W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Ogólnopolska kampania społeczna „Liczy się ciepło”

29.11.2022

Ogólnopolska kampania społeczna zachęcająca do oszczędzania "Liczy się ciepło” ma zmotywować do bardziej racjonalnego zużycia ciepła w gospodarstwach domowych. Inicjatywa ma promować prooszczędnościowe postawy wśród Polaków. Kierowana jest do odbiorców ciepła sieciowego w całej Polsce, a także osób na co dzień korzystających z indywidualnych źródeł ciepła w domach jednorodzinnych. Celem kampanii jest wzrost świadomości społecznej, dotyczącej korzyści z oszczędzania ciepła.

Grafika ilustracyjna

Organizatorzy z jednej strony zakładają dialog z odbiorcami ciepła, z drugiej zaś wzrost świadomości klientów instytucjonalnych: spółdzielni, wspólnot mieszkaniowych, przedsiębiorstw, placówek ochrony zdrowia czy placówek oświatowych, na temat korzyści z termomodernizacji budynków czy wymiany źródeł ciepła. Kampania ma wyposażyć Polki i Polaków w wiedzę na temat tego, w jaki sposób postępować, aby zmniejszyć niepotrzebne zużycie ciepła w domach.

Inicjatywa "Liczy się ciepło" zwraca uwagę na znaczenie ekologii i wpływ oszczędzania ciepła na środowisko. Jednym z elementów projektu jest kampania edukacyjna dotycząca rządowych programów dotacyjnych, wspierających termomodernizację budynków i wymianę źródeł ciepła.

Kampania jest odpowiedzią na badanie konsumenckie zrealizowane jesienią 2022 r. przez ARC Rynek i Opinia Sp. z o.o. na zlecenie PTEZ. Respondenci zostali zapytanie o codzienne zwyczaje dotyczące ogrzewania miejsca zamieszkania. Badanie pozwoliło poznać poziom świadomości konsumentów ciepła i ich sposobów na jego oszczędzanie. Już dziś wiemy, że Polacy czują się niedoinformowani i poszukują poradnictwa w zakresie oszczędzania ciepła a wspólnoty mieszkaniowe, administracje czy inne podmioty odpowiedzialne za instytucjonalną opiekę nad budynkami, nie stanęły na wysokości zadania i nie przejęły w tym zakresie inicjatywy.

W trakcie kampanii zaplanowano webinar dla zarządców nieruchomości, jak i właścicieli nieruchomości prywatnych, na którym będą mogli dowiedzieć się, jak skutecznie oszczędzać ciepło i zmniejszać jego zużycie. W grudniu i styczniu odbędą się cztery regionalne spotkania w różnych częściach Polski, podczas których mieszkańcy, ale również osoby zarządzające wspólnotami i spółdzielniami, przedsiębiorcy i przedstawiciele instytucji publicznych dowiedzą się więcej, na temat termomodernizacji budynków jedno- i wielorodzinnych, jak również korzystania z dofinansowań w zakresie wymiany źródeł ciepła.

Porady, jak skutecznie oszczędzać ciepło można uzyskać odwiedzając stronę internetową www.liczysiecieplo.pl i samemu udając się na wirtualny spacer po mieszkaniu, samodzielnie weryfikując, jakie działania podjąć aby zaoszczędzić ciepło we własnym domu. Każdy użytkownik może przekonać się, w jaki sposób zacząć oszczędzać ciepło i tym samym zmniejszyć koszty ogrzewania swojej nieruchomości.

Przewodnikami, którzy będą doradzać w kwestii oszczędzania energii są Iza i Marek Ciepłopolscy - małżeństwo, które stara się zadbać o komfort cieplny we własnym mieszkaniu, dyskutując o przyzwyczajeniach i nawykach dotyczących ogrzewania. Na stronie na Facebooku i w serwisie Tik Tok użytkownicy mogą śledzić perypetie dwójki bohaterów, a tym samym znajdować inspiracje do wdrożenia we własnym domu.

Organizatorem kampanii „Liczy się ciepło” jest Polskie Towarzystwo Elektrociepłowni Zawodowych - organizacja zrzeszająca czołowe przedsiębiorstwa ciepłownicze działające w naszym kraju.

Więcej informacji o kampanii Liczy się ciepło znaleźć można:

na stronie www.liczysiecieplo.pl

na stronie www.ptez.pl

na profilu na Twitterze @kogeneracjaPTEZ

Materiały

Grafika dot. kampanii Liczy się ciepło​_NFOŚiGW
Grafika​_dot​_kampanii​_Liczy​_się​_ciepło​_NFOŚiGW.pdf 0.35MB
{"register":{"columns":[]}}