W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Wstecz

S17 Łopiennik (bez węzła) - Krasnystaw Północ (bez węzła)

Podstawowe informacje
Nr drogi
S17
Nazwa odcinka
S17 Łopiennik (bez węzła) - Krasnystaw Północ (bez węzła)
Długość
ok. 9 km
Nazwa inwestycji
Budowa drogi ekspresowej S17 Piaski - Hrebenne
Planowane lata realizacji
2026 - 2028
Program
Rządowy Program Budowy Dróg Krajowych do 2030 r. (z perspektywą do 2033 r.)
System realizacji
Projektuj i buduj
Oddział GDDKiA
Lublin

Aktualnie realizowany etap

  • Rozwiń tekst

    Przygotowanie

    Decyzja o środowiskowych uwarunkowaniach (DŚU)
    Data złożenia wniosku do RDOŚ Lublin o wydanie DŚU
    4.01.2022
    Data uzyskania DŚU
    5.02.2024
    Studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowe o wyższym stopniu szczegółowości wraz z materiałami do decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach
    Data podpisania umowy
    15 kwietnia 2019 r.
    Wykonawca
    Mosty Katowice Sp. z o.o.

Opis inwestycji

Droga ekspresowa S17 na odcinku Piaski - Hrebenne położona jest w obszarze województwa lubelskiego, na terenie powiatu świdnickiego, krasnostawskiego i  zamojskiego. Przebiega po terenie następujących miast i gmin: Piaski, Fajsławice, Łopiennik Górny, Krasnystaw, Izbica, Stary Zamość, Zamość, Sitno, Łabunie, Komarów, Krynice, Tarnawatka, Tomaszów Lubelski, Bełżec i Lubycza Królewska.

Przebieg drogi ekspresowej S17 rozpoczyna się w węźle Chełm (obecnie: Piaski Wschód) na obwodnicy m. Piaski, a kończy się przed obwodnicą m. Hrebenne.

Droga ekspresowa S17 na odcinku Piaski – Hrebenne stanowi element ciągu drogowego S17 Warszawa – Lublin – Zamość – Tomaszów Lubelski – Hrebenne (granica państwa), który zlokalizowany jest w sieci dróg międzynarodowych i oznaczony jako nr E372. Dla omawianego odcinka S17 w węźle Piaski Wschód nastąpi najbliższe połączenie z drogą ekspresową S12, a poprzez wybudowane odcinki S12/S17 i istniejące węzły na obwodnicy Lublina, nastąpi także połączenie z drogą ekspresową S19.
S17 wraz z S12 i S19 stanowić będą na terenie województwa lubelskiego zasadniczy szkielet dróg o dużej przepustowości, łączących największe ośrodki gospodarcze kraju z największymi ośrodkami Polski Wschodniej.

Parametry techniczne

klasa drogi: S
liczba jezdni i pasów ruchu: 2x2
szerokość pasa ruchu: 3,5 m
szerokość pasa awaryjnego: 2,5 m
szerokość poboczy: 0,75 m
obciążenie:    11,5 ton/oś 

Obiekty inżynierskie
  • estakady
  • przejścia dla zwierząt 
  • wiadukty
Ochrona środowiska
  • przejścia dla zwierząt małych
  • przejścia dla zwierząt średnich
  • przejścia dla zwierząt dużych
  • ekrany akustyczne
  • zbiorniki retencyjne
  • przepusty dla płazów
  • nasadzenia, 
  • ogrodzenie.

 

 

{"register":{"columns":[{"header":"voivodeship","value":"województwo lubelskie","registerId":20415805,"dictionaryValues":[],"nestedValues":[],"showInContent":false,"positionSelector":".article-area__article h2","insertMethod":"after"}]}}