W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

S1 Kosztowy II - Bieruń

Podstawowe informacje
Nr drogi
S1
Nazwa odcinka
Kosztowy II - Bieruń (odcinek I/B )
Długość
10 km
Nazwa inwestycji
S1 Kosztowy - Bielsko-Biała
Lata realizacji
2022-2025
Program
Program Budowy Dróg Krajowych na lata 2014-2023 (z perspektywą do 2025 r.)
System realizacji
Projektuj i buduj
Wartość umowy na projekt i budowę
489 175 059,00 zł (brutto)
Oddział GDDKiA
Katowice

Aktualnie realizowany etap

Etapy zrealizowane

  • Projekt i budowa
    Data ogłoszenia przetargu
    11 czerwca 2021 r.
    Data wyboru najkorzystniejszej oferty
    2022 r.
  • Decyzja o środowiskowych uwarunkowaniach
    Data wydania decyzji
    3 październik 2022 r.
    Organ wydający
    Generalny Dyrektor Ochrony Środowiska
    Decyzja o środowiskowych uwarunkowaniach
    Data złożenia wniosku
    12 czerwca 2015 r.
    Organ wydający
    Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska w Katowicach
    Data wydania decyzji
    30 czerwca 2016 r.
    Koncepcja programowa
    Data podpisania umowy
    22 listopada 2017 r.
    Wykonawca
    Multiconsult Polska Sp. z o.o.
    Studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowe
    Data podpisania umowy
    28 października 2011 r.
Opis inwestycji

Przedmiotowy odcinek zlokalizowany jest na terenie województwa śląskiego, w powiatach mysłowickim i  bieruńsko-lędzińskim, na terenie gmin : Mysłowice, Imielin, Lędziny i Bieruń. Stanowi fragment drogi ekspresowej S1, który jest uzupełnieniem europejskiego korytarza nr VI (zgodnie z wykazem sieci europejskiej TEN-T) łączącego kraje nadbałtyckie z krajami południowej Europy. Na terenie Polski w VI korytarzu przebiega między innymi trasa drogowa: autostrada A1 – droga ekspresowa S1 (na odcinku Bielsko-Biała – Zwardoń do 04.08.2016r funkcjonująca jako S69). 

Parametry techniczne

klasa drogi: S
liczba jezdni i pasów ruchu: 2 x 2 (z rezerwą pod trzeci pas ruchu w pasie dzielącym)
szerokość pasa ruchu: 3,5 m
szerokość pasa awaryjnego: 2,5 m
szerokość poboczy: 0,75 m lub większa, jeśli wynika to z warunków usytuowania urządzeń organizacji, bezpieczeństwa ruchu lub ochrony środowiska
obciążenie: ton/oś 115 kN/oś

Obiekty inżynierskie

Obiekty inżynierskie: 16 szt., w tym:

  • 1 wiadukt w ciągu drogi ekspresowej z przejściem dla zwierząt dużych
  • 1 wiadukt kolejowy
  • 2 kładki/przejścia podziemne dla pieszych i rowerzystów nad/pod drogą ekspresową

Przepusty o funkcji ekologicznej: 1

Węzły
  • węzeł Kosztowy II
  • węzeł Lędziny
Miejsca Obsługi Podróżych
  • MOP Lędziny Wschód o funkcji wypoczynkowo-usługowej: wyposażone w obiekty znane z MOP kat. I oraz w stację paliw, stanowiska obsługi pojazdów, obiekty gastronomiczno-handlowe, punkty informacji turystycznej.
  • MOP Lędziny Zachód o funkcji wypoczynkowej i usługowej: wyposażone w obiekty dla MOP kat II oraz obiekty noclegowe. W zależności od potrzeb także w agendy poczty, banku, biur turystycznych, biur ubezpieczeniowych.​​​​
Ochrona środowiska
  • Ekrany akustyczne: 26 183 m2
  • Zbiorniki retencyjne
  • System odwodnienia
  • Przejścia dla zwierząt dużych zintegrowane z obiektami mostowymi: 1 
  • Płotki naprowadzające dla płazów 
  • Nasadzenia zieleni ochronnej

 

 

 

{"register":{"columns":[{"header":"voivodeship","value":"","registerId":20415805,"dictionaryValues":[],"nestedValues":[],"showInContent":false,"positionSelector":".article-area__article h2","insertMethod":"after"}]}}