W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Budowa obwodnic Wielunia i Bełchatowa w ciągu dk nr 74

Nazwa Projektu: Budowa obwodnic Wielunia i Bełchatowa w ciągu dk nr 74

Nr projektu wg Umowy o Dofinansowanie: POIS.04.02.00-00-0002/16

Data podpisania UoD: 02.06.2016

Data podpisania Aneksu nr 1 do Umowy o Dofinansowanie: 13.11.2018

Data zakończenia realizacji projektu wg UoD: 31.12.2017

Całkowita wartość projektu: 421 832 835,30 PLN

Maksymalna kwota dofinansowania z UE: 281 418 214,59 PLN

Opis inwestycji:                                                                                                         

Przedmiotowy Projekt obejmuje dwa odcinki dk 74:

  • Odcinek I: obwodnica Wielunia o długości 13,24 km,
  • Odcinek II: obwodnica Bełchatowa o długości 10,92 km.

Główne cele projektu:

  • stworzenie bezpiecznego odcinka trasy drogowej, zapewniającej wysoki komfort ruchu drogowego,
  • poprawa jakości wewnętrznych powiązań komunikacyjnych, poprzez odpowiednie skomunikowanie planowanej trasy z pozostałą siecią drogową,
  • poprawa efektywności transportu drogowego oraz zapewnienie swobodnego przepływu osób, towarów, kapitału, usług, wpływające na wzrost konkurencyjności zewnętrznej UE oraz wewnętrznej spójności gospodarczej, społecznej i terytorialnej,
  • dostosowanie parametrów techniczno-użytkowych drogi do prognozowanego poziomu ruchu, poprzez likwidację „wąskich gardeł” i uzupełnienie brakujących elementów infrastruktury drogowej, w sposób poprawiający przepustowość i warunki ruchu w korytarzu transportowym,
  • odciążenie miasta od nadmiernego ruchu drogowego i poprawa warunków życia mieszkańców terenów zabudowy sąsiadującej z istniejącymi rozwiązaniami komunikacyjnymi,
  • usprawnienie ruchu tranzytowego poruszającego się w istniejącym korytarzu transportowym i zwiększenie poziomu bezpieczeństwa użytkowników w celu zachowania interoperacyjności powstałej infrastruktury transportowej, poprzez dostosowanie drogi do obowiązujących przepisów prawnych dla dróg klasy „GP”,
  • wzrost mobilności osób i towarów w ramach wymiany międzyregionalnej oraz poza granice województwa łódzkiego jak również poza granice państwa.
{"register":{"columns":[]}}