W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Centralna Ewidencja Organizatorów Turystyki i Przedsiębiorców Ułatwiających Nabywanie Powiązanych Usług Turystycznych

20.02.2020

Kto prowadzi rejestr?

Organem właściwym do prowadzenia rejestru jest marszałek województwa właściwy ze względu na siedzibę przedsiębiorcy turystycznego lub adres zamieszkania przedsiębiorcy turystycznego będącego osobą fizyczną, a w przypadku przedsiębiorcy zagranicznego, który utworzył na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej oddział, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 6 marca 2018 r. o zasadach uczestnictwa przedsiębiorców zagranicznych i innych osób zagranicznych w obrocie gospodarczym na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej (Dz. U. poz. 649 i 1293), organem właściwym do prowadzenia rejestru jest marszałek województwa właściwy ze względu na siedzibę oddziału.

Informacje na temat rejestru można uzyskać pod numerem telefonu: 22 244 31 78

Cel prowadzenia rejestru?

Spełnienie obowiązku określonego w ustawie z dnia 24 listopada 2017 r. o imprezach turystycznych i powiązanych usługach turystycznych.

Zakres informacji gromadzonych w rejestrze?

  • Zakres terytorialny wykonywanej działalności,
  • Forma zabezpieczenia finansowego oraz informacje o podmiocie udzielającym zabezpieczenia finansowego,
  • Terminy i wysokości przedpłat przyjmowanych przez przedsiębiorcę turystycznego od podróżnych,
  • Decyzje administracyjne związane z wykreśleniem, zawieszeniem, przedłużeniem zawieszenia wykonywania działalności przez przedsiębiorcę turystycznego,
  • Wykreślenie przedsiębiorcy turystycznego z rejestru i o zakazie wykonywania działalności objętej wpisem do rejestru na okres 3 lat,
  • Informacje o niewypłacalności przedsiębiorcy turystycznego,
  • Informacje o wszczęciu postępowania w sprawie wykreślenia z rejestru.

Sposób i zasady udostępniania danych zawartych w rejestrze?

Rejestr jest jawny i dostępny dla każdej osoby, która chce skorzystać z usług przedsiębiorców turystycznych. Rejestr umożliwia zweryfikowania czy dany przedsiębiorca turystyczny posiada wymagany wpis do prowadzonego przez marszałków województw rejestru organizatorów turystyki i przedsiębiorców ułatwiających nabywanie powiązanych usług turystycznych oraz obowiązujące zabezpieczenie finansowe na wypadek swojej niewypłacalności.

Na mocy art. 27 ust. 1 ustawy z dnia 24 listopada 2017 r. o imprezach turystycznych i powiązanych usługach turystycznych, Ubezpieczeniowy Fundusz Gwarancyjny tworzy i prowadzi system teleinformatyczny obsługujący Centralną Ewidencję Organizatorów Turystyki i Przedsiębiorców Ułatwiających Nabywanie Powiązanych Usług Turystycznych. Ewidencja składa się z wpisów do Rejestrów prowadzonych przez marszałków województw. Marszałek województwa wprowadza do Ewidencji dane, ich modyfikacje oraz dokonuje wykreślenia z Ewidencji na podstawie wpisu do Rejestru lub zmiany tego wpisu oraz dokumentów wskazanych w Ustawie.
https://ewidencja.ufg.pl/webcenter/portal/ewidencja/ksiegi

Jak uzyskać wpis do Centralnej Ewidencji Organizatorów Turystyki i Przedsiębiorców Ułatwiających Nabywanie Powiązanych Usług Turystycznych?

Informacje jak uzyskać wpis do rejestru znajdują się na stronie: www.biznes.gov.pl

Czy dostane potwierdzenie wpisu?

W celu otrzymania zaświadczenia o wpisie do rejestru należy złożyć osobny wniosek do marszałka województwa. Zaświadczenie zostanie wydane zgodnie z wnioskiem w formie papierowej lub elektronicznej.

W każdej chwili można wygenerować aktualne informacje dotyczące firmy. Wydruk aktualnych informacji o przedsiębiorcy turystycznym wpisanym do Centralnej Ewidencji Organizatorów Turystyki i Przedsiębiorców Ułatwiających Nabywanie Powiązanych Usług Turystycznych, uzyskany z systemu teleinformatycznego obsługującego Ewidencję, ma moc równą zaświadczeniu wydawanemu przez marszałka województwa, jeżeli zawiera:

  • Adres strony internetowej, na której zamieszczone są aktualne informacje o przedsiębiorcach turystycznych wpisanych do Ewidencji,
  • Identyfikator potwierdzający:
    • Sporządzenie wydruku przy użyciu funkcjonalności systemu obsługującego Ewidencję oraz
    • Prawdziwość danych zawartych w tym wydruku w czasie jego sporządzenia.

Gdzie przesłać wniosek o aktualizację danych w Centralnej Ewidencji Organizatorów Turystyki i Przedsiębiorców Ułatwiających Nabywanie Powiązanych Usług Turystycznych?

Przedsiębiorcy turystyczni mają obowiązek zawiadomienia marszałka województwa prowadzącego rejestr o zmianach swojego wpisu w CEIDG albo KRS.

 

{"register":{"columns":[]}}