W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót
aids

Kampania HIV/AIDS - "Czy wiesz, że..."

Krajowe Centrum ds. AIDS w dniach: 16-30 czerwca 2021 r. planuje przeprowadzenie kolejnej edycji działań edukacyjno-informacyjnych pod hasłem „Czy wiesz, że…”, będących kontynuacją kampanii profilaktycznej HIV/AIDS z 2020 r. Kampania została przygotowana w oparciu o wyniki badań społecznych dotyczących wiedzy na temat HIV/AIDS w naszym kraju oraz informacje przekazane przez konsultantów z Poradni Internetowej HIV/AIDS oraz z Telefonu Zaufania HIV/ AIDS. Otrzymując na bieżąco sygnały o systematycznym spadku poziomu wiedzy, w Centrum powstał pomysł na przygotowanie kampanii edukacyjnej z podstawowym przekazem, w której najczęściej powielane mity i przesądy zostają wyjaśnione jasnym i zrozumiałym językiem, połączonym z równie prostą formą graficzną.

Logo krajowe centrum ds AIDS

Krajowe Centrum ds. AIDS w dniach: 16-30 czerwca 2021 r. planuje przeprowadzenie kolejnej edycji działań edukacyjno-informacyjnych pod hasłem „Czy wiesz, że…”, będących kontynuacją kampanii profilaktycznej HIV/AIDS z 2020 r.

Kampania została przygotowana w oparciu o wyniki badań społecznych dotyczących wiedzy na temat HIV/AIDS w naszym kraju oraz informacje przekazane przez konsultantów z Poradni Internetowej HIV/AIDS oraz z Telefonu Zaufania HIV/ AIDS.

Otrzymując na bieżąco sygnały o systematycznym spadku poziomu wiedzy, w Centrum powstał pomysł na przygotowanie kampanii edukacyjnej z podstawowym przekazem, w której najczęściej powielane mity i przesądy zostają wyjaśnione jasnym i zrozumiałym językiem, połączonym z równie prostą formą graficzną.

*1.**Cele kampanii*:

1)Podniesienie poziomu wiedzy, odczarowanie mitów i przybliżenie faktów na temat wirusa HIV, choroby AIDS oraz innych STIs:

 * NIE ma ryzyka zakażenia HIV podczas pływania w basenie.
 * NIE ma ryzyka zakażenia HIV drogą kropelkową, np. przez kaszel lub
   kichanie.
 * NIE ma ryzyka zakażenia HIV ani przez ukąszenie, ani przez
   rozgniecenie na sobie, ani nawet przez połknięcie komara😊
 * HIV przenosi się głównie podczas niezabezpieczonych kontaktów
   seksualnych.
 * Do zakażenia kiłą, rzeżączką, HPV i innymi STIs dochodzi w podobny
   sposób jak do zakażenia HIV.

2)Zwiększenie wśród grupy docelowej świadomości, że istnieje możliwość szybkiej diagnostyki:

 * Wykonanie testu jest jedyną metodą rozpoznania zakażenia HIV i
   innych STIs.
 * Test na HIV – bezpłatnie, anonimowo i bez skierowania – można
   wykonać w jednym z punktów konsultacyjno-diagnostycznych (PKD)
   https://aids.gov.pl/pkd/

3)Rozpropagowanie informacji o miejscach, gdzie można uzyskać fachową wiedzę i pomoc w temacie HIV/AIDS oraz innych STIs:

•strona Krajowego Centrum ds. AIDS: https://aids.gov.pl/

•Poradnia Internetowa HIV/AIDS: poradnia@aids.gov.pl

•bezpłatny Telefonie Zaufania HIV/AIDS: 800 888 448.

*2.**Grupą docelową *jest ogół społeczeństwa, ze szczególnym uwzględnieniem osób z grup wiekowych:

 * 18 - 34 lata
 * 35 – 49 lat

Nie ograniczamy grupy docelowej pod względem płci, wykształcenia, dochodu ani miejsca zamieszkania.

Grupą docelową kampanii nie są osoby zakażone HIV czy chore na AIDS, które z racji swojego stanu zdrowia  są włączone do  Programu polityki zdrowotnej Ministra Zdrowia p.n. „Leczenie antyretrowirusowe osób żyjących z wirusem HIV w Polsce”, mają dużą wiedzę zarówno na temat zakażenia, jak i na temat osiągnięć współczesnej medycyny jeśli chodzi o leczenie ARV. Nie są nimi też osoby zakażone HIV, u których poziom wirusa w surowicy krwi jest niewykrywalny, a więc są praktycznie niezakaźne.

Kampania skierowana jest głównie do tych osób, które traktują temat HIV/AIDS jako problem abstrakcyjny, niedotyczący ich bezpośrednio.

*3.**Zaplanowane działania*:

1)Usługa wynajmu zew. tablic informacyjnych tzw. Citylightów, o rozmiarach 1,2x1,8 m, umieszczonych gł. na przystankach komunikacji miejskiej, ale też w najbardziej uczęszczanych miejscach miast takich jak pasaże handlowe, deptaki, dworce kolejowe wraz z wydrukiem, montażem, ekspozycja i demontażem oraz utylizacją 5 plakatów kampanijnych:

 * termin: 16-30.06.2021 r.
 * liczba nośników: 500 nośników w 12 województwach (z wyjątkiem
   województw: lubuskiego, podkarpackiego, świętokrzyskiego i
   warmińsko-mazurskiego).

2)Ogólnopolska kampania w mediach społecznościowych (Facebook/Instagram) pn. „Czy wiesz, że…”, przy wykorzystaniu 5 projektów plakatów kampanijnych.

·termin: 16-30.06.2021 r.

·fanpage KC ds. AIDS na portalu Facebook: https://www.facebook.com/kcaids

*4.**Materiały graficzne:*
 

Zdjęcia (5)

{"register":{"columns":[]}}