W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Projekt rozporządzenia Rady Ministrów zmieniającego rozporządzenie w sprawie zatrudniania pracowników w kontyngentach policyjnych oraz ich wynagradzania

{"register":{"columns":[{"header":"Numer projektu","value":"RD477","registerId":20476989,"showInContent":true,"positionSelector":".article-area__article h2","insertMethod":"after"},{"header":"Rodzaj dokumentu","value":"projekty rozporządzeń","registerId":20476989,"showInContent":true,"positionSelector":".article-area__article h2","insertMethod":"after"},{"header":"Typ dokumentu","value":"D – pozostałe projekty","registerId":20476989,"showInContent":true,"positionSelector":".article-area__article h2","insertMethod":"after"},{"header":"Informacje o przyczynach i potrzebie wprowadzenia rozwiązań planowanych w projekcie","value":"Art. 1 pkt 1 ustawy z dnia … o zmianie ustawy o Policji oraz niektórych innych ustaw w związku z powołaniem Centralnego Biura Zwalczania Cyberprzestępczości (Dz. U. poz. …), zwanej dalej „ustawą zmieniającą”, nadaje nowe brzmienie art. 4 ust. 1 ustawy z dnia 6 kwietnia 1990 r. o Policji (Dz. U. z 2021 r. poz. 1882 i …), zwanej dalej „ustawą o Policji”, wskazującemu rodzaje służb wchodzących w skład Policji. Zmiana ta polega na wyodrębnieniu w Policji nowej służby – służby zwalczania cyberprzestępczości.\nArt. 1 pkt 2 ustawy zmieniającej dodaje w ustawie o Policji przepis art. 5d. Zgodnie z nim, Centralne Biuro Zwalczania Cyberprzestępczości, zwane dalej „CBZC”, jest jednostką organizacyjną Policji służby zwalczania cyberprzestępczości, odpowiedzialną za realizację na obszarze całego kraju zadań w zakresie rozpoznawania, zapobiegania i zwalczania przestępczości popełnionej przy użyciu systemu informatycznego, systemu teleinformatycznego lub sieci teleinformatycznej, a także wykrywania i ścigania sprawców tej przestępczości oraz wspierania w niezbędnym zakresie jednostek organizacyjnych Policji w rozpoznawaniu, zapobieganiu i zwalczaniu tej przestępczości. Na mocy projektowanego art. 5d ust. 2 ustawy o Policji, Komendant Centralnego Biura Zwalczania Cyberprzestępczości, jest organem Policji podległym Komendantowi Głównemu Policji, kieruje CBZC i jest przełożonym policjantów CBZC.\nBiorąc pod uwagę wskazane powyżej zadania Komendanta Centralnego Biura Zwalczania Cyberprzestępczości, konieczne jest wskazanie go jako organu, który w przypadku tworzenia kontyngentu policyjnego wydzielonego do udziału w szkoleniu i ćwiczeniach policyjnych albo przedsięwzięciach reprezentacyjnych, w skład którego będą wchodzić pracownicy zatrudnieni w Centralnym Biurze Zwalczania Cyberprzestępczości, będzie zobowiązany do upowszechnienia informacji o zamiarze zatrudnienia w kontyngencie policyjnym przez umieszczenie ogłoszenia w miejscu powszechnie dostępnym w siedzibie jednostki organizacyjnej Policji, a także przez opublikowanie go w miesięczniku „Policja 997” oraz co najmniej w jednym dzienniku odpowiednio o zasięgu ogólnokrajowym albo wojewódzkim. Na mocy obowiązujących przepisów do ww. czynności zobowiązani są Komendant Główny Policji, Komendant Centralnego Biura Śledczego Policji, Komendant Biura Spraw Wewnętrznych Policji, komendanci wojewódzki (Stołeczny) Policji. Zasadnym jest zatem, uzupełnienie katalogu podmiotów o Komendanta CBZC.","registerId":20476989,"showInContent":true,"positionSelector":".article-area__article h2","insertMethod":"after"},{"header":"Istota rozwiązań ujętych w projekcie","value":"Proponuje się dokonanie zmiany § 3 ust. 1 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 25 czerwca 2003 r. w sprawie zatrudniania pracowników w kontyngentach policyjnych oraz ich wynagradzania (Dz. U. z 2020 r. poz. 416), tak by w przypadku tworzenia kontyngentu policyjnego wydzielonego do udziału w szkoleniu i ćwiczeniach policyjnych albo przedsięwzięciach reprezentacyjnych, w skład którego wchodzić będą pracownicy zatrudnieni w centralnym Biurze Zwalczania Cyberprzestępczości, na nowo powołanym organie, jakim jest Komendant Centralnego Biura Zwalczania Cyberprzestępczości, ciążyły obowiązki informacyjne, analogiczne do tych jakie ciążą na pozostałych wymienionych w tym przepisie organach Policji. Powyższa zmiana gwarantuje jednakowe prawo do informacji w ww. zakresie dla pracowników CBZC jak posiadają pracownicy innych jednostek organizacyjnych Policji.","registerId":20476989,"showInContent":true,"positionSelector":".article-area__article h2","insertMethod":"after"},{"header":"Organ odpowiedzialny za opracowanie projektu","value":"MSWiA","registerId":20476989,"showInContent":true,"positionSelector":".article-area__article h2","insertMethod":"after"},{"header":"Osoba odpowiedzialna za opracowanie projektu","value":"Maciej Wąsik Sekretarz Stanu","registerId":20476989,"showInContent":true,"positionSelector":".article-area__article