W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Projekt ustawy o szczególnych rozwiązaniach związanych z organizacją w Rzeczypospolitej Polskiej XI sesji Światowego Forum Miejskiego w Katowicach w roku 2022

{"register":{"columns":[{"header":"Numer projektu","value":"UD171","registerId":20476989,"showInContent":true,"positionSelector":".article-area__article h2","insertMethod":"after"},{"header":"Rodzaj dokumentu","value":"projekty ustaw","registerId":20476989,"showInContent":true,"positionSelector":".article-area__article h2","insertMethod":"after"},{"header":"Typ dokumentu","value":"D – pozostałe projekty","registerId":20476989,"showInContent":true,"positionSelector":".article-area__article h2","insertMethod":"after"},{"header":"Informacje o przyczynach i potrzebie wprowadzenia rozwiązań planowanych w projekcie","value":"Uchwałą nr 166/2018 z dnia 6 listopada 2018 r. w sprawie miasta-kandydata do ubiegania się o organizację Światowego Forum Miejskiego w 2022 r., Rada Ministrów podjęła decyzję o zgłoszeniu kandydatury miasta Katowice jako gospodarza XI. sesji Światowego Forum Miejskiego (ang. World Urban Forum) w ramach Programu Narodów Zjednoczonych do spraw Osiedli Ludzkich (UN-Habitat) zwanej dalej „WUF11”. Jednocześnie, w wyżej wymienionej uchwale Rada Ministrów upoważniła ówczesnego Ministra Inwestycji i Rozwoju (kierującego działem administracji rządowej: rozwój regionalny) do złożenia wraz z Prezydentem Miasta Katowice wniosku o uzyskanie prawa organizacji WUF11. W dniu 20 maja 2019 r. Dyrektor Wykonawcza UN Habitat poinformowała o wyborze Katowic na gospodarza Forum.\nJako realizację zobowiązania wynikającego ze złożonego wniosku zgłaszającego Katowice na organizatora WUF11, Rząd Rzeczypospolitej Polskiej, zawrze z UN habitat umowy międzynarodowe – tzw. Host Country Agreement oraz Agreement regarding the Arrangements for the Eleventh Session of the World Urban Forum in 2022 in Katowice. Umowy tego typu podpisywane są każdorazowo przy okazji organizacji WUF (poprzednie sesje WUF odbywały się m.in. w Kuala Lumpur w Malezji w 2018 r. oraz Abu Dhabi w Zjednoczonych Emiratach Arabskich w 2020 r.), a także innych wydarzeń organizowanych we współpracy z Organizacją Narodów Zjednoczonych (np. zorganizowane w Katowicach w 2018 r. XXIV Konferencja Stron Ramowej Konwencji Narodów Zjednoczonych w sprawie zmian klimatu COP24, XV Światowe Forum Zarządzania Internetem planowane w 2020 r.).\nProjektowana ustawa ma stworzyć warunki umożliwiające właściwą organizację XI sesji Światowego Forum Miejskiego oraz wypełnienie zobowiązań wynikających z umów w sprawie organizacji WUF11. Zobowiązania, do których zobowiązała się strona polska aplikując o organizację WUF11 obejmują wkład finansowy – 8 milionów USD na rzecz Programu Narodów Zjednoczonych do spraw Osiedli Ludzkich (płatny będzie w 4 transzach po podpisaniu umowy w sprawie organizacji Forum) oraz wkład rzeczowy.\nWkład finansowy zostanie przeznaczony na pokrycie kosztów:\n1) przygotowania XI sesji Światowego Forum Miejskiego w 2022 r. (w tym m.in. przygotowania publikacji i materiałów promocyjnych oraz dokumentów, włączając umowy dotyczące organizacji przedsięwzięcia, opracowania strony internetowej wydarzenia, przygotowania sal, biur i innych pomieszczeń zgodnie z wymogami ONZ, zespołu ekspertów na miejscu w celu zapewnienia sprawnej akredytacji i rejestracji na miejscu, systemu do prowadzenia debat on-line, części kosztów związanych z ceremonią otwarcia i zamknięcia);\n2) działań w ramach XI sesji Światowego Forum Miejskiego w 2022 