W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Stopniowe przywracanie normalnego trybu pracy przez polskie konsulaty w Wielkiej Brytanii

06.06.2020

W związku z decyzją brytyjskiego rządu o obniżeniu stopnia zagrożenia pandemią koronawirusa i łagodzeniem obowiązujących obostrzeń, a także odpowiadając na zapotrzebowanie ze strony obywateli na usługi świadczone przez polskie placówki, urzędy konsularne RP w Zjednoczonym Królestwie przygotowują się do stopniowego przywrócenia normalnego trybu pracy.

Paszport

W pierwszej kolejności konsulaty oferują możliwość pomocy osobom, których wizyty zostały odwołane najwcześniej. Poza ww. przypadkami, urzędy w dalszym ciągu ograniczają świadczenie pomocy konsularnej do sytuacji nagłych, wyjątkowo pilnych i wymagających niezwłocznego działania.

Urzędy konsularne stopniowo kontaktują się drogą mailową z osobami, których spotkania paszportowe i prawne, zarejestrowane na platformie e-konsulat w marcu zostały odwołane. W związku z nadal istniejącym ryzykiem zakażenia koronawirusem, apelujemy o zastosowanie się do wytycznych brytyjskiego rządu i ograniczenie, gdzie to możliwe, wyjść i wizyt, które nie są niezbędne.

W sprawach pilnych prosimy o kontakt mailowy lub telefoniczny.

Numery telefonów oraz adresy mailowe urzędów:

Wydział Konsularny Ambasady RP w Londynie

Konsulat Generalny RP w Manchesterze

Konsulat Generalny RP w Edynburgu

Konsulat Generalny RP w Belfaście

 

Jeżeli okoliczności na to pozwolą, w lipcu przywrócona zostanie również możliwość zapisania się na wizytę w konsulacie poprzez system e-Konsulat. 

Poza ww. osobami, z którymi kontaktują się urzędy konsularne, odbiór paszportów odbywa się co do zasady drogą pocztową. Osoby, które wcześniej zadeklarowały odbiór osobisty paszportów, prosimy o dosłanie opłaconej do 100 gramów koperty SPECIAL DELIVERY, z danymi adresata (imię, nazwisko, adres). Do koperty prosimy dołączyć wypełniony i podpisany wniosek o wysyłkę paszportu.

Prosimy mieć na uwadze, że: dostarczenie niewłaściwej/ błędnie zaadresowanej/ niezaadresowanej/ błędnie opłaconej/nieopłaconej koperty spowoduje, że paszport nie zostanie wysłany, a koperta nie będzie zwracana.

Wszelkie sprawy niewymagające osobistego stawienia się w urzędzie są wciąż załatwiane w drodze korespondencyjnej.

Przypominamy, że informacji w sprawach konsularnych na bieżąco udziela Centrum Informacji Konsularnej: +44 2030 789618.

W sprawach pilnych poza godzinami pracy urzędów należy dzwonić na numer dyżurny: +44 2030 789621.

Przydatne informacje i odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania dotyczące wszystkich aspektów działań konsulatu można znaleźć na stronie internetowej w dziale informacje konsularne.

Materiały

Wniosek o wysłanie dokumentów paszportowych pocztą
Wniosek​_o​_wysłanie​_dokumentów​_paszportowych​_pocztą.docx 0.02MB