h2","insertMethod":"after"},{"header":"Organ odpowiedzialny za przedłożenie projektu RM","value":"MSWiA","registerId":20476989,"showInContent":true,"positionSelector":".article-area__article h2","insertMethod":"after"},{"header":"Planowany termin przyjęcia projektu przez RM","value":"IV kwartał 2021 r. ZREALIZOWANY Rada Ministrów przyjęła 11.01.2022 r. w trybie obiegowym","registerId":20476989,"showInContent":true,"positionSelector":".article-area__article h2","insertMethod":"after"},{"header":"Informacja o rezygnacji z prac nad projektem","value":"","registerId":20476989,"showInContent":true,"positionSelector":".article-area__article h2","insertMethod":"after"},{"header":"Status realizacji","value":"zrealizowany","registerId":20476989,"showInContent":true,"positionSelector":".article-area__article h2","insertMethod":"after"}]}}
Numer projektu:
RD477
Rodzaj dokumentu:
projekty rozporządzeń
Typ dokumentu:
D – pozostałe projekty
Informacje o przyczynach i potrzebie wprowadzenia rozwiązań planowanych w projekcie:
Art. 1 pkt 1 ustawy z dnia … o zmianie ustawy o Policji oraz niektórych innych ustaw w związku z powołaniem Centralnego Biura Zwalczania Cyberprzestępczości (Dz. U. poz. …), zwanej dalej „ustawą zmieniającą”, nadaje nowe brzmienie art. 4 ust. 1 ustawy z dnia 6 kwietnia 1990 r. o Policji (Dz. U. z 2021 r. poz. 1882 i …), zwanej dalej „ustawą o Policji”, wskazującemu rodzaje służb wchodzących w skład Policji. Zmiana ta polega na wyodrębnieniu w Policji nowej służby – służby zwalczania cyberprzestępczości.
Art. 1 pkt 2 ustawy zmieniającej dodaje w ustawie o Policji przepis art. 5d. Zgodnie z nim, Centralne Biuro Zwalczania Cyberprzestępczości, zwane dalej „CBZC”, jest jednostką organizacyjną Policji służby zwalczania cyberprzestępczości, odpowiedzialną za realizację na obszarze całego kraju zadań w zakresie rozpoznawania, zapobiegania i zwalczania przestępczości popełnionej przy użyciu systemu informatycznego, systemu teleinformatycznego lub sieci teleinformatycznej, a także wykrywania i ścigania sprawców tej przestępczości oraz wspierania w niezbędnym zakresie jednostek organizacyjnych Policji w rozpoznawaniu, zapobieganiu i zwalczaniu tej przestępczości. Na mocy projektowanego art. 5d ust. 2 ustawy o Policji, Komendant Centralnego Biura Zwalczania Cyberprzestępczości, jest organem Policji podległym Komendantowi Głównemu Policji, kieruje CBZC i jest przełożonym policjantów CBZC.
Biorąc pod uwagę wskazane powyżej zadania Komendanta Centralnego Biura Zwalczania Cyberprzestępczości, konieczne jest wskazanie go jako organu, który w przypadku tworzenia kontyngentu policyjnego wydzielonego do udziału w szkoleniu i ćwiczeniach policyjnych albo przedsięwzięciach reprezentacyjnych, w skład którego będą wchodzić pracownicy zatrudnieni w Centralnym Biurze Zwalczania Cyberprzestępczości, będzie zobowiązany do upowszechnienia informacji o zamiarze zatrudnienia w kontyngencie policyjnym przez umieszczenie ogłoszenia w miejscu powszechnie dostępnym w siedzibie jednostki organizacyjnej Policji, a także przez opublikowanie go w miesięczniku „Policja 997” oraz co najmniej w jednym dzienniku odpowiednio o zasięgu ogólnokrajowym albo wojewódzkim. Na mocy obowiązujących przepisów do ww. czynności zobowiązani są Komendant Główny Policji, Komendant Centralnego Biura Śledczego Policji, Komendant Biura Spraw Wewnętrznych Policji, komendanci wojewódzki (Stołeczny) Policji. Zasadnym jest zatem, uzupełnienie katalogu podmiotów o Komendanta CBZC.
Istota rozwiązań ujętych w projekcie:
Proponuje się dokonanie zmiany § 3 ust. 1 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 25 czerwca 2003 r. w sprawie zatrudniania pracowników w kontyngentach policyjnych oraz ich wynagradzania (Dz. U. z 2020 r. poz. 416), tak by w przypadku tworzenia kontyngentu policyjnego wydzielonego do udziału w szkoleniu i ćwiczeniach policyjnych albo przedsięwzięciach reprezentacyjnych, w skład którego wchodzić będą pracownicy zatrudnieni w centralnym Biurze Zwalczania Cyberprzestępczości, na nowo powołanym organie, jakim jest Komendant Centralnego Biura Zwalczania Cyberprzestępczości, ciążyły obowiązki informacyjne, analogiczne do tych jakie ciążą na pozostałych wymienionych w tym przepisie organach Policji. Powyższa zmiana gwarantuje jednakowe prawo do informacji w ww. zakresie dla pracowników CBZC jak posiadają pracownicy innych jednostek organizacyjnych Policji.
Organ odpowiedzialny za opracowanie projektu:
MSWiA
Osoba odpowiedzialna za opracowanie projektu:
Maciej Wąsik Sekretarz Stanu
Organ odpowiedzialny za przedłożenie projektu RM:
MSWiA
Planowany termin przyjęcia projektu przez RM:
IV kwartał 2021 r. ZREALIZOWANY Rada Ministrów przyjęła 11.01.2022 r. w trybie obiegowym
Informacja o rezygnacji z prac nad projektem:
Status realizacji:
zrealizowany