W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Strefa Dialogu z Modą polską

31.05.2019

Strefa Dialogu to drugi etap Akceleratora branżowego Mody polskiej. Podczas spotkania w Ministerstwie Przedsiębiorczości i Technologii przedsiębiorcy z branży modowej przedstawili swoje oczekiwania i postulaty zmian legislacyjnych i organizacyjnych, które pomogą im zwiększyć eksport produktów i zdobywać nowych klientów zagranicą.

Minister Jadwiga Emilewicz podczas Strefy Dialogu - drugiego etapu Akceleratora branżowego Mody polskiej

Wśród wyzwań uczestnicy akceleratora wymieniali m.in.: trudności w dotarciu do klientów zagranicznych, brak wiedzy prawnej dotyczącej handlu z krajami spoza UE czy problem fałszowania składu tkanin.

- Zadaniem administracji jest tworzenie systemu pomocy przedsiębiorcom, dostarczenie informacji z rynków, dofinansowanie ekspansji i promocji czy też pomoc w zdobyciu kontaktów i relacji. Postulaty branży przekazaliśmy do właściwych instytucji, które przeanalizują je pod kątem usprawnia i polepszenia obsługi naszych eksporterów – zadeklarowała minister Jadwiga Emilewicz.


Część usprawnień, będących odpowiedzią na powtarzające się postulaty, jest już zrealizowana lub trwają nad nimi prace. Uprościliśmy program „Go to Brand” i dostosowaliśmy do oczekiwań przedsiębiorców. Efektem zmiany jest tegoroczny wzrost liczby wniosków o ponad 100% (z 666 do prawie 1400). Opracowujemy analizy przepływów towarowych, które pokazują jakie rynki są perspektywiczne dla poszczególnych branż. Analizy te trafiają na ręce przedsiębiorców. Dodatkowo PAIH przygotowuje i publikuje tzw. przewodniki po rynkach zagranicznych (w tej chwili 28). Szkolenia w tym zakresie prowadzą PARP i PAIH.

-  By pomóc firmom w ekspansji zagranicznej, tylko w tym roku przeprowadziliśmy cykl dziesięciu regionalnych konferencji pn. „Postaw na Polską Markę”. Uruchomiliśmy razem z PFR program Akceleratorów branżowych, a niedawno rozpoczęliśmy praktykę wizyt naszych pracowników na szczeblu roboczym w regionach i spotkań z regionalnymi izbami gospodarczymi – wymieniała szefowa MPiT.


Miesiąc temu odbywały się warsztaty, na których w jednym miejscu spotkały się wszystkie podmioty, które mogą pomóc branży w jej wysiłkach eksportowych. W trakcie dwudniowego spotkania przedstawione zostały istniejące instrumenty wspierające ekspansję zagraniczną  i inwestycyjną, oferowane przez instytucje Grupy PFR, a także inne, jak: MPiT, MSZ, MKiDN, czy Związek Banków Polskich.

Akceleratory branżowe to inicjatywy, które służą zdynamizowaniu eksportu obszarów, w których polskie przedsiębiorstwa mają szansę zasłynąć za granicą. Do tej pory poświęcone były branży kosmetycznej, meblowej, modowej i urządzeń medycznych. Wkrótce zajmiemy się kolejnymi sektorami.

Zdjęcia (3)

Informacje o publikacji dokumentu
Ostatnia modyfikacja:
31.05.2019 14:55 Aleksandra Serkowska
Pierwsza publikacja:
31.05.2019 14:55 Aleksandra Serkowska
{"register":{"columns":[]}}