r. (w tym m.in. wsparcia udziału w ww. wydarzeniu ekspertów i panelistów z krajów najsłabiej rozwiniętych, organizacji pawilonu wystawowego Programu Narodów Zjednoczonych do spraw Osiedli Ludzkich i ONZ, wydruku i tłumaczenia dokumentów na sesje forum, opracowania raportu, wizyt i misji studyjnych i przygotowawczych personelu Programu Narodów Zjednoczonych do spraw Osiedli Ludzkich);\n3) zamknięcia i podsumowania XI sesji Światowego Forum Miejskiego w 2022 r. (w tym m.in. złożenia, edycji, tłumaczenia i wydruku raportu końcowego z Forum).\nW odniesieniu do wkładu rzeczowego, strona polska jako organizator WUF11 zapewni odpowiednią infrastrukturę spełniającą wymagania dla organizacji tak dużego przedsięwzięcia, tj.: zapewni centrum konferencyjne z niezbędnym zapleczem logistycznym dla ok. 20-25 tys. delegatów i wyposażenie obiektu konferencyjnego zgodnego z przepisami bezpieczeństwa ONZ w mieście, zapewni transport miejski lub kolejowy. Ponadto, organizator będzie także zobowiązany do pokrycia kosztów usług tłumaczenia ustnego dla sesji głównych oraz usług związanych z akredytacją uczestników i ochroną. Strona polska będzie również zobowiązana do przestrzegania postanowień Konwencji dotyczącej przywilejów i immunitetów Narodów Zjednoczonych, zatwierdzonej przez Zgromadzenie Ogólne Narodów Zjednoczonych dnia 13 lutego 1946 r. oraz Konwencji o przywilejach i immunitetach organizacji wyspecjalizowanych przyjętej przez Zgromadzenie Ogólne Narodów Zjednoczonych dnia 21 listopada 1947 r., których Rzeczpospolita Polska jest stroną. Ponadto strona polska zapewni rozwiązania w zakresie zabezpieczenia medycznego oraz bezpieczeństwa uczestników wydarzenia, współpracy z UN Habitat w zakresie prowadzonych działań promocyjnych oraz programowych związanych z WUF11.\nZ uwagi na rozmiar i międzynarodowy charakter WUF11 oraz wyzwania związane z organizacją tego wydarzenia, do realizacji których nie są wystarczające przepisy obecnie obowiązujących ustaw, projekt ustawy określa zadania organów administracji publicznej, służb jak również Prezydenta Miasta Katowice, związane z organizacją WUF11. Wskazane w projekcie zadania dotyczą w szczególności zapewnienia bezpieczeństwa i porządku publicznego. Dodatkowo, z uwagi na fakt, że są to zadania wymagające zaangażowania kilku ministrów i służb, zasadne jest utworzenie zespołu koordynującego organizację WUF11. Projekt określa również, z uwagi na potrzeby bezpieczeństwa, szczególne zasady dotyczące realizacji zamówień związanych z organizacją wydarzenia. Ponadto w projekcie zaproponowano zasady finansowania organizacji WUF11. Na finansowanie zadania planuje się przeznaczyć przede wszystkim środki budżetu państwa, przy czym projektowane przepisy szczegółowo regulują, na co te środki mogą być wydatkowane.","registerId":20476989,"showInContent":true,"positionSelector":".article-area__article h2","insertMethod":"after"},{"header":"Istota rozwiązań ujętych w projekcie","value":"W projektowanej ustawie zostaną określone zadania organów administracji publicznej i służb, sposób ich współpracy oraz wskazane będzie źródło finansowania organizacji WUF11.