W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

e-Polak potrafi! – rusza kampania Ministerstwa Cyfryzacji i NASK

07.10.2019

Spoty telewizyjne, działania w prasie i internecie – to tylko niektóre działania, jakie zaplanowaliśmy w ramach naszej kampanii „e-Polak potrafi!”. Startujemy!

Grafika. Mężczyzna pozujący do zdjęcia i kobieta siedząca na kanapie z laptopem. Na górze napis: e-Polak potrafi!

Kampania „e-Polak potrafi!” jest częścią projektu „Kampanie edukacyjno-informacyjne”, który realizujemy od 2017 r. To kolejny etap działań promujących korzystanie z technologii cyfrowych.

– To nie ulega wątpliwości: jesteśmy świadkami cyfrowej rewolucji. Dlatego zachęcamy Polaków, by chcieli i umieli z niej w pełni korzystać – mówi minister cyfryzacji Marek Zagórski. – W kampanii będziemy informować, edukować i pomagać w zrozumieniu tajników nowych technologii. Pomogą nam w tym ambasadorzy, influencerzy, psycholodzy i inni eksperci. Wszystko po to, by przekonać nieprzekonanych, że e-Polak potrafi, bo takie właśnie jest hasło tej kampanii – dodaje szef MC.

W kapciach

Realizowane w ramach projektu „Kampanie edukacyjno-informacyjne” działania dotyczą czterech obszarów: e-usługi, bezpieczeństwo w sieci, jakość życia i programowanie. Kampania „e-Polak potrafi!” to kolejna ich odsłona, w której koncentrujemy się na e-usługach. Od dzisiaj na antenach TVP, TVN i Polsatu emitowane są spoty zachęcające do załatwiania spraw urzędowych przez internet.

– Chcemy przekonać Polaków, że zamiast stać w kolejce w urzędzie, wiele spraw mogą załatwić bez wychodzenia z domu – mówi minister cyfryzacji Marek Zagórski.

Razem z nami przekonuje do tego ambasador kampanii w obszarze e-usługi – aktor Michał Czernecki.

Sprawy urzędowe przez internet? E-Polak potrafi – obejrzyj spot.

– Możliwość załatwiania spraw urzędowych przez internet to bardzo duże ułatwienie. To komfort nie do przecenienia. (…). W stosunku do tego, co było, to rewolucja – mówi Michał Czerniecki.

e-Rodzic potrafi

Działaniom dotyczącym e-usług będą towarzyszyć materiały informacyjne dotyczące bezpieczeństwa w sieci. W tym przypadku za cel postawiliśmy sobie wzrost świadomości Polaków w zakresie bezpiecznego korzystania z internetu. Chcemy, aby nie tylko zdawali sobie sprawę z możliwych zagrożeń, ale – w razie konieczności – potrafili sobie z nim radzić. Przede wszystkim skupiamy się na bezpieczeństwie najmłodszych użytkowników internetu. Działania te będą uzupełnieniem prowadzonej przez MC i NASK od sierpnia kampanii „Nie zagub dziecka w sieci”.

I to dlatego wkrótce opublikujemy – tym razem adresowane do rodziców – spoty internetowe, w których wystąpi nasz kolejny ambasador. Kto nim został? Zdradzimy niebawem.

Dzisiaj możemy powiedzieć tylko tyle, że to osoba, która pomagać nam będzie także w promowaniu kolejnego obszaru kampanii – programowania. Realizując kampanię w tym zakresie staramy się udowadniać Polakom, że programowanie jest łatwiejsze i bardziej dostępne, niż wielu mogłoby się wydawać. Przekonujemy rodziców – prowadząc Kluby Młodego Programisty i promując inicjatywę CodeWeek, że to świetny pomysł nie tylko na pozalekcyjne zajęcia dla ich dzieci, ale i dobry pomysł na wspólne spędzanie czasu. Teraz pomoże nam w tym ambasador!

Więcej na ten temat – w najbliższych dniach.

Oswajamy internety

Już dziś Polacy drogą elektroniczną mogą korzystać z wielu usług, które oferuje im nie tylko administracja, ale i biznes. Mimo to wielu wciąż nie zdaje sobie z tego sprawy. To często osoby w średnim wieku i starsze, mieszkające w mniejszych miejscowościach. I to m.in. do nich adresowane są działania z kolejnego obszaru naszej kampanii – jakość życia.

– Przekonujemy nie tylko do tego, że korzystanie z internetu ma wiele zalet – ułatwia życie, a załatwienie wielu spraw czyni prostszym i mniej czasochłonnym, ale i udowadniamy, że to nie takie trudne jak mogłoby się wydawać – mówi minister cyfryzacji Marek Zagórski.

Kolejne odsłony kampanii będziemy realizować do końca 2020 r.

Długofalowo

Kampania „e-Polak potrafi!” jest realizowana przez Ministerstwo Cyfryzacji we współpracy z Państwowym Instytutem Badawczym NASK w ramach projektu „Kampanie edukacyjno-informacyjne na rzecz upowszechniania korzyści z wykorzystywania technologii cyfrowych”, dofinansowanego z Programu Operacyjnego Polska Cyfrowa 2014-2020. Projekt jest realizowany od września 2017 r.

Za przygotowanie kreacji kampanii „e-Polak potrafi!” odpowiada, wyłonione w drodze przetargu organizowanego przez NASK PIB, konsorcjum firm .bringMore advertising oraz Media Group Sp. z o.o.

Umowa obejmuje szereg działań realizowanych od lipca 2019 r. do grudnia 2020 r., w tym m.in.:

  • przygotowanie strategii oraz koncepcji kreatywnej kampanii,
  • przeprowadzenie kampanii reklamowej w internecie, w tym działania z instagramerami i influencerami,
  • przeprowadzenie kampanii kontentowej na portalach internetowych, w tym prowadzenie dedykowanego portalu tematycznego www.epolacy.interia.pl,
  • przeprowadzenie kampanii prasowej.

Wideo

{"register":{"columns":[]}}