W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Budowa drogi ekspresowej S6 Szczecin - Koszalin, odc. Goleniów - Kiełpino

Nazwa Projektu: Budowa drogi ekspresowej S6 Szczecin - Koszalin, odc. Goleniów - Kiełpino

Nr projektu wg Umowy o Dofinansowanie: POIS.03.01.00-00-0034/17

Data podpisania UoD: 21.11.2017 r.

Data zakończenia realizacji projektu wg UoD: 31.12.2019 r.

Całkowita wartość projektu: 1 181 387 926,96 PLN

Maksymalna kwota dofinansowania z UE: 537 731 068,72 PLN

 

Opis inwestycji:

Przedmiotem projektu jest budowa drogi ekspresowej S6 na odcinku Goleniów - Kiełpino o łącznej dł. 54,49 km, która w całości zlokalizowana jest w sieci kompleksowej TEN-T.

Przedmiotowy projekt składa się z 3 odcinków:

  • Odcinek 1: Projekt i budowa drogi S-6 na odcinku Goleniów – Nowogard
  • Odcinek 2: Projekt i budowa drogi S-6 na odcinku Nowogard - Płoty
  • Odcinek 3: Projekt i budowa drogi S-6 na odcinku koniec obwodnicy m. Płoty – w. Kiełpino

 

Główne cele projektu:

  • stworzenie bezpiecznego odcinka drogi krajowej stanowiącej fragment korytarza transeuropejskiego sieci TEN-T, zapewniającego wysoki komfort dalekobieżnego ruchu drogowego o dużych prędkościach podróżnych, poprawiającego dostępność komunikacyjną Polski i połączeń międzyregionalnych w ramach sieci TEN-T,
  • zwiększenie dostępności do transeuropejskiego korytarza sieci TEN-T oraz poprawa jakości wewnętrznych powiązań komunikacyjnych, poprzez odpowiednie skomunikowanie planowanej trasy z pozostałą siecią drogową,
  • poprawa efektywności transportu drogowego oraz zapewnienie swobodnego przepływu osób, towarów, kapitału, usług, wpływające na wzrost konkurencyjności zewnętrznej UE oraz wewnętrznej spójności gospodarczej, społecznej i terytorialnej,
  • dostosowanie parametrów techniczno-użytkowych drogi do prognozowanego poziomu ruchu poprzez likwidację „wąskich gardeł” i uzupełnienie brakujących elementów infrastruktury drogowej, w sposób poprawiający przepustowość i warunki ruchu w korytarzu transportowym,
  • odciążenie od nadmiernego ruchu drogowego i poprawa warunków życia mieszkańców terenów zabudowy sąsiadującej z istniejącymi rozwiązaniami komunikacyjnymi,
  • usprawnienie ruchu tranzytowego w istniejącym korytarzu transportowym i zwiększenie poziomu bezpieczeństwa użytkowników w celu zachowania interoperacyjności powstałej infrastruktury transportowej poprzez dostosowanie drogi do obowiązujących przepisów prawnych dla dróg klasy „S”,
  • wzrost mobilności osób i towarów w ramach wymiany międzyregionalnej oraz poza granice województwa zachodniopomorskiego, jak również poza granice państwa.
{"register":{"columns":[]}}