W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

C2.1. Zwiększanie skali zastosowań rozwiązań cyfrowych w sferze publicznej, gospodarce i społeczeństwie

Reforma obejmuje różne aspekty, promujące informatyzacje polskiego społeczeństwa, od cyfrowych usług publicznych po edukacje cyfrową obywateli i pracowników.

Upowszechnieniu zastosowań technologii cyfrowych w sektorze publicznym mają służyć zmiany legislacyjne promujące komunikację elektroniczną pomiędzy instytucjami publicznymi, przedsiębiorcami i obywatelami.

Pierwsza z nich polega na zmianie ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne, celem cyfryzacji dokumentów i procesów realizowanych przez administrację publiczną.

Druga zmieni ustawę z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (VAT) w zakresie wykorzystania ustrukturyzowanych danych z faktur wystawianych w formacie elektronicznym, wprowadzając obowiązek wystawiania i otrzymywania e-faktur za pośrednictwem Krajowego Systemu e-Faktur (KSeF).

Jeśli chodzi o kompetencje cyfrowe, podstawowym elementem ich rozwoju będzie stworzenie i wdrożenie Programu Rozwoju Kompetencji Cyfrowych. Program ten określi kompleksowy, długoterminowy zestaw wymagań wspierających rozwój i monitorowanie kompetencji cyfrowych w edukacji formalnej, pozaformalnej i nieformalnej. W programie należy jasno sformułować zasady powołania i funkcjonowania Centrum Rozwoju Kompetencji Cyfrowych. Dokument zostanie opracowany z wykorzystaniem koncepcji zaangażowania wielu interesariuszy.

W dziedzinie edukacji podstawowym elementem stymulującym jej cyfryzację będzie określenie minimalnie wiążących standardów wyposażenia szkół w infrastrukturę cyfrową. Obowiązkowe wytyczne zostaną opracowane we współpracy z samorządami lokalnymi i w porozumieniu z szeroką grupą interesariuszy. Zapewnią one minimalny poziom wyposażenia każdej szkoły w Polsce w technologie informacyjno-komunikacyjne (TIK).

{"register":{"columns":[]}}