W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Cele strategiczne

Właściwe i efektywne funkcjonowanie wymiaru sprawiedliwości

Do celów strategicznych w ramach wytyczonego kierunku strategicznego pn. „Właściwe
i efektywne funkcjonowanie wymiaru sprawiedliwości” należy:

  • usprawnianie działania poprzez szerokie wprowadzanie e-usług i nowoczesnych technologii do wymiaru sprawiedliwości (cyfryzacja);
  • standaryzacja systemów organizacji pracy w wymiarze sprawiedliwości;
  • poprawa wydatkowania środków budżetowych i pozabudżetowych przeznaczonych
    na działanie wymiaru sprawiedliwości;
  • podnoszenie kompetencji i kwalifikacji kadry wymiaru sprawiedliwości;
  • aktywizacja i rozwijanie umiejętności pracy dostosowanych do zmieniających
    się warunków (pandemia).

Prawa obywatela w centrum wymiaru sprawiedliwości

Do celów strategicznych w ramach wytyczonego kierunku strategicznego pn. „Prawa obywatela w centrum wymiaru sprawiedliwości” należy:

  • zapewnienie dostępnego i otwartego na obywatela wymiaru sprawiedliwości;
  • tworzenie spójnego i przejrzystego prawa (działania legislacyjne);
  • doskonalenie systemu nieodpłatnej pomocy prawnej, nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego i edukacji prawnej;
  • upowszechnianie mediacji oraz innych polubownych metod rozwiązywania sporów, jako rzeczywistej i ogólnodostępnej alternatywy dla spornych postępowań sądowych;
  • szerzenie idei sprawiedliwości naprawczej.

Wzmocnienie efektu synergii i kultury organizacyjnej

Do celów strategicznych w ramach wytyczonego kierunku strategicznego pn. „wzmocnienie efektu synergii i kultury organizacyjnej” należy:

  • poprawa funkcjonowania organów, jednostek nadzorowanych przez Ministra Sprawiedliwości lub mu podległych z Ministerstwem (zawody prawnicze, instytuty naukowe, służba więzienna, pomoc postpenitencjarna) z uwzględnieniem scentralizowanego współdziałania oraz skoordynowanego rozwoju systemów informatycznych;
  • usprawnienie systemu wykonywania kar oraz środków wychowawczych.
  • koherentna, spójna i operatywna forma współpracy organów, jednostek nadzorowanych przez Ministra Sprawiedliwości lub mu podległych z Ministerstwem.
  • przejrzystość i transparentność finansowa we współpracy Ministerstwa Sprawiedliwości z jednostkami nadzorowanymi przez Ministra Sprawiedliwości lub mu podległymi, a także z organizacjami pozarządowymi oraz innymi podmiotami
    wymienionymi w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (Dz.U. z 2020 r. poz. 1057).
{"register":{"columns":[]}}