W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Przetarg na przebudowę skrzyżowania w m. Nowa Sarzyna (DK77)

17.12.2021

Ogłosiliśmy przetarg na zaprojektowanie i przebudowę skrzyżowania w m. Nowa Sarzyna w ciągu DK77. Termin składania ofert mija 30 grudnia br.

Widok na drogę krajową numer 77 w miejscowości Nowa Sarzyna, lekki łuk drogi w prawo. Jezdnia z dwoma pasami ruchu, po jednym pasie w każdym kierunku jazdy. Pasy ruchu rozdzielone podwójną linią ciągłą. Po prawej stronie widać znaki usytuowane na poboczu. Na jezdni jedzie bus, po lewej stronie zaparkowane dwa auta.

Zakres inwestycji

Przedmiotem zamówienia jest opracowanie projektu budowlanego, a następnie przebudowa skrzyżowania w Nowej Sarzynie na rondo. Zadanie polegać będzie na budowie ronda wraz z infrastrukturą towarzyszącą, a także na budowie chodnika ze ścieżką rowerową po lewej stronie drogi. Jezdnia na odcinku inwestycji zostanie poszerzona do 7 metrów tj. dwa pasy ruchu po 3,5 m. szerokości każdy oraz opaski bitumiczne obustronne, każda o szerokości 0,5 m. Nawierzchnia drogi zostanie dostosowana do nośności 11,5 t/oś. 

Stan istniejący

W stanie istniejącym na DK77 w m. Nowa Sarzyna funkcjonuje czterowlotowe skrzyżowanie zwykłe z przesuniętymi wlotami bocznymi, bez skanalizowania. Szerokość pasa drogowego wynosi ok. 20 m. a szerokość jezdni 6,00 m. Przy skrzyżowaniu po prawej stronie drogi zlokalizowany jest chodnik poza rowem. Nośność drogi nie jest dostosowana do nacisku 115 kN/oś.

Przedmiotowe skrzyżowanie stanowi główny korytarz komunikacyjny drogi krajowej z centrum Nowej Sarzyny. Średni dobowy ruch na tym odcinku wynosi 4 438 poj. silnikowych ogółem. W szczycie komunikacyjnym występują duże utrudnienia w ruchu w związku z silnymi relacjami lewoskrętnymi m.in. z drogi krajowej w kierunku ulicy Leśnej.

Przebudowa skrzyżowania na rondo przede wszystkim zwiększy bezpieczeństwo ruchu, a także poprawi warunki komunikacyjne w obszarze przenikania się ruchu tranzytowego z ruchem lokalnym.

Przetarg i terminy realizacji

Przy dokonywaniu wyboru najkorzystniejszej oferty GDDKiA stosować będzie następujące kryteria oceny ofert: cena 60 % i kryteria pozacenowe – 40% (20% - przedłużenie okresu gwarancji jakości, 20% - skrócenie terminu realizacji umowy).

Termin realizacji inwestycji to maksymalnie 25 miesięcy od daty podpisania umowy, w tym:

- opracowanie koncepcji budowy ronda do 3 miesięcy od podpisania umowy;

- projekt budowlany wraz z uzyskaniem decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji (ZRID) w terminie do 12 miesięcy od podpisania umowy;

- wykonanie robót budowlanych maksymalnie 25 miesięcy od podpisania umowy (zgodnie z ofertą wykonawcy).

{"register":{"columns":[]}}