W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Biuro PAIH w Tel Awiwie i pomoc dla polskich firm w ekspansji na rynek izraelski

11.05.2018

W Izraelu niedługo wejdą w życie nowe przepisy, które stworzą firmom kosmetycznym warunki wejścia na rynek zbliżone do tych panujących w Unii Europejskiej. Natomiast nad uproszeniem procedury zdobycia certyfikatów koszerności dla branży spożywczej pracuje Fundacja Jewrnalism. Nowe ułatwienia dla przedsiębiorców przedstawiono podczas seminarium „Ekspansja na rynek izraelski”, które zostało zorganizowane dla polskich przedsiębiorców z branży spożywczej i kosmetycznej przez rozpoczynające działalność Zagraniczne Biuro Handlowe PAIH w Tel Awiwie, Polsko Izraelską Izbę Gospodarczą, Departament Handlowy Ambasady Izraela w Polsce i Fundację Jewrnalism.


Photo: PAIH

"Izrael jest strategicznym partnerem Polski w regionie Bliskiego Wschodu. Choć mały, ale bardzo dynamiczny, rynek izraelski jest jednym z najbardziej perspektywicznych kierunków polskiej ekspansji zagranicznej" - wskazywała minister przedsiębiorczości technologii, Jadwiga Emilewicz, otwierając warsztaty dla polskich firm z sektora kosmetycznego i spożywczego, które licznie przybyły na wydarzenie.

Jak podkreślał prezes PAIH, Tomasz Pisula, to właśnie wyroby spożywcze i kosmetyczne są najbardziej perspektywicznymi sektorami polsko – izraelskiej współpracy.

"Izrael lubi polskie marki, zwłaszcza słodycze i kosmetyki. Izraelscy konsumenci cenią je za dobrą jakość – dodał. Izrael pracuje właśnie nad zmianą przepisów regulujących rynek kosmetyczny, które dostosują wewnętrzne prawodawstwo do warunków, w jakich funkcjonują firmy w Unii Europejskiej. Przepisy, które mają zostać uchwalone w ciągu najbliższych tygodni, nie były zmieniane od ponad 40 lat" – tłumaczy Zofia Nojszewska, szefowa biura PAIH w Izraelu.
"Dzięki Ambasadzie Izraela i ZBH PAIH w Tel Awiwie, polskie firmy jako pierwsze w Unii Europejskiej dowiedziały się dziś o planowanych reformach bezpośrednio od ich autorów" – ujawnia szefowa przedstawicielstwa PAIH w Izraelu.

Wdrażaniem zmian w izraelskim prawie zajmuje się Cosmetic Regulation & Registration Departament w Ministerstwie Zdrowia w Izraelu, którego przedstawiciel odpowiadał podczas seminarium na pytania polskich przedsiębiorców. Na nowe ułatwienia w wejściu na rynek izraelski liczyć mogą również firmy spożywcze. Jak tłumaczy Klaudia Klimek Przewodnicząca Fundacji Jewrnalism, dotychczas uzyskanie certyfikatów koszerności przez krajowych producentów odbywało się za pośrednictwem odpowiednich instytucji w USA.

Projekt Koszer Poland, który prowadzi Fundacja ułatwić ma dostęp do certyfikatu koszerności: m.in. skrócić czas i zredukować koszty jego pozyskania. Według niej warto postarać się o takie świadectwo, ponieważ otwiera ono drogę do rynku międzynarodowego, nie tylko na stół żydowskich konsumentów. 80% sprzedaży produktów koszernych odbywa się poza rynkiem żydowskim. W grę wchodzi także rosnąca na całym świecie grupa osób poszukujących żywności zdrowej i bezpiecznej. Wedle danych Fundacji Jewrnalism światowy rynek koszerny warty jest dziś 13 mld dolarów i rośnie o 10% r/r. W pozyskaniu niezbędnych uprawnień i licencji polskim firmom na każdym etapie wchodzenia na rynek izraelski pomaga Zagraniczne Biuro Handlowe PAIH w Tel Awiwie. Asystuje również w rejestracji produktów, znalezieniu partnerów biznesowych czy dystrybutorów.

Jak zapowiedzieli wspólnie podczas warsztatów szef PAIH Tomasz Pisula oraz minister Jadwiga Emilewicz, działalność biura zostanie oficjalnie zainaugurowana w ciągu miesiąca, podczas misji biznesowej polskich firm do Izraela. Choć oficjalnie czekający na otwarcie, izraelski oddział PAIH już od kilku miesięcy wspiera firmy z obu krajów. Większość z nich to polskie przedsiębiorstwa, ale i te z Izraela pytają o działalność nad Wisłą.

"Obsłużyliśmy już ponad trzysta zapytań przedsiębiorców, w tym około 50 z Izraela" – wylicza szefowa oddziału PAIH w Izraelu Zofia Nojszewska.

W przypadku polskiego biznesu, najwięcej pochodzi z sektora kosmetycznego i spożywczego, ale rynkiem interesują się również firmy technologiczne, głównie IT. Natomiast Polska przyciąga uwagę izraelskich producentów przemysłowych, którzy chcą do nas przenosić produkcję. Współpracujemy z kilkoma potencjalnymi inwestorami m.in. z sektora spożywczego i chemicznego, finalizującymi obecnie wejście na polski rynek.

Elroy Knebel, prezes rady przy Polsko-Izraelskiej Izbie Handlowej, potwierdza wysoką atrakcyjność Polski dla firm izraelskich.

"Polska oferuje dobre warunki dla rozwoju izraelskich firm innowacyjnych, które mogą skorzystać z dostępu do grantów na innowacyjność prowadząc na na polskim rynku działalność badawczo-rozwojową"

Seminarium „Ekspansja na rynek izraelski w praktyce” odbyło się 10 maja w Warszawie w siedzibie Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu.

Informacje o publikacji dokumentu
Ostatnia modyfikacja:
11.05.2018 07:50 administrator gov.pl
Pierwsza publikacja:
11.05.2018 07:50 administrator gov.pl
{"register":{"columns":[]}}