W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Kampania społeczna "Czy wiesz, że...? 2021

17.06.2021

grafika na białym tle zawierająca napisy koloru czerwonego o treści Kampania społeczna Czy wiesz że

Kampania społeczna "Czy wiesz, że....?" 2021 stanowi kontynuację kampanii profilaktycznej HIV/AIDS z 2020 r.
Została przygotowana w oparciu o wyniki badań społecznych dotyczących wiedzy na temat HIV/AIDS w naszym kraju oraz informacje przekazane przez konsultantów z Poradni Internetowej HIV/AIDS oraz z Telefonu Zaufania HIV/ AIDS.

Główne cele kampanii:

  • Wzmocnienie wiedzy, odczarowanie mitów i przybliżenie faktów na temat wirusa HIV, choroby AIDS oraz innych STIs:
    NIE ma ryzyka zakażenia HIV podczas pływania w basenie.
    NIE ma ryzyka zakażenia HIV drogą kropelkową, np. przez kaszel lub kichanie.
    NIE ma ryzyka zakażenia HIV ani przez ukąszenie, ani przez rozgniecenie na sobie, ani nawet przez połknięcie komara
    HIV przenosi się głównie podczas niezabezpieczonych kontaktów seksualnych.
    Do zakażenia kiłą, rzeżączką, HPV i innymi STIs dochodzi w podobny sposób jak do zakażenia HIV.
  • Zwiększenie świadomości, że istnieje możliwość szybkiej diagnostyki.
    Wykonanie testu jest jedyną metodą rozpoznania zakażenia HIV i innych STIs. Test na HIV – bezpłatnie, bez skierowania i anonimowo – można zrobić w jednym z punktów konsultacyjno-diagnostycznych (PKD) https://aids.gov.pl/pkd/
  • Wzmocnienie wiedzy, że osiągnięcia współczesnej medycyny pozwalają obecnie na skuteczne leczenie osób zakażonych i prowadzenie przez nich normalnego życia.

Materiały

PLAKATY​_STIs-1
PLAKATY​_STIs-1.jpg 0.60MB
PLAKATY​_SEX-1
PLAKATY​_SEX-1.jpg 0.52MB
PLAKATY​_KICHANIE-1
PLAKATY​_KICHANIE-1.jpg 0.62MB
PLAKATY​_BASEN-1
PLAKATY​_BASEN-1.jpg 0.49MB
PLAKAT​_KOMAR-1
PLAKAT​_KOMAR-1.jpg 0.50MB
Informacja o Kampanii