\nW zakresie zapewnienia bezpieczeństwa, porządku publicznego, obsługi protokolarnej oraz transportu, w projektowanej ustawie zaproponowano następujące rozwiązania:\na) do przedmiotowego wydarzenia nie będzie się stosowało przepisów ustawy z dnia 20 marca 2009 r. o bezpieczeństwie imprez masowych (Dz. U. z 2019 r. poz. 2171) , w ustawie proponuje się nałożyć na Wojewodę Śląskiego obowiązek opracowania, we współpracy ze służbami Departamentu Bezpieczeństwa Narodów Zjednoczonych, planu zapewnienia bezpieczeństwa podczas WUF11,\nb) zadania związane z organizacją transportu zostaną powierzone do wykonania Prezydentowi Miasta Katowice, gdyż to na terenie Katowic odbędzie się WUF11,\nc) za zapewnienie zabezpieczenia medycznego odpowiadać ma Wojewoda Śląski,\nd) z uwagi na międzynarodowy charakter imprezy oraz spodziewaną wysoką rangę zaproszonych gości, organizacja WUF11 wymaga szczególnego nadzoru ze strony służb, zaś koordynację działań służb zaangażowanych w organizację WUF11 w zakresie bezpieczeństwa i porządku publicznego zapewnia minister właściwy do spraw wewnętrznych,\ne) zakłada się przyznanie Policji czasowo szczególnych uprawnień w zakresie przetwarzania informacji, w tym danych osobowych o osobach zarejestrowanych jako uczestnicy WUF 11 oraz towarzyszących mu wydarzeń, lub współpracujących przy jego organizacji,\nf) zadania w zakresie obsługi protokolarnej gości WUF11 wykonuje minister właściwy do spraw rozwoju regionalnego przy wsparciu ministra do spraw zagranicznych.\n\nW zakresie rozwiązań organizacyjno-finansowych zaproponowano:\na) ustanowienie Zespołu do spraw organizacji WUF11, który będzie koordynował działania organów administracji publicznej, monitorował postępy przygotowań oraz nadzorował realizację zadań związanych z organizacją WUF 11,\nb) organizację WUF11 planuje się sfinansować z budżetu państwa oraz budżetu miasta Katowice,\nc) projekt ustawy wskazuje zasady przekazywania środków, rozliczania i ich wydatkowania,\nd) w odniesieniu do zamówień publicznych związanych z organizacją WUF11 z uwagi na konieczność zapewnienia bezpieczeństwa (w szczególności przed zagrożeniami terrorystycznymi), wprowadza się rozwiązania, zgodnie z którym udzielanie zamówień publicznych związanych z organizacją WUF 11 zostanie wyłączone ze stosowania przepisów ustawy z dnia 11 września 2019 r. – Prawo zamówień publicznych (Dz. U. poz. 2019, z późn. zm.), w zakresie, w jakim realizacja zamówienia publicznego wymaga dochowania środków bezpieczeństwa podjętych w związku z organizacją WUF11, oraz wartość zamówienia publicznego jest mniejsza niż kwoty określone w przepisach wydanych na podstawie art. 3 ustawy z dnia 11 września 2019 r. – Prawo zamówień publicznych, przy zachowaniu podstawowych standardów udzielania zamówień publicznych,\ne) przyznanie ekwiwalentu pieniężnego żołnierzom Żandarmerii Wojskowej, którzy pełnić będą służbę w czasie przekraczającym ustawowo określoną normę czasu służby w okresie 6 dni trwania WUF11 ze względu na realizację zadań bezpośrednio związanych z zapewnieniem bezpieczeństwa podczas WUF11,\nf) umożliwienie zatrudnienia dodatkowych pracowników do obsługi WUF11 w ramach urzędu obsługującego ministra właściwego do spraw rozwoju regionalnego.\nW przypadku braku uregulowań prawnych rangi ustawowej, sprawne i bezpieczne przygotowanie WUF11 będzie obarczone znacznym ryzykiem. Przeprowadzenie postępowań o udzielenie zamówienia publicznego na organizację WUF11, bez możliwości ograniczenia dostępu do dokumentacji zawierającej istotne z punktu widzenia bezpieczeństwa informacje, może skutkować trudnymi do oszacowania stratami wizerunkowymi dotyczącymi międzynarodowej pozycji Polski – w przypadku wystąpienia działań skierowanych przeciwko obywatelom polskim oraz państw trzecich. Tryb przewidziany w przepisach ustawy z dnia 11 września 2019 r. – Prawo zamówień publicznych umożliwia dostęp do ww. informacji osobom niepowołanym.","registerId":20476989,"showInContent":true,"positionSelector":".article-area__article