W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.

Paszporty

Szanowni Klienci z dniem 11 maja 2020 r.  przywracamy  obsługę  interesantów w sprawach paszportowych.

Oddziały Paszportów Podlaskiego Urzędu Wojewódzkiego w Białymstoku (w Białymstoku, w Łomży oraz w Suwałkach) wznowią bezpośrednią obsługę klientów w zakresie przyjmowania wniosków o wydanie dokumentu paszportowego i odbioru paszportu.

Wizyty będą umawiane wyłącznie po wcześniejszym telefonicznym uzgodnieniu terminu. Rezerwacja internetowa pozostaje zawieszona.

Numery kontaktowe:

               BIAŁYSTOK :
+48 477112413,
+48 857426591,

               ŁOMŻA – 86 216 37 04,

               SUWAŁKI – 87 566 41 18.

Niestawienie się na wizytę o ustalonej godzinie powoduje anulowanie wizyty i konieczność ponownej telefonicznej rejestracji nowej wizyty.

 

Osoby składające wnioski o wydanie paszportu muszą posiadać komplet dokumentów niezbędnych do załatwienia sprawy, zwłaszcza ważny paszport lub dowód osobisty (nie dotyczy dzieci) oraz opłatę paszportową.

Opłatę paszportową wnosi się kartą płatniczą w Oddziale lub przelewem, ponosząc związane z tym koszty, na rachunek:

Wydział Finansów i Budżetu

Podlaskiego Urzędu Wojewódzkiego w Białymstoku

94101010490000392231000000

tytułem „opłaty paszportowej”

 

Dzieci do piątego roku życia nie muszą być obecne przy składaniu wniosku o wydanie paszportu, dlatego prosimy o ich nieprzyprowadzanie do Oddziałów. Również do odbioru paszportu dla dziecka (do 18 roku życia) konieczna jest wizyta wyłącznie jednego z rodziców/opiekunów prawnych dziecka.

Obsługa klienta będzie się odbywać z zachowaniem wymogów sanitarnych oraz zapewnieniem bezpieczeństwa klientów i pracowników. Niezbędne będzie również zachowanie dwumetrowych odstępów między osobami oraz ich obecność w masce oraz w rękawiczkach (zdjęcie maski i rękawiczki nastąpi wyłącznie na żądanie pracownika w celu identyfikacji i pobrania odcisków linii papilarnych).

 

  • Zasady internetowej rezerwacji wizyt w sprawie wydania dokumentu paszportowego

    W Oddziale Paszportowym wprowadzony został numerkowy system obsługi klienta. System na bieżąco monitoruje ilość pobranych numerków i ogranicza ich wydawanie stosownie do czasu trwania przyjęcia wniosków oraz ilości oczekujących klientów, tym samym może zaprzestać  ich wydawania przed końcem pracy urzędu. W związku z tym prosimy, aby nie zostawiać załatwiania sprawy na sam koniec pracy Oddziału Paszportów.

    Klient zobowiązany jest do pobrania tyle numerków kolejkowych ile wniosków paszportowych chce złożyć lub ile gotowych paszportów chce odebrać, tj. np. rodzina 4 osobowa chcąca złożyć  4 wnioski paszportowe powinna pobrać 4 numerki.

    Każdy numer z systemu kolejkowego będzie wzywany tylko raz. Jeżeli wywołany klient nie podejdzie do odpowiedniego stanowiska, pobrany przez niego numer zostanie zamknięty. Należy wówczas pobrać nowy numer z systemu kolejkowego.

    Rejestracja internetowa kolejki na złożenie wniosku paszportowego jest dostępna pod adresem: http://rezerwacje.bialystok.uw.gov.pl/?branch=155

     
  • Podstawowe informacje dotyczące wydawania paszportów znajdują się pod adresem: https://puw.bip.gov.pl/paszporty/uzyskanie-paszportu.html