W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Masz nr PESEL? Posiadasz gotowe Internetowe Konto Pacjenta. Zaloguj się!

11.01.2022

Internetowe Konto Pacjenta (IKP) to bezpłatna aplikacja Ministerstwa Zdrowia. Dzięki niej szybko i bezpiecznie sprawdzisz informacje o swoim zdrowiu, swoich dzieci lub osoby, która Cię do tego upoważniła.

Internetowe Konto Pacjenta

Internetowe Konto Pacjenta to rewolucyjne narzędzie w systemie ochrony zdrowia. IKP ma ułatwić pacjentom wygodne korzystanie z usług cyfrowych i uporządkować rozproszone dotąd informacje medyczne o stanie zdrowia w jednym miejscu. To bezpłatne konto ma każdy, kto ma PESEL. Wystarczy się tylko zalogować.

Co zyskujesz dzięki IKP?

Internetowe Konto Pacjenta udostępnia informacje o Twoim przeszłym, aktualnym lub planowanym leczeniu i pozwala załatwić szereg spraw bez konieczności wizyty w przychodni lub poradni. Po zalogowaniu:

  • udostępnisz bliskiej osobie lub lekarzowi informację o stanie zdrowia i historię przepisanych leków,
  • masz dostęp do danych medycznych swoich dzieci do 18. roku życia,
  • odbierzesz e-skierowanie.

Od stycznia 2020 r. nastąpił obowiązek wystawiania recept w wersji elektronicznej. Dzięki IKP:

  • otrzymasz e-receptę SMS-em lub e-mailem — wystarczy, że podasz swój numer telefonu lub adres e-mail,
  • wykupisz leki z recepty w różnych aptekach, nie tracąc refundacji,
  • zamówisz e-receptę na stałe leki,
  • odbierzesz kolejną e-receptę bez wizyty w gabinecie (w przypadku choroby przewlekłej i po konsultacji, np. telefonicznej, z lekarzem).

Dodatkowo na IKP możesz kontrolować wszystkie sprawy związane z COVID-19, m.in.:

  • zarejestrujesz się na szczepienie przeciw COVID-19, wybierając odpowiedni dla Ciebie termin oraz punkt szczepień,
  • pobierzesz Unijny Certyfikat COVID (UCC), który potwierdza zaszczepienie przeciw COVID19, negatywny wynik testu na koronawirusa lub fakt bycia ozdrowieńcem,
  • sprawdzisz wynik testu na koronawirusa,
  • dowiesz się, do kiedy prawdopodobnie masz przebywać na kwarantannie lub izolacji domowej (ostatecznie zależy to od Twojego stanu zdrowia).

Więcej na temat Internetowego Konta Pacjenta

Jak możesz się zalogować do IKP?

Pamiętaj, że nie musisz rejestrować konta IKP. Do logowania możesz wybrać:

  • profil zaufany,
  • dowód osobisty z warstwą elektroniczną, czyli tzw. e-dowód,
  • konto internetowe iPKO lub Inteligo w PKO BP, konto internetowe w Pekao SA, w BOŚ, BNP Paribas,  Getin Banku, Crédit Agricole lub przez bank spółdzielczy. Po wejściu na stronę logowania kliknij na widoczną na dole strony nazwę swojego banku/konta i zaloguj się jak na konto. Przy logowaniu musisz potwierdzić, że Twoje dane tj. imię, nazwisko, adres, PESEL, numer telefonu są poprawne – robisz to tak samo, jak potwierdzasz transakcje, czyli podajesz kod z karty kodów lub z SMS.
  • kwalifikowany podpis elektroniczny.

Zaloguj się już dziś na stronie

 

Korzystaj z mobilnej aplikacji mojeIKP

MojeIKP to bezpłatna mobilna aplikacja, która daje dostęp do niektórych funkcjonalności Internetowego Konta Pacjenta. Możesz ją pobrać na systemy Android z Google Play lub iOS z App Store. Aplikacja zapewnia wygodny dostęp do Twoich e-recept i e-skierowań oraz możliwość szybkiej rejestracji na szczepienie przeciw COVID-19.

Więcej o aplikacji mojeIKP

{"register":{"columns":[]}}