h2","insertMethod":"after"},{"header":"Organ odpowiedzialny za opracowanie projektu","value":"MFFiPR","registerId":20476989,"showInContent":true,"positionSelector":".article-area__article h2","insertMethod":"after"},{"header":"Osoba odpowiedzialna za opracowanie projektu","value":"Małgorzata Jarosińska-Jedynak Sekretarz Stanu w Ministerstwie Funduszy i Polityki Regionalnej","registerId":20476989,"showInContent":true,"positionSelector":".article-area__article h2","insertMethod":"after"},{"header":"Organ odpowiedzialny za przedłożenie projektu RM","value":"MFFiPR","registerId":20476989,"showInContent":true,"positionSelector":".article-area__article h2","insertMethod":"after"},{"header":"Planowany termin przyjęcia projektu przez RM","value":"I kwartał 2021 r. ZREALIZOWANY Rada Ministrów przyjęła 11 maja 2021 r.","registerId":20476989,"showInContent":true,"positionSelector":".article-area__article h2","insertMethod":"after"},{"header":"Informacja o rezygnacji z prac nad projektem","value":"","registerId":20476989,"showInContent":true,"positionSelector":".article-area__article h2","insertMethod":"after"},{"header":"Status realizacji","value":"zrealizowany","registerId":20476989,"showInContent":true,"positionSelector":".article-area__article h2","insertMethod":"after"}]}}
Numer projektu:
UD171
Rodzaj dokumentu:
projekty ustaw
Typ dokumentu:
D – pozostałe projekty
Informacje o przyczynach i potrzebie wprowadzenia rozwiązań planowanych w projekcie:
Uchwałą nr 166/2018 z dnia 6 listopada 2018 r. w sprawie miasta-kandydata do ubiegania się o organizację Światowego Forum Miejskiego w 2022 r., Rada Ministrów podjęła decyzję o zgłoszeniu kandydatury miasta Katowice jako gospodarza XI. sesji Światowego Forum Miejskiego (ang. World Urban Forum) w ramach Programu Narodów Zjednoczonych do spraw Osiedli Ludzkich (UN-Habitat) zwanej dalej „WUF11”. Jednocześnie, w wyżej wymienionej uchwale Rada Ministrów upoważniła ówczesnego Ministra Inwestycji i Rozwoju (kierującego działem administracji rządowej: rozwój regionalny) do złożenia wraz z Prezydentem Miasta Katowice wniosku o uzyskanie prawa organizacji WUF11. W dniu 20 maja 2019 r. Dyrektor Wykonawcza UN Habitat poinformowała o wyborze Katowic na gospodarza Forum.
Jako realizację zobowiązania wynikającego ze złożonego wniosku zgłaszającego Katowice na organizatora WUF11, Rząd Rzeczypospolitej Polskiej, zawrze z UN habitat umowy międzynarodowe – tzw. Host Country Agreement oraz Agreement regarding the Arrangements for the Eleventh Session of the World Urban Forum in 2022 in Katowice. Umowy tego typu podpisywane są każdorazowo przy okazji organizacji WUF (poprzednie sesje WUF odbywały się m.in. w Kuala Lumpur w Malezji w 2018 r. oraz Abu Dhabi w Zjednoczonych Emiratach Arabskich w 2020 r.), a także innych wydarzeń organizowanych we współpracy z Organizacją Narodów Zjednoczonych (np. zorganizowane w Katowicach w 2018 r. XXIV Konferencja Stron Ramowej Konwencji Narodów Zjednoczonych w sprawie zmian klimatu COP24, XV Światowe Forum Zarządzania Internetem planowane w 2020 r.).
Projektowana ustawa ma stworzyć warunki umożliwiające właściwą organizację XI sesji Światowego Forum Miejskiego oraz wypełnienie zobowiązań wynikających z umów w sprawie organizacji WUF11. Zobowiązania, do których zobowiązała się strona polska aplikując o organizację WUF11 obejmują wkład finansowy – 8 milionów USD na rzecz Programu Narodów Zjednoczonych do spraw Osiedli Ludzkich (płatny będzie w 4 transzach po podpisaniu umowy w sprawie organizacji Forum) oraz wkład rzeczowy.
