W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Projekt uchwały Rady Ministrów zmieniającej uchwałę w sprawie ustanowienia Programu Wieloletniego pod nazwą „Budowa Nowego Szpitala Onkologicznego we Wrocławiu”

{"register":{"columns":[{"header":"Numer projektu","value":"ID197","registerId":20476989,"showInContent":true,"positionSelector":".article-area__article h2","insertMethod":"after"},{"header":"Rodzaj dokumentu","value":"projekty innych dokumentów rządowych","registerId":20476989,"showInContent":true,"positionSelector":".article-area__article h2","insertMethod":"after"},{"header":"Typ dokumentu","value":"D – pozostałe projekty","registerId":20476989,"showInContent":true,"positionSelector":".article-area__article h2","insertMethod":"after"},{"header":"Informacje o przyczynach i potrzebie wprowadzenia rozwiązań planowanych w projekcie","value":"Podstawową przyczyną i potrzebą wprowadzenia zmian w uchwale Rady Ministrów Nr 91/2020 z dnia 3 lipca 2020 r. w sprawie ustanowienia Programu Wieloletniego pod nazwą „Budowa Nowego Szpitala Onkologicznego we Wrocławiu” jest planowana zmiana nakładów finansowych w poszczególnych latach.\nZarząd Województwa Dolnośląskiego, Uchwałą nr 4041/VI/21 z dnia 21 lipca 2021 r., w sprawie zmiany chwały nr 2139/VI/20 Zarządu Województwa Dolnośląskiego z dnia 25 maja 2020 r. w sprawie przyjęcia przez Zarząd Województwa Dolnośląskiego Wieloletniego Programu Inwestycyjnego pod nazwą Budowa Nowego Szpitala Onkologicznego we Wrocławiu, przyjął zaktualizowaną treść Wieloletniego Programu Inwestycyjnego pod nazwą „Budowa Nowego Szpitala Onkologicznego we Wrocławiu”.\nZmianę obowiązującej uchwały uzasadniają następujące okoliczności:\nZ uwagi na sytuację epidemiologiczną związaną z COVID-19 niezbędne było przesunięcie terminu prac nad opracowaniem koncepcji – wielobranżowej, opracowaniem koncepcji architektonicznej oraz pozostałej dokumentacji technicznej, w tym Programu Funkcjonalno-Użytkowego.\nZmiana terminu odbioru PFU wpłynęła na przesunięcie planowanego terminu ogłoszenia przetargu na wybór Generalnego Wykonawcy.\nZ uwagi na wnioski i informacje pozyskane w procesie wyboru Generalnego Wykonawcy (zgodnie z ustawą prawo zamówień publicznych - 3. etap dialogu konkurencyjnego na budowę Szpitala Onkologicznego we Wrocławiu w zakresie stopnia zaawansowania inwestycji w kolejnych latach), w Programie Wieloletnim pod nazwą „Budowa Nowego Szpitala Onkologicznego we Wrocławiu”, zaktualizowany został harmonogram rzeczowo – finansowy inwestycji. Zmiany wprowadzono także w obszarach m.in. założeń medyczno-funkcjonalnych oraz monitorowania Programu Wieloletniego.\nW trakcie prowadzonych prac projektowych zmianie uległ także zakres rzeczowy projektu, który związany jest ze zmianą Planu Medycznego. Zmianie uległa łączna ilość łóżek z 701 na 671, oraz ilość sal operacyjnych z 16 na 12. Optymalizacji uległy także założenia związane z powierzchnią poszczególnych obszarów co pozwoliło na zmniejszenie powierzchni budynku z ok. 138 000 m2 na ok. 99 500 m2, co ma bezpośredni wpływ na poziom ofert cenowych w prowadzonym przetargu na wybór Generalnego Wykonawcy Nowego Szpitala Onkologicznego.\nTermin rozpoczęcia oraz zakończenia Wieloletniego Programu Inwestycyjnego oraz wartość ogółem nie ulegają zmianie.","registerId":20476989,"showInContent":true,"positionSelector":".article-area__article h2","insertMethod":"after"},{"header":"Istota rozwiązań ujętych w projekcie","value":"W projekcie uchwały zmieniającej ujęto zmianę nakładów finansowych realizowanej inwestycji w poszczególnych latach. Termin rozpoczęcia oraz zakończenia Wieloletniego Programu Inwestycyjnego oraz wartość Programu ogółem nie ulegają zmianie.\nTreść projektu uwzględnia uwagi przedstawione przez Ministerstwo Zdrowia oraz Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej.\nPrzyjęte mierniki stopnia realizacji inwestycji są udziałem zrealizowanego zakresu rzeczowego, liczonego narastająco w okresach rocznych z uwzględnieniem wagi prac. Planowane finansowe zaawansowanie inwestycji w latach to:\n- 0,02% - w roku 2020\n- 1% - w roku 2021\n- 3% - w roku 2022\n- 20% - w roku 2023\n- 51% - w roku 2024\n- 100% - w roku 2025\nNa podstawie przeprowadzonej analizy celowości inwestycji w zakresie budowy Nowego Szpitala Onkologicznego (NSO) utworzonego w oparciu o zasoby Dolnośląskiego Centrum Onkologii we Wrocławiu, Dolnośląskiego Centrum Chorób Płuc we Wrocławiu oraz byłego Dolnośląskiego Centrum Transplantacji Komórkowych z Krajowym Bankiem Dawców Szpiku, w szczególności części dotyczącej kierunków rozwoju opieki onkologicznej oraz planowanych obszarów i celów działalności NSO, można przyjąć założenie o spodziewanych wymiernych efektach, wynikających z przeprowadzonej inwestycji (korzystnych dla NSO). Poprawa efektywności funkcjonowania opieki onkologicznej w oparciu o utworzenie Nowego Szpitala Onkologicznego przyniesie korzyści dla populacji zarówno podlegającej opiece onkologicznej, jak i opiece profilaktycznej.\nDecyzją Sejmiku Województwa Dolnośląskiego nr XXX/645/21 z dnia 15 kwietnia 2021 r. w sprawie połączenia Dolnośląskiego Centrum Transplantacji Komórkowych z Krajowym Bankiem Dawców Szpiku z Dolnośląskim Centrum Onkologii we Wrocławiu połączenie Szpitali nastąpiło z dniem 30 lipca 2021 r.\nW niżej wymienionych obszarach przyjęto planowane mierzalne wskaźniki monitorujące efekty (rezultaty) inwestycji:\n- systemowym;\n- populacyjnym;\n- indywidualnym, zorientowanym na pacjenta;\n- dydaktyczno-szkoleniowym;\n- naukowo-badawczym.\nDla wyżej wymienionych obszarów przyjęto następujące planowane mierzalne wskaźniki monitorujące efekty (rezultaty):\n- liczba łóżek;\n- liczba osobodni planowanych;\n- liczba osobodni wykonanych;\n- liczba porad;\n- liczba hospitalizacji;\n- średni czas pobytu na oddziale;\n- poziom wykorzystania łóżek;\n- liczba zabiegów operacyjnych.","registerId":20476989,"showInContent":true,"positionSelector":".article-area__article h2","insertMethod":"after"},{"header":"Organ odpowiedzialny za opracowanie projektu","value":"Wojewoda Dolnośląski","registerId":20476989,"showInContent":true,"positionSelector":".article-area__article h2","insertMethod":"after"},{"header":"Osoba odpowiedzialna za opracowanie projektu","value":"Jarosław Obremski Wojewoda Dolnośląski","registerId":20476989,"showInContent":true,"positionSelector":".article-area__article h2","insertMethod":"after"},{"header":"Organ odpowiedzialny za przedłożenie projektu RM","value":"Wojewoda Dolnośląski","registerId":20476989,"showInContent":true,"positionSelector":".article-area__article h2","insertMethod":"after"},{"header":"Planowany termin przyjęcia projektu przez RM","value":"III kwartał 2021 r. ZREALIZOWANY Rada Ministrów przyjęła 03 listopada 2021 r. w trybie obiegowym","registerId":20476989,"showInContent":true,"positionSelector":".article-area__article h2","insertMethod":"after"},{"header":"Informacja o rezygnacji z prac nad projektem","value":"","registerId":20476989,"showInContent":true,"positionSelector":".article-area__article h2","insertMethod":"after"},{"header":"Status realizacji","value":"zrealizowany","registerId":20476989,"showInContent":true,"positionSelector":".article-area__article h2","insertMethod":"after"}]}}
Numer projektu:
ID197
Rodzaj dokumentu:
projekty innych dokumentów rządowych
Typ dokumentu:
D – pozostałe projekty
Informacje o przyczynach i potrzebie wprowadzenia rozwiązań planowanych w projekcie:
Podstawową przyczyną i potrzebą wprowadzenia zmian w uchwale Rady Ministrów Nr 91/2020 z dnia 3 lipca 2020 r. w sprawie ustanowienia Programu Wieloletniego pod nazwą „Budowa Nowego Szpitala Onkologicznego we Wrocławiu” jest planowana zmiana nakładów finansowych w poszczególnych latach.
Zarząd Województwa Dolnośląskiego, Uchwałą nr 4041/VI/21 z dnia 21 lipca 2021 r., w sprawie zmiany chwały nr 2139/VI/20 Zarządu Województwa Dolnośląskiego z dnia 25 maja 2020 r. w sprawie przyjęcia przez Zarząd Województwa Dolnośląskiego Wieloletniego Programu Inwestycyjnego pod nazwą Budowa Nowego Szpitala Onkologicznego we Wrocławiu, przyjął zaktualizowaną treść Wieloletniego Programu Inwestycyjnego pod nazwą „Budowa Nowego Szpitala Onkologicznego we Wrocławiu”.
Zmianę obowiązującej uchwały uzasadniają następujące okoliczności:
Z uwagi na sytuację epidemiologiczną związaną z COVID-19 niezbędne było przesunięcie terminu prac nad opracowaniem koncepcji – wielobranżowej, opracowaniem koncepcji architektonicznej oraz pozostałej dokumentacji technicznej, w tym Programu Funkcjonalno-Użytkowego.
Zmiana terminu odbioru PFU wpłynęła na przesunięcie planowanego terminu ogłoszenia przetargu na wybór Generalnego Wykonawcy.
Z uwagi na wnioski i informacje pozyskane w procesie wyboru Generalnego Wykonawcy (zgodnie z ustawą prawo zamówień publicznych - 3. etap dialogu konkurencyjnego na budowę Szpitala Onkologicznego we Wrocławiu w zakresie stopnia zaawansowania inwestycji w kolejnych latach), w Programie Wieloletnim pod nazwą „Budowa Nowego Szpitala Onkologicznego we Wrocławiu”, zaktualizowany został harmonogram rzeczowo – finansowy inwestycji. Zmiany wprowadzono także w obszarach m.in. założeń medyczno-funkcjonalnych oraz monitorowania Programu Wieloletniego.
W trakcie prowadzonych prac projektowych zmianie uległ także zakres rzeczowy projektu, który związany jest ze zmianą Planu Medycznego. Zmianie uległa łączna ilość łóżek z 701 na 671, oraz ilość sal operacyjnych z 16 na 12. Optymalizacji uległy także założenia związane z powierzchnią poszczególnych obszarów co pozwoliło na zmniejszenie powierzchni budynku z ok. 138 000 m2 na ok. 99 500 m2, co ma bezpośredni wpływ na poziom ofert cenowych w prowadzonym przetargu na wybór Generalnego Wykonawcy Nowego Szpitala Onkologicznego.
Termin rozpoczęcia oraz zakończenia Wieloletniego Programu Inwestycyjnego oraz wartość ogółem nie ulegają zmianie.
Istota rozwiązań ujętych w projekcie:
W projekcie uchwały zmieniającej ujęto zmianę nakładów finansowych realizowanej inwestycji w poszczególnych latach. Termin rozpoczęcia oraz zakończenia Wieloletniego Programu Inwestycyjnego oraz wartość Programu ogółem nie ulegają zmianie.
Treść projektu uwzględnia uwagi przedstawione przez Ministerstwo Zdrowia oraz Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej.
Przyjęte mierniki stopnia realizacji inwestycji są udziałem zrealizowanego zakresu rzeczowego, liczonego narastająco w okresach rocznych z uwzględnieniem wagi prac. Planowane finansowe zaawansowanie inwestycji w latach to:
- 0,02% - w roku 2020
- 1% - w roku 2021
- 3% - w roku 2022
- 20% - w roku 2023
- 51% - w roku 2024
- 100% - w roku 2025
Na podstawie przeprowadzonej analizy celowości inwestycji w zakresie budowy Nowego Szpitala Onkologicznego (NSO) utworzonego w oparciu o zasoby Dolnośląskiego Centrum Onkologii we Wrocławiu, Dolnośląskiego Centrum Chorób Płuc we Wrocławiu oraz byłego Dolnośląskiego Centrum Transplantacji Komórkowych z Krajowym Bankiem Dawców Szpiku, w szczególności części dotyczącej kierunków rozwoju opieki onkologicznej oraz planowanych obszarów i celów działalności NSO, można przyjąć założenie o spodziewanych wymiernych efektach, wynikających z przeprowadzonej inwestycji (korzystnych dla NSO). Poprawa efektywności funkcjonowania opieki onkologicznej w oparciu o utworzenie Nowego Szpitala Onkologicznego przyniesie korzyści dla populacji zarówno podlegającej opiece onkologicznej, jak i opiece profilaktycznej.
Decyzją Sejmiku Województwa Dolnośląskiego nr XXX/645/21 z dnia 15 kwietnia 2021 r. w sprawie połączenia Dolnośląskiego Centrum Transplantacji Komórkowych z Krajowym Bankiem Dawców Szpiku z Dolnośląskim Centrum Onkologii we Wrocławiu połączenie Szpitali nastąpiło z dniem 30 lipca 2021 r.
W niżej wymienionych obszarach przyjęto planowane mierzalne wskaźniki monitorujące efekty (rezultaty) inwestycji:
- systemowym;
- populacyjnym;
- indywidualnym, zorientowanym na pacjenta;
- dydaktyczno-szkoleniowym;
- naukowo-badawczym.
Dla wyżej wymienionych obszarów przyjęto następujące planowane mierzalne wskaźniki monitorujące efekty (rezultaty):
- liczba łóżek;
- liczba osobodni planowanych;
- liczba osobodni wykonanych;
- liczba porad;
- liczba hospitalizacji;
- średni czas pobytu na oddziale;
- poziom wykorzystania łóżek;
- liczba zabiegów operacyjnych.
Organ odpowiedzialny za opracowanie projektu:
Wojewoda Dolnośląski
Osoba odpowiedzialna za opracowanie projektu:
Jarosław Obremski Wojewoda Dolnośląski
Organ odpowiedzialny za przedłożenie projektu RM:
Wojewoda Dolnośląski
Planowany termin przyjęcia projektu przez RM:
III kwartał 2021 r. ZREALIZOWANY Rada Ministrów przyjęła 03 listopada 2021 r. w trybie obiegowym
Informacja o rezygnacji z prac nad projektem:
Status realizacji:
zrealizowany