W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Centrum Obsługi Cudzoziemców

uroczyste_otwarcie_Centrum_Obsługi_Cudzoziemców,_Dyrektor_Urzędu_wraz_z_władzami_Wydziału_przecinają_wstęgę,_w_tle_zaproszeni_goście_

Informacja o Centrum Obsługi Cudzoziemca

Od dnia 29 kwietnia 2019 r. funkcjonuje na parterze Opolskiego Urzędu Wojewódzkiego Centrum Obsługi Cudzoziemców, w którym kompleksowo są obsługiwani obywatele państw trzecich.

Centrum Obsługi Cudzoziemca ułatwia cudzoziemcom załatwianie wszelkich spraw począwszy od uzyskiwania niezbędnych informacji, legalizacji pobytu i zatrudnienia w Polsce, pobierania odcisków linii papilarnych, przedłużania wiz, spisywania protokołów przesłuchań stron i świadków do prowadzonych postępowań, a także odbioru decyzji oraz kart pobytu. Integralną częścią Centrum Obsługi Cudzoziemców jest pomieszczenie  przeznaczone dla rodzica lub opiekuna dziecka, który jest klientem Centrum. Pokój ten został dostosowany  i wyposażony stosownie do potrzeb zarówno dzieci jak i rodziców, np. do zabawy lub podania dziecku posiłku.

Dla osób niepełnosprawnych zostały wykonane wszystkie niezbędne udogodnienia, w celu swobodnego przemieszczania się (np. podjazdy oraz toaleta).  Z myślą o poprawie warunków obsługi klientów pomieszczenia zostały wyposażone  funkcjonalnie i dostosowane do potrzeb klienta. Biorąc pod uwagę zróżnicowaną kulturowość klientów Centrum jest wyposażone w monitoring, a także  w system alarmowy. Hol (poczekalnia) został wyposażony w stoliki i krzesła dla klientów, kolejkomat, tablice informacyjne.

Z uwagi na masowy napływ cudzoziemców do Polski w tym również ponad 800 % wzrost spraw w województwie opolskim od 2013 r., a także wychodząc naprzeciw potrzebom klientów został utworzony elektroniczny system rejestracji wizyt w Urzędzie. Wprowadzenie takiego sytemu zapewniło  sprawniejszą obsługę klientów, zmniejszyło kolejki oczekujących cudzoziemców do złożenia wniosków lub odbioru dokumentów oraz umożliwiło cudzoziemcom zaplanowanie wizyty w Urzędzie  w dogodnym dla siebie terminie.

 

Zdjęcia (3)

{"register":{"columns":[]}}