Wkład finansowy zostanie przeznaczony na pokrycie kosztów:
1) przygotowania XI sesji Światowego Forum Miejskiego w 2022 r. (w tym m.in. przygotowania publikacji i materiałów promocyjnych oraz dokumentów, włączając umowy dotyczące organizacji przedsięwzięcia, opracowania strony internetowej wydarzenia, przygotowania sal, biur i innych pomieszczeń zgodnie z wymogami ONZ, zespołu ekspertów na miejscu w celu zapewnienia sprawnej akredytacji i rejestracji na miejscu, systemu do prowadzenia debat on-line, części kosztów związanych z ceremonią otwarcia i zamknięcia);
2) działań w ramach XI sesji Światowego Forum Miejskiego w 2022 r. (w tym m.in. wsparcia udziału w ww. wydarzeniu ekspertów i panelistów z krajów najsłabiej rozwiniętych, organizacji pawilonu wystawowego Programu Narodów Zjednoczonych do spraw Osiedli Ludzkich i ONZ, wydruku i tłumaczenia dokumentów na sesje forum, opracowania raportu, wizyt i misji studyjnych i przygotowawczych personelu Programu Narodów Zjednoczonych do spraw Osiedli Ludzkich);
3) zamknięcia i podsumowania XI sesji Światowego Forum Miejskiego w 2022 r. (w tym m.in. złożenia, edycji, tłumaczenia i wydruku raportu końcowego z Forum).
W odniesieniu do wkładu rzeczowego, strona polska jako organizator WUF11 zapewni odpowiednią infrastrukturę spełniającą wymagania dla organizacji tak dużego przedsięwzięcia, tj.: zapewni centrum konferencyjne z niezbędnym zapleczem logistycznym dla ok. 20-25 tys. delegatów i wyposażenie obiektu konferencyjnego zgodnego z przepisami bezpieczeństwa ONZ w mieście, zapewni transport miejski lub kolejowy. Ponadto, organizator będzie także zobowiązany do pokrycia kosztów usług tłumaczenia ustnego dla sesji głównych oraz usług związanych z akredytacją uczestników i ochroną. Strona polska będzie również zobowiązana do przestrzegania postanowień Konwencji dotyczącej przywilejów i immunitetów Narodów Zjednoczonych, zatwierdzonej przez Zgromadzenie Ogólne Narodów Zjednoczonych dnia 13 lutego 1946 r. oraz Konwencji o przywilejach i immunitetach organizacji wyspecjalizowanych przyjętej przez Zgromadzenie Ogólne Narodów Zjednoczonych dnia 21 listopada 1947 r., których Rzeczpospolita Polska jest stroną. Ponadto strona polska zapewni rozwiązania w zakresie zabezpieczenia medycznego oraz bezpieczeństwa uczestników wydarzenia, współpracy z UN Habitat w zakresie prowadzonych działań promocyjnych oraz programowych związanych z WUF11.
Z uwagi na rozmiar i międzynarodowy charakter WUF11 oraz wyzwania związane z organizacją tego wydarzenia, do realizacji których nie są wystarczające przepisy obecnie obowiązujących ustaw, projekt ustawy określa zadania organów administracji publicznej, służb jak również Prezydenta Miasta Katowice, związane z organizacją WUF11. Wskazane w projekcie zadania dotyczą w szczególności zapewnienia bezpieczeństwa i porządku publicznego. Dodatkowo, z uwagi na fakt, że są to zadania wymagające zaangażowania kilku ministrów i służb, zasadne jest utworzenie zespołu koordynującego organizację WUF11. Projekt określa również, z uwagi na potrzeby bezpieczeństwa, szczególne zasady dotyczące realizacji zamówień związanych z organizacją wydarzenia. Ponadto w projekcie zaproponowano zasady finansowania organizacji WUF11. Na finansowanie zadania planuje się przeznaczyć przede wszystkim środki budżetu państwa, przy czym projektowane przepisy szczegółowo regulują, na co te środki mogą być wydatkowane.
Istota rozwiązań ujętych w projekcie:
W projektowanej ustawie zostaną określone zadania organów administracji publicznej i służb, sposób ich współpracy oraz wskazane będzie źródło finansowania organizacji WUF11.
