dzięki wykorzystaniu VR lub AR ma wrażenie jakby rzeczywiście znajdował się w sali wykładowej.
  • II forma to VR i AR learning (asynchroniczna) metoda zdalnego nauczania. Metoda pozwala na udział ucznia/studenta/słuchacza w zajęciach w dowolnym czasie i w dowolnym miejscu na ziemi. Materiał dydaktyczny zarejestrowany z rzeczywistego wykładu/lekcji/szkolenia uzupełniony jest o elementy VR i AR. Ta metoda stanowi również świetne rozwiązanie dla zajęć praktycznych i laboratoryjnych, w tym na kierunkach medycznych czy technicznych. Uczelnia planuje również uzupełnienie tej metody nauczania o elementy sztucznej inteligencji, dzięki czemu będzie można np. zwiedzać miejsca historyczne z „Wirtualnym przewodnikiem” oraz o zadawanie pytań, a także uzyskiwanie odpowiedzi bez konieczności udziału nauczyciela.
  • III forma to „Wirtualna edukacja – stacjonarna i zdalna metoda nauczania”. Metoda polega na przekazaniu wcześniej przygotowanych treści edukacyjnych w specjalnie przygotowanym sztucznym otoczeniu. Ta metoda nauki daje możliwość zapoznania się z treściami w dowolnym czasie i w dowolnym miejscu. Może stanowić również idealne uzupełnienie stacjonarnej formy zajęć w szkołach i uczelniach. Nauczyciel ma możliwość wytłumaczenia np. krok po kroku anatomii człowieka prezentując przy tym części ciała w skali 1:1. Uczniowie/ studenci mogą brać czynny udział w zajęciach teoretycznych i praktycznych w formie avatar (VR) lub uczniów (AR). Wirtualna edukacja jest również idealnym rozwiązaniem nie tylko dla dzieci czy studentów ale również słuchaczy kursów i szkoleń którzy w zaciszu domowym samodzielnie pragną uzupełnić lub rozszerzyć posiadaną wiedzę. Dzięki uzupełnieniu o elementy sztucznej inteligencji forma będzie prawdziwą innowacją na rynku szkoleniowym.
  • IV forma stanowi uzupełnienie zaprezentowanej powyżej metody „Wirtualnej edukacji - stacjonarnej i zdalnej metody nauczania” z możliwością udziału w zajęciach przez nieograniczoną liczbę uczestników (uczniów).

KONTAKT

BIURO PROJEKTU
e.mail: sekretariat@wirtualnanauka.pl.

 

Przykładowe dostępne zasoby dla uczelni

Darmowa platforma oraz aplikacje i narzędzia online do zdalnego studiowania i uczenia się

https://enauczanie.pg.edu.pl/lab/

NAVOICA.PL

Navoica.pl - polska platforma z kursami typu MOOC, dostępnymi w języku polskim, bez opłat i dla każdego zarejestrowanego użytkownika.

Otwarte Zasoby Edukacyjne dla uczelni
  1. E-podręczniki Open AGH – recenzowane e-podręczniki do przedmiotów ścisłych na poziomie akademickim opracowane przez pracowników AGH do dowolnego wykorzystania.
  2. Open AGH e-zasoby – kursy online, skrypty, testy, ćwiczenia, prezentacje do przedmiotów ścisłych opracowane przez pracowników, doktorantów i studentów AGH.
  3. Fizyka dla szkół wyższych w 3 tomach – darmowy podręcznik akademicki do fizyki ogólnej od Open Stax Polska.
  4. Otwarte Zasoby Edukacyjne Politechniki Wrocławskiej – wideo wykłady i kursy online z analizy matematycznej i fizyki.
  5. Otwarte Zasoby Edukacyjne Politechniki Warszawskiej  – e-materiały akademickie.
  6. Otwarte Zasoby edukacyjne Politechniki Łódzkiej – zawierające kursy z fizyki z materiałami nie tylko dla studentów, rachunku różniczkowego oraz laboratorium matematyczne z GeoGebrą. Kursy umożliwiają zarejestrowanie się dowolnemu użytkownikowi z internetu.
  7. Wszechnica.org – ponad 400 filmów o szerokiej tematyce: od ekonomii, po historię i dziedzictwo kulturowe w formie zapisów wideo i audio wykładów, spotkań, debat i wywiadów z takich instytucji jak Collegium Civitas, Uniwersytetu Warszawskiego, Fundacji im. Bronisława Geremka, Polskiej Akademii Nauk.
  8. Biblioteka Otwartej Nauki – polskie otwarte publikacje naukowe z dziedzin nauk humanistycznych.
  9. Biblioteka Nauki – serwis, w którym we współpracy z bazami bibliograficznymi udostępniane są polskie czasopisma naukowe. Aktualnie w serwisie w otwartym dostępie znajduje się ponad 338 000 artykułów z 1043 czasopism naukowych.
  10. Otwórz książkę – cyfrowa kolekcja książek naukowych polskich uczonych reprezentujących różne dziedziny wiedzy.
  11. CeON – repozytorium Centrum Otwartej Nauki, w którym udostępniane są różnego rodzaju materiały naukowe, takie jak artykuły (zarówno niepublikowane i nierecenzowane – preprinty, jak i te, które przeszły proces recenzji i zostały opublikowane – postprinty), książki, materiały konferencyjne, raporty czy rozprawy doktorskie.
  12. Agregator CeON – stanowi wspólny punkt dostępu do zasobów polskich otwartych repozytoriów, zapewnia ich większą widoczność, szerszą dostępność i łatwiejsze wyszukiwanie.
  13. Cyfrowa Biblioteka Narodowa POLONA – udostępnia zdjęcia archiwalne, zdigitalizowane ryciny, starodruki, etc. Część w domenie publicznej (uwaga, wciągające!).
  14. Otwarte Zasoby – katalog otwartych zasobów od grafik i zasobów dziedzictwa narodowego po scenariusze lekcji, e-podręczniki.
  15. Pomorska Biblioteka Cyfrowa – domenę tworzą utwory, które nie podlegają już ochronie prawnej. Oznacza to, że zasoby można wykorzystać w dowolnym celu, tj. rozpowszechniać, kopiować, zmieniać i remiksować, również w celach komercyjnych.
  16. Laboratoria w Hiszpanii (z możliwością przeprowadzania doświadczeń na poziomie uniwersyteckim) dostępne przez Internet (https://labsland.com/blog/en/2020/03/12/schools-and-universities-closure-support/)
Wsparcie dla innych uczelni

Platforma WIKAMP Politechniki Łódzkiej oraz platforma Webinariów PŁ. Platforma jest zorganizowana na bazie oprogramowania moodle i umożliwia udostępnianie materiałów oraz prowadzenie zajęć w formie zdalnej w konwencji e-learningu. Kontakt dla uczelni zainteresowanych umieszczeniem tam kursów i poprowadzeniem webinarów: bok@edu.p.lodz.pl.

Materiały

Kształcenie zdalne na uczelniach