W zakresie zapewnienia bezpieczeństwa, porządku publicznego, obsługi protokolarnej oraz transportu, w projektowanej ustawie zaproponowano następujące rozwiązania:
a) do przedmiotowego wydarzenia nie będzie się stosowało przepisów ustawy z dnia 20 marca 2009 r. o bezpieczeństwie imprez masowych (Dz. U. z 2019 r. poz. 2171) , w ustawie proponuje się nałożyć na Wojewodę Śląskiego obowiązek opracowania, we współpracy ze służbami Departamentu Bezpieczeństwa Narodów Zjednoczonych, planu zapewnienia bezpieczeństwa podczas WUF11,
b) zadania związane z organizacją transportu zostaną powierzone do wykonania Prezydentowi Miasta Katowice, gdyż to na terenie Katowic odbędzie się WUF11,
c) za zapewnienie zabezpieczenia medycznego odpowiadać ma Wojewoda Śląski,
d) z uwagi na międzynarodowy charakter imprezy oraz spodziewaną wysoką rangę zaproszonych gości, organizacja WUF11 wymaga szczególnego nadzoru ze strony służb, zaś koordynację działań służb zaangażowanych w organizację WUF11 w zakresie bezpieczeństwa i porządku publicznego zapewnia minister właściwy do spraw wewnętrznych,
e) zakłada się przyznanie Policji czasowo szczególnych uprawnień w zakresie przetwarzania informacji, w tym danych osobowych o osobach zarejestrowanych jako uczestnicy WUF 11 oraz towarzyszących mu wydarzeń, lub współpracujących przy jego organizacji,
f) zadania w zakresie obsługi protokolarnej gości WUF11 wykonuje minister właściwy do spraw rozwoju regionalnego przy wsparciu ministra do spraw zagranicznych.

W zakresie rozwiązań organizacyjno-finansowych zaproponowano:
a) ustanowienie Zespołu do spraw organizacji WUF11, który będzie koordynował działania organów administracji publicznej, monitorował postępy przygotowań oraz nadzorował realizację zadań związanych z organizacją WUF 11,
b) organizację WUF11 planuje się sfinansować z budżetu państwa oraz budżetu miasta Katowice,
c) projekt ustawy wskazuje zasady przekazywania środków, rozliczania i ich wydatkowania,
d) w odniesieniu do zamówień publicznych związanych z organizacją WUF11 z uwagi na konieczność zapewnienia bezpieczeństwa (w szczególności przed zagrożeniami terrorystycznymi), wprowadza się rozwiązania, zgodnie z którym udzielanie zamówień publicznych związanych z organizacją WUF 11 zostanie wyłączone ze stosowania przepisów ustawy z dnia 11 września 2019 r. – Prawo zamówień publicznych (Dz. U. poz. 2019, z późn. zm.), w zakresie, w jakim realizacja zamówienia publicznego wymaga dochowania środków bezpieczeństwa podjętych w związku z organizacją WUF11, oraz wartość zamówienia publicznego jest mniejsza niż kwoty określone w przepisach wydanych na podstawie art. 3 ustawy z dnia 11 września 2019 r. – Prawo zamówień publicznych, przy zachowaniu podstawowych standardów udzielania zamówień publicznych,
e) przyznanie ekwiwalentu pieniężnego żołnierzom Żandarmerii Wojskowej, którzy pełnić będą służbę w czasie przekraczającym ustawowo określoną normę czasu służby w okresie 6 dni trwania WUF11 ze względu na realizację zadań bezpośrednio związanych z zapewnieniem bezpieczeństwa podczas WUF11,
f) umożliwienie zatrudnienia dodatkowych pracowników do obsługi WUF11 w ramach urzędu obsługującego ministra właściwego do spraw rozwoju regionalnego.
W przypadku braku uregulowań prawnych rangi ustawowej, sprawne i bezpieczne przygotowanie WUF11 będzie obarczone znacznym ryzykiem. Przeprowadzenie postępowań o udzielenie zamówienia publicznego na organizację WUF11, bez możliwości ograniczenia dostępu do dokumentacji zawierającej istotne z punktu widzenia bezpieczeństwa informacje, może skutkować trudnymi do oszacowania stratami wizerunkowymi dotyczącymi międzynarodowej pozycji Polski – w przypadku wystąpienia działań skierowanych przeciwko obywatelom polskim oraz państw trzecich. Tryb przewidziany w przepisach ustawy z dnia 11 września 2019 r. – Prawo zamówień publicznych umożliwia dostęp do ww. informacji osobom niepowołanym.
Organ odpowiedzialny za opracowanie projektu:
MFFiPR
Osoba odpowiedzialna za opracowanie projektu:
Małgorzata Jarosińska-Jedynak Sekretarz Stanu w Ministerstwie Funduszy i Polityki Regionalnej
Organ odpowiedzialny za przedłożenie projektu RM:
MFFiPR
Planowany termin przyjęcia projektu przez RM:
I kwartał 2021 r. ZREALIZOWANY Rada Ministrów przyjęła 11 maja 2021 r.
Informacja o rezygnacji z prac nad projektem:
Status realizacji:
